"Enkel och smidig försäljning! Kan varmt rekommendera. Är säkert inte min sista affär med dem."
Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere
Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere
Se, hvad kunderne siger
Kräver förskottsbetalning men levererar ej varor i rimlig tid. Dåliga på att svara i telefon samt på mail. Kommer välja annan leverantör vid nästa beställning.
Virksomheden har svaret
VARNING!! Ett riktigt bluff företag, beställ inget från detta bolag. Vi bokade ordern: 9822 i januari och blev ombedda att betala innan lev. drygt 16.000:- vilket vi gjorde 28/1-2026. Ingen leverans h... Se mere
Riktigt nöjd med köpet! Produkten fungerar som den ska och supporten var både snabb och trevlig när jag hade en fråga!
Virksomheden har svaret
Virksomhedsoplysninger
- Gaffeltruckforhandler
- Bilreservedelsmarked
- Bilreservedelsbutik
- Producent af maskindele
- Leverandør af lastbilreservedele
- Forhandler af brugte lastbiler
Skrevet af virksomheden
förmedlar Truckar och Maskiner nya som begagnade inkl försäljning av reservdelar och service.
Kontaktoplysninger
Norra Torggatan 1 , 43430, Kungsbacka , Sverige
- 0300-286 88
- Info@maskinexperten.com
- maskinexperten.com
Ingen anmeldelsesinvitationer registreret
Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative
Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot
Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.
mkt dålig nätbutik fick betala i…
mkt dålig nät butik fick betala i förväg gått åtta månader jag väntat på min 12 st skåp runt 27 tusen kr
dom har skrivit flera gånger att det ska vara på ge och att dom skickas inom en vecka.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
beställd vara inte levererad efter 2…
beställd vara inte levererad efter 2 månader och ingen kreditfaktura erhållen, handla inte av denna firma , bara ruffel och båg !

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Enmans blufföretag
Beställde förlängningsgafflar & en planeringsbalk i november 24 & fick en faktura på 32695 kronor efter några veckor som jag betalade direkt eftersom jag behövde grejorna fort. Men veckor gick & månader gick & ingen leverans. Efter flera telefonsamtal & mejl så fanns inte gafflarna på lager efter de fanns inte balken på lager. Helt plötsligt 13 februari så finns allt på lager!!! 30 maj vill dom skicka en balk i ett annat fabrikat ! När jag begärde pengarna tillbaka i januari så kunde jag inte avbeställa eftersom balken redan var undanlagd till mej ! Nu är det nästan hopplöst att komma i kontakt med dom kundtjäns / växel är enda som svarar & dom verkar bara ha en kontakperson på maskinexperten på både ekonomiavdelningen eller andra frågor. Det verkar som det är ett enmansföretag maskinexperten ? När får jag tillbaka mina pengar ??
Beställde och betalade i november för…
Beställde och betalade i november för vara som skulle finnas i lager.
I mars var vi överens om att avbryta köpet och betala tillbaka pengarna.
Nu är det snart midsommar och vi har inte hört av ekonomiavdelningen eller Maskinexperten på sorgligt länge. Ekonomiavdelningen skulle ordna en tillbakabetalning men går inte att nå.
Nu tänker vi kräva tillbaka pengarna via kronofogden. Maskinexperten missköter sina kunder grovt och får ta sitt ansvar.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Vi behövde ett lyftbord till vår nya…
Vi behövde ett lyftbord till vår nya lokal och beställde då ett lyftbord av Maskinexperten med ett leveransdatum längre fram i tiden. Beställdes 23/8-24 med leverans den 23/9-24. Vi ringde och pratade med dem om detta innan orden lades och det skulle inte vara några problem. Fakturan kom och betalades.
När vi väl var framme vid datumet kom mdet aldrig något lyftbord och det hade varit något lagerfel. Vi kom då överens om att vi skulle ta ett dyrare lyftbord för att boret vi beställt inte kunde levereras försen mitten av december. Vi Fick då veta att även detta bord inte skulle kunna levereras och då beställde vi ett annat bord från annat ställe som levererades på 3 dagar. Under denna tid har de även varit värdelösa på att återkoppla på både mail samt telefon!
Vi hörde då av oss både på telefon och mail och ville häva köpet och en av deras anställda förstog oss sade han och skulle inte vara några konstigheter, vi skulle kontakta finance avdelningen så skulle detta lösa sig. Därifrån har jag inte fått ett ända svar!
Har efter detta pratat med ägaren flertalet gånger och är det inte pappaledig så är det konferens eller annat dylikt, han undviker mig helt klart!
Vi har varken fått kredit på detta eller något återbetalat och verkar helt omöjligt att få detta så vår rekomendation är att ALDRIG betala en vara i förskott till detta företag! Om man nu överhuvudtaget handlar hos detta företag!!!
summan detta berör är 31 523kr inklusive moms och idag är det 15/5-25, så ca 6-7 månader sedan vi hävde köpet och hela 8 månader sedan vi skulle fått bordet levererat som vi aldrig fick!
/Kocken och Grisen (Marcus)

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Beställde varor från dom i januari och…
Beställde varor från dom i januari och har inte fått dom än!Bad om att få pengar tillbaks men har inte fått det heller! Så akta er för dom är bluff.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Bestälde sms trima svetsfästen
Bestälde sms trima svetsfästen
Och betalade 9 januari skull ha dom till snöplogen.
Efter 2 månader och samtal och mail kom det fram att dom hadde problem med leverantören.
Där skulle pengarna komma tillbaka vilket dom inte gjorde på en månad.
Fick tag på chefen han menade att det funkade med leverantören nu
så nu skulle fästena komma
Kom inga fästen
Fort en kreditfaktura den har gått ut nu 22 maj skulle pengarna återbetalas senast vad som är mitt och ditt värkar en del ha svårt att förstå.
Mvh Anders Taberg
Pengarna är återbetalade nu
Tackar
Mvh Anders svensson Taberg

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Beställning mot förskottsbetalning
Beställning mot förskottsbetalning. Utebliven leverans 5månader senare trotts kontakt med kundservice.
Beställde en vara av dessa så kallade…
Beställde en vara av dessa så kallade experter. Min vara kommer aldrig och dom kommer med undanflykter och när man väl får tag på dom så är det problem med leverantören. Jag jobbar konstant med kunder och jag försöker alltid lösa om det är några oklarheter.
Jag har mailat och mailat och dom svarar att jag mailar för mycket, det hjälper inte och maila tycker dom.
Hoppas att dom löser min vara som är betald så kanske mitt omdöme ändras. Alla får göra fel men stå för sitt misstag.
Mvh Andreas på Brodds Bygg Ab
Varning!
Beställde en skopa 2024-11-19 som jag måste förskottsbetala!
Där borde alla varnings signaler lyst!
Efter massa konstiga förklaringar varför leveransen uteblev, så skulle jag till sist få pengarna tillbaka. Jag fick en kredit faktura 2025-02-25 men inga pengar kommer uppdatera detta när och om jag får några pengar.
VARNING BEDRAGARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Efter att jag skrev på nätet hände det saker. Diverse mail om att jag skulle ta bort omdömet men även pengarna tillbaka! Så mitt råd till alla som väntar på produkten alt återbetalning skrev om eran upplevelse och håll tummarna.
Jag vill även tillägga att jag beställde samma produkt "S60 Gallerskopa med Tänder 650L" av MaskinMäklarn betalande med Klarna fick skopan på 5 arbetsdagar wow!!!!!

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Jag vill varna för företag
Jag vill varna för företag. De kräver förskottsbetalning men kunde inte leverera varan. Jag betalade ca 19000 kr. Ber om snabb leverans. Ingen respons om leveransdag. Efter 11dagar får jag kontakt med företaget som då uppger att de brutit med leverantören. De ville sälja på mig en dyrare vara men jag säger nej. Ber om mina pengar då jag måste beställa varan från annat företag.
När jag kontaktade dem vart det vaga besked och bortförklaringar. Efter 18 dagar hade ingen kreditfaktura och ingen återbetalning skett. Dock blev det fart efter jag lämnat negativt omdöme. Då kom ett mejl att pengarna var återbetalade.
Jag avråder starkt från att handla av företag. Ni får bara problem. Beställde samma vara av ett annat företag och fick leverans efter bara ngr dagar utan strul.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Oseriöst företag
Oseriöst företag, skyller ifrån sig men kan inte lösa leverans av vara.
Mina råd är:
- köp inte av detta företag, har ni ändå gjort det men inte får leverans så:
- lämna omdöme online, då svarar Maskinexperten omgående.
- efter att Maskinexperten inte har kunnat lösa leverans efter tre försök, så utnyttja er rätt att köpa samma vara någon annan stans och kräv Maskinexperten på merkostnaden. Konsumentverket kan vara ett bra stöd för att få rätt mot Maskinexperten.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Oseriöst företag
Gjorde en beställning på en vara som fanns i lager.
Skulle komma på 3 dagar. Men vecka efter vecka gick.
Var i ständig kontakt med en på kontoret & han lovade mig att fixa det 2 / 3 gånger.
Men när det hade gått över en månad & ingen svarade längre då skickade jag ett långt argt mejl.
Vilket resulterade i att han makulera köpet direkt & sänder över bekräftelse på mejl.
Men två månader senare skickar dem ut varan helt plötsligt & spelar dumma.
Upprättar en ny order på mig med nytt ordernummer & där trillar in en faktura som jag krävs att betala inom 10dagar annars tillkommer dröjsmålsränta med 40%. Samt att jag måste lägga tid & egna pengar på att sända tillbaka varan.
Efter att beställt en vara för knappt 1000kr. Resulterar i att jag fått tillbringa runt 40 samtal, flera mejl, privat tid & pengar på att ordna detta elände.
Otroligt tråkigt hur man kan hanterar en situation på detta vis..

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Vill varna samtliga företag &…
Vill varna samtliga företag & privatpersoner för denna oseriösa verksamheten!
Har betalat ett skapligt belopp i förskott för visade det sig varor de ej hade på lager, och ingen varor levererade än idag.
Har inte varit med om något liknande sedan tidigare.
Bara en massa ursäkter!!!!

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Dette er Trustpilot
Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.
Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".
Læs mere om andre typer anmeldelser.
Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.
Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.
Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.
Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.
Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.







