Maskinexperten AB  Anmeldelser 101

TrustScore 3 ud af 5

3,0

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Kräver förskottsbetalning men levererar ej varor i rimlig tid. Dåliga på att svara i telefon samt på mail. Kommer välja annan leverantör vid nästa beställning.

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

VARNING!! Ett riktigt bluff företag, beställ inget från detta bolag. Vi bokade ordern: 9822 i januari och blev ombedda att betala innan lev. drygt 16.000:- vilket vi gjorde 28/1-2026. Ingen leverans h... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Riktigt nöjd med köpet! Produkten fungerar som den ska och supporten var både snabb och trevlig när jag hade en fråga!

Virksomheden har svaret

Virksomhedsoplysninger

  1. Gaffeltruckforhandler
  2. Bilreservedelsmarked
  3. Bilreservedelsbutik
  4. Producent af maskindele
  5. Leverandør af lastbilreservedele
  6. Forhandler af brugte lastbiler

Skrevet af virksomheden

förmedlar Truckar och Maskiner nya som begagnade inkl försäljning av reservdelar och service.


Kontaktoplysninger

3,0

Middel

TrustScore 3 ud af 5

101 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen anmeldelsesinvitationer registreret

Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Beställde en Fatpall i september och…

Beställde en Fatpall i september och efter jättemycket påtryckningar har vi fortfarande inte fått den. Känns som ett skämt förutom att vi redan betalat 8000 kr som vi aldrig lär få se igen

Uppdaterat: här nedan skriver Maskinexperten att dom har skickat varan och att vi mottagit kollinummer vilket helt motstrider det som de själva skrivit i mail senast idag nämligen det att varan inte är skickad och att vi får invänta kollinummer.
Har fått höra flera gånger tidigareatt varan kommer när som helst, ”den skickas idag”, ”den skickas senast den här veckan” osv osv

13. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

I din uppdatering beskriver du att detta ej stämmer. Detta är viss korrekt. skriv som det är. ring till vår kundservice och få kolli nummer över telefon också i sådana fall. lycka till med er produkt

Samma person som ovan som skrivit. Er vara är skickad som ni mottagit kolli nummer på. Vänligen uppdatera era recensioner sedan. Vi ber så mycket om ursäkt för sen leverans att det tagit denna tid som det gjort. Vi beklagar detta. Men som ni vet är den skickad nu. Ha det bra

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Min leverans har fortfarande inte…

Min leverans har fortfarande inte kommit trots att det har gått flera månader. Jag har upprepade gånger kontaktat er och även krävt att få pengarna tillbaka, men utan någon respons eller lösning.

Detta är oacceptabelt. Jag har nu anmält ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) och kommer även att göra en polisanmälan.

Om ingen åtgärd vidtas omedelbart kräver jag full återbetalning utan ytterligare dröjsmål.

31. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Otroligt lång leveranstid

Företaget har bra utbud och bra kundservice vid beställning. Vi beställde truckar 22/10-25 och fick bekräftelse på att beställningen skickats från dem den 23/10-25. Företaget kräver förskottsbetalning- vilket är ovanligt men vi accepterade det. Då leveransen dragit ut på tiden har vi haft löpande dialog med företaget där det varit den ena ursäkten efter den andra. Nu senast är ursäkten att det ännu en gång dragit ut på tiden i leverantörsledet. Leverans beräknas nu ske inom 2-3 veckor. Den långa leveranstiden gör oss tyvärr mycket missnöjda med köpupplevelsen .

25. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Beställde förlängningsgafflar 8 nov-25

Beställde förlängningsgafflar 8 nov-25
Betalt fakturan , inte fått någon leverans!!!
Mailat ang när lev skulle komma, inget svar, inga gafflar levererade 10/3-26
Varit i kontakt med en kollega som inte fått sina gafflar leverade på 1 år.
Så gott folk , handla aldrig av denna skojaren!!!

10. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej.
Tack för att du tog dig tiden att skriva till oss. Dina synpunkter är viktiga för att vi ska kunna utvecklas och bli bättre.

Vi beklagar att vi inte lyckades leverera enligt förväntan. Du får gärna ta kontakt med oss igen. Vi vore tacksamma om du i så fall kan ange då ditt ordernummer för att underlätta hanteringen.

Med vänliga hälsningar,
Maskinexperten

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Jag beställde en skåp i november

Jag beställde en skåp i november, dom kräver förskottsbetalning, hörde av mig i december fick till svar att dom ska komma upp detta, fick inget svar, hörde av mig igen 3 gånger i januari och sista gången så hävde jag köpet och fick en kreditfaktura, nu kämpar jag för att få den utbetald, har mailat dom tre gånger om detta men har inte fått pengarna tillbaka. *Edit tre dagar efter min recension så har jag fått krediten utbetald.

7. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej.

Ni missar att ni fått er kredit utbetald och nej behövs inte kämpas. Vi betalar ut enligt våra rutiner. Ni har eran kredit utbetald.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Jag beställde runt jul

Jag beställde runt jul. Jag har kontaktat dem angående leveransen via telefon, men får bara ursäkter. De säger att det varit problem med frakten och att de ska skicka imorgon, eller att fraktsedeln låg på bordet och att det därför inte skickades iväg, och så vidare. Företaget säljer något utan att själva ha varan, och nya kunders betalningar används för att täcka tidigare beställningar. Detta likna ett så kallat pyramidspel eller Ponzi-upplägg, där systemet bara fungerar så länge nya kunder fortsätter betala in pengar.

27. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Levererar inte!

Levererar inte!
Har beställt och betalat produkter i december 2025. Ff ingen leverans. Ringt och mailat men får ingen respons! Efter mailkontakt fått återbetalning nu i mars 2026.

26. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej Peter. tråkigt att lösa detta omdöme och tar åt oss. Dock vad vi kan se så har vi aldrig sagt att det skall vara problem att häva ditt köp eller liknande utan tvärt om, lite onödigt att skriva som du gjort. vi önskas att du ändrar om detta omdöme. Tack

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Har beställt långgafflar

Har beställt långgafflar, betalt faktura i förskott 1/12-25,fortfarande inte kommit några gafflar. Pratade med någon i början på januari som sa att dom låg på bil för leverans. det är nog en skojare detta.

23. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej. då har du fel i detta och vi ber om ursäkt förstås att det uppstått en leveranstid för dig på detta. vi har uppdaterat dig per mejl om detta. detta är inget skojjeri !

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Kräver förskottsbetalning men levererar…

Kräver förskottsbetalning men levererar ej varor i rimlig tid.
Dåliga på att svara i telefon samt på mail.
Kommer välja annan leverantör vid nästa beställning.

15. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej Pelle. 3dje plattformen du skriver på nu. tack för det.
du har fått din vara levererad av oss och allt fixat. tack färäven denna recension , lycka till

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Måste dessvärre varna!!

Måste dessvärre varna för detta företag.

2 st långgafflar beställda och betalade i slutet av oktober dvs 3 månader sedan. VDn hänvisar till diverse omständigheter men uppfattas, enligt mig, mest som nonchalant och undvikande.

Kan inte sätta fingret på det. Det är otvivelaktigt ett agerande som i praktiken innebär att likviditet skapas genom förskottsbetalningar utan motsvarande leverans. Eller så är det anmärkningsvärt bristande kompetens hos ledningen. Eller både och.

Jag får låta VDn svara hur tankarna går.

Nästa steg blir hävning. Inkasso om det inte funkar och sist tingsrätten. Suck vad jobbigt! Första gången jag stöter på denna typ av företag. Men förhoppningsvis den sista.

Linus

27. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Linus. helt otroligt detta du skriver även på detta stället ! ber nu dig här sluta med detta emot oss. Gällande mitt svar så har du fått svar och allt av mig tidigare utförligt och ärligt och ändå på detta vis , mvh VD , Tack

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Helt oseriöst

20/7
Jag beställer ett lyftbord och betalar direkt. Ska finnas på lager och levereras snabbt enligt hemsidan.

Inget händer och jag får till sist tag i dem efter en vecka.

Ansvarig CEO svarar:
- Vi har faktiskt varit på semester och jag har 1000 olästa mail.

- Vi har den inte på lager men en container är snart här...

28/8
Ingen leverans och jag annulerar ordern och begär pengarna tillbaka.

Efter en massa tjat från min sida och svar från Ansvarig CEOi stil med:
- Vi är i Kina med företaget och kan inte titta på detta nu
- Ekonomiavdelningen ska titta på detta
- Jag gör det i kväll
- vi har två veckors handläggningstid

så får jag en kreditfaktura 3/12.

Efter att jag tjatat ännu mer och fått höra bla att
- vi har snökaos
- jag har varit ute på kundbesök

så får jag pengarna 13/1 . Mao. ca 5 månader efter att jag annulerat ordern.

Det absurda är att varje gång man talar med Ansvarig CEO så får han det till att det inte är hans fel utan snarare att jag som kund är problemet.

Jag blev både glad och förvånad att jag fick pengarna innan firman går i konkurs.

13. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej Thomas fint skrivet efter uppgörelse, du har fått dem pengar du ville av oss , DU har också fått ha kontakt med oss privat på kvällar via telefon och tillomed erbjuden Goodwill men ville ej ta ersättning av oss så vi har gjort det vi kunnat för dig i detta. ärendet är stängt, fortsatt fin dag.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Oseriöst företag

Oseriöst företag, skyller ifrån sig men kan inte lösa leverans av vara. Vi har betalt för varan och frakten i förskott till dem, men dem hade massor med orsak angående leverans, så jag har bokad hämtning själv och fakturerade dem frakten, men dem tänker inte betala fakturan.

24. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej. Lösa leverans av varan är ju gjort den har ni fått.
Jag vet inte varför du skriver detta på så vis. Ni valde ju själva att åka och hämta detta. Vi hade ju skickat med våra egna fraktpriser i sådana fall. Varan fick betalas förskott med tanke på summan osv. Förtydligar att ni återkopplade inte ens till oss på vårt mejl att ni skulle mejla oss om hur ni skall hämta den osv. Det var ni som tog det beslutet och ville ombesörja eran egna frakt för hämtning och sedan fakturera frakt kostnader som vi ej sagt ok på. Vi kan hjälpa till med kostnad med det pris som det skulle kosta oss att skicka varan själv. Kontakta då oss om detta . Fortsatt bra dag !

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Lång Leverans tid!

Krokarna kom 2 Dec efter att DHL Hade försökt leverera dom 28 Nov fast till fel dörr hos oss.
Dock så räknade man med att dom skulle kommit typ en månad tidigare.
Men nu har jag krokarna

2. december 2025
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej Björn. Tack för din feedback. Tråkigt att höra dina ord för det är inte våran målsättning någonstans, Vi har löst allt till dig med godwill för frakt och vill lämna goodwill på ordern till dig. Sedan skriver du att sändningen inte skulle vara hanterad av oss men så är ju inte fallet , kolli nr DHL 6533055403 som försökt leverera till er, hoppas du kan ändra betyget då det ej är sanningsenligt och att vi fått hjälpt dig på bästa sätt och ber om ursäkt för den lite längre leveransen. ha det bra sålänge. // Teamet på Maskinexperten

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Inga snabba leveranser och krångligt företag, gnäller när de får dåligt omdömme

7nov 2025 tar mig tid att skriva ett omdöme om Maskinexperten här på Trustpilot då jag även skrivit på Google tidigare där företaget är snabba på att svara.
Bra hemsida lätt att förstå, jag fastnade för rimligt pris samt "snabba leveranser".
12oktober beställer jag en pallyft på nätet som betalas med kort. Orderbekräftelse kommer 16okt pga av de varit på konferans. På den står leverans 17okt, Får besked att leverans sker veckan efter. 24okt ny fråga var leverans är. Får besked att det skall kollas upp. Efter en dålig recension på Google får jag svar att godset fastnat på terminal Schenker Härryda. Schenker har missat att skanna godset och nu vet ingen var det är. Får besked av VD på Maskinexperten att han lämnar frakt som en Goodwill när varan kommer fram. 29okt ny fråga var är leveransen. 30okt, 31okt och sist 3nov när jag frågar efter ett sändningsID från Schenker får jag svar att en ny vara skickas ut imorgon 4nov. Jag får ett sändningsID från Schenker och leveransen kommer fram till mig 6nov.
Tack Maskinexperten för att jag inte behöver handla här något mera. Får se om goodwill på 270kr frakt kommer tillbaka..

7. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej Mathias. Tråkigt att du skriver även här också.... sådant omdöme... Du har fått all hjälp du bara kan få av oss vid din kontakt med oss. att det blir transport problem är sjukt tråkigt men vi har jobbat aktivt med detta. Vi skickade en pallyftare extra efter långsamt svar ifrån fraktbolaget som skickades som vi meddelade om. tack för ännu ett omdöme ifrån dig.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ett riktigt blufföretag

Ett riktigt blufföretag, KÖP INGET HÄR!!!!

Tar betalt men levererar inte, bara ursäkter och dåliga bortförklaringar men inga grejor.

Så det bästa rådet jag kan ge är KÖP INTE HÄR!!
Dom har inga grejor, men tar betalt.

1. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

omdöme skrivet under alias som vi inte kan knyta till kund och kan ej refererar eller ta detta i beaktande.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Riktigt nöjd!

Riktigt nöjd med köpet! Produkten fungerar som den ska och supporten var både snabb och trevlig när jag hade en fråga!

20. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

tack så mycket för ditt omdöme

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Faktura kom för reserdelarna

Hej
Beställde reservdelar till skylift 28 maj fakturadatum 4 juni.
Man sa att det reservdelen fanns i lager skulle komma om 2 dagar.
Tänk om man hade kunnat komma till telefonen och sagt att tyvärr så är reservdelen slut i lager den är beställd vet inte när den kan levereras.
En reservdel kom 2 juni två dagar innan fakturan skulle betalas.
Har ringt ca 2 gånger i vecka och undra när leveransen skulle komma. Men inte fått prata med den personen som tog beställningen, var i telefonen och på möte.
En del fattades i leveransen.
Andra fakturan kom 10 juli, delen kom 23 juli.
Tyvärr så sökte vi inte på Trustpiloten för än i dag.
Såg att det var flera som har fått vänta på sina delar.
Man hade våran mailadress men fakturan kom med posten, tog ut en fakturaavgift på 36 kronor, som jag inte betalade men fick en påminnelse på fakturaavgiften, en ränta på 0,05.
Började prata med Maskin experten, men han la på luren innan jag pratat färdigt.
Samma sak har visst andra också upplevt när man läst Trustpiloten mycket tråkigt att få sådant bemötande av en leverantör.

4. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Maskinexperten AB -logo

Besvarelse fra Maskinexperten AB

Hej. tack för din feedback. Vi kan inte koppla dig till en order baserat på dessa uppgifter. men vi kan utläsa att du fått dina reservdelar som är beställt. Vi har under sommaren också haft semesterstängt. Om du är vill ringa och prata om detta med en ansvarig så är du varmt välkommen att ringa oss på 0300-286 88. ha en fortsatt fin dag

Er dette din virksomhed?

Tilegn dig din profil på Trustpilot og få gratis adgang til vores værktøjer, så du kan komme i kontakt med dine kunder.

Få en gratis konto

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere