"Enkel och smidig försäljning! Kan varmt rekommendera. Är säkert inte min sista affär med dem."
Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere
Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere
Se, hvad kunderne siger
Kräver förskottsbetalning men levererar ej varor i rimlig tid. Dåliga på att svara i telefon samt på mail. Kommer välja annan leverantör vid nästa beställning.
Virksomheden har svaret
VARNING!! Ett riktigt bluff företag, beställ inget från detta bolag. Vi bokade ordern: 9822 i januari och blev ombedda att betala innan lev. drygt 16.000:- vilket vi gjorde 28/1-2026. Ingen leverans h... Se mere
Riktigt nöjd med köpet! Produkten fungerar som den ska och supporten var både snabb och trevlig när jag hade en fråga!
Virksomheden har svaret
Virksomhedsoplysninger
- Gaffeltruckforhandler
- Bilreservedelsmarked
- Bilreservedelsbutik
- Producent af maskindele
- Leverandør af lastbilreservedele
- Forhandler af brugte lastbiler
Skrevet af virksomheden
förmedlar Truckar och Maskiner nya som begagnade inkl försäljning av reservdelar och service.
Kontaktoplysninger
Norra Torggatan 1 , 43430, Kungsbacka , Sverige
- 0300-286 88
- Info@maskinexperten.com
- maskinexperten.com
Ingen anmeldelsesinvitationer registreret
Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative
Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot
Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.
Beställde en Fatpall i september och…
Beställde en Fatpall i september och efter jättemycket påtryckningar har vi fortfarande inte fått den. Känns som ett skämt förutom att vi redan betalat 8000 kr som vi aldrig lär få se igen
Uppdaterat: här nedan skriver Maskinexperten att dom har skickat varan och att vi mottagit kollinummer vilket helt motstrider det som de själva skrivit i mail senast idag nämligen det att varan inte är skickad och att vi får invänta kollinummer.
Har fått höra flera gånger tidigareatt varan kommer när som helst, ”den skickas idag”, ”den skickas senast den här veckan” osv osv

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Min leverans har fortfarande inte…
Min leverans har fortfarande inte kommit trots att det har gått flera månader. Jag har upprepade gånger kontaktat er och även krävt att få pengarna tillbaka, men utan någon respons eller lösning.
Detta är oacceptabelt. Jag har nu anmält ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) och kommer även att göra en polisanmälan.
Om ingen åtgärd vidtas omedelbart kräver jag full återbetalning utan ytterligare dröjsmål.
Otroligt lång leveranstid
Företaget har bra utbud och bra kundservice vid beställning. Vi beställde truckar 22/10-25 och fick bekräftelse på att beställningen skickats från dem den 23/10-25. Företaget kräver förskottsbetalning- vilket är ovanligt men vi accepterade det. Då leveransen dragit ut på tiden har vi haft löpande dialog med företaget där det varit den ena ursäkten efter den andra. Nu senast är ursäkten att det ännu en gång dragit ut på tiden i leverantörsledet. Leverans beräknas nu ske inom 2-3 veckor. Den långa leveranstiden gör oss tyvärr mycket missnöjda med köpupplevelsen .
Beställde några grejor till ett saxbord…
Beställde några grejor till ett saxbord i sommras tyvärr betalade jag ca 1000 kr har inte fått några grejor ännu... och inga pengar tillbaka fast jag begärt det mycket oseriösa.
Min leverans har fortfarande inte kommit och jag har krävt pengarna tillbaka. Händer inget!Anmält till Allmänna Reklamationsnämnden och polisanmäler nu också!
Min leverans

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Beställde förlängningsgafflar 8 nov-25
Beställde förlängningsgafflar 8 nov-25
Betalt fakturan , inte fått någon leverans!!!
Mailat ang när lev skulle komma, inget svar, inga gafflar levererade 10/3-26
Varit i kontakt med en kollega som inte fått sina gafflar leverade på 1 år.
Så gott folk , handla aldrig av denna skojaren!!!

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Jag beställde en skåp i november
Jag beställde en skåp i november, dom kräver förskottsbetalning, hörde av mig i december fick till svar att dom ska komma upp detta, fick inget svar, hörde av mig igen 3 gånger i januari och sista gången så hävde jag köpet och fick en kreditfaktura, nu kämpar jag för att få den utbetald, har mailat dom tre gånger om detta men har inte fått pengarna tillbaka. *Edit tre dagar efter min recension så har jag fått krediten utbetald.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Jag beställde runt jul
Jag beställde runt jul. Jag har kontaktat dem angående leveransen via telefon, men får bara ursäkter. De säger att det varit problem med frakten och att de ska skicka imorgon, eller att fraktsedeln låg på bordet och att det därför inte skickades iväg, och så vidare. Företaget säljer något utan att själva ha varan, och nya kunders betalningar används för att täcka tidigare beställningar. Detta likna ett så kallat pyramidspel eller Ponzi-upplägg, där systemet bara fungerar så länge nya kunder fortsätter betala in pengar.
Levererar inte!
Levererar inte!
Har beställt och betalat produkter i december 2025. Ff ingen leverans. Ringt och mailat men får ingen respons! Efter mailkontakt fått återbetalning nu i mars 2026.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Har beställt långgafflar
Har beställt långgafflar, betalt faktura i förskott 1/12-25,fortfarande inte kommit några gafflar. Pratade med någon i början på januari som sa att dom låg på bil för leverans. det är nog en skojare detta.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Kräver förskottsbetalning men levererar…
Kräver förskottsbetalning men levererar ej varor i rimlig tid.
Dåliga på att svara i telefon samt på mail.
Kommer välja annan leverantör vid nästa beställning.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Måste dessvärre varna!!
Måste dessvärre varna för detta företag.
2 st långgafflar beställda och betalade i slutet av oktober dvs 3 månader sedan. VDn hänvisar till diverse omständigheter men uppfattas, enligt mig, mest som nonchalant och undvikande.
Kan inte sätta fingret på det. Det är otvivelaktigt ett agerande som i praktiken innebär att likviditet skapas genom förskottsbetalningar utan motsvarande leverans. Eller så är det anmärkningsvärt bristande kompetens hos ledningen. Eller både och.
Jag får låta VDn svara hur tankarna går.
Nästa steg blir hävning. Inkasso om det inte funkar och sist tingsrätten. Suck vad jobbigt! Första gången jag stöter på denna typ av företag. Men förhoppningsvis den sista.
Linus

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Helt oseriöst
20/7
Jag beställer ett lyftbord och betalar direkt. Ska finnas på lager och levereras snabbt enligt hemsidan.
Inget händer och jag får till sist tag i dem efter en vecka.
Ansvarig CEO svarar:
- Vi har faktiskt varit på semester och jag har 1000 olästa mail.
- Vi har den inte på lager men en container är snart här...
28/8
Ingen leverans och jag annulerar ordern och begär pengarna tillbaka.
Efter en massa tjat från min sida och svar från Ansvarig CEOi stil med:
- Vi är i Kina med företaget och kan inte titta på detta nu
- Ekonomiavdelningen ska titta på detta
- Jag gör det i kväll
- vi har två veckors handläggningstid
så får jag en kreditfaktura 3/12.
Efter att jag tjatat ännu mer och fått höra bla att
- vi har snökaos
- jag har varit ute på kundbesök
så får jag pengarna 13/1 . Mao. ca 5 månader efter att jag annulerat ordern.
Det absurda är att varje gång man talar med Ansvarig CEO så får han det till att det inte är hans fel utan snarare att jag som kund är problemet.
Jag blev både glad och förvånad att jag fick pengarna innan firman går i konkurs.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Oseriöst företag
Oseriöst företag, skyller ifrån sig men kan inte lösa leverans av vara. Vi har betalt för varan och frakten i förskott till dem, men dem hade massor med orsak angående leverans, så jag har bokad hämtning själv och fakturerade dem frakten, men dem tänker inte betala fakturan.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Lång Leverans tid!
Krokarna kom 2 Dec efter att DHL Hade försökt leverera dom 28 Nov fast till fel dörr hos oss.
Dock så räknade man med att dom skulle kommit typ en månad tidigare.
Men nu har jag krokarna

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Fick hjälp väldigt snabbt
Fick hjälp väldigt snabbt, det är tacksamt

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Inga snabba leveranser och krångligt företag, gnäller när de får dåligt omdömme
7nov 2025 tar mig tid att skriva ett omdöme om Maskinexperten här på Trustpilot då jag även skrivit på Google tidigare där företaget är snabba på att svara.
Bra hemsida lätt att förstå, jag fastnade för rimligt pris samt "snabba leveranser".
12oktober beställer jag en pallyft på nätet som betalas med kort. Orderbekräftelse kommer 16okt pga av de varit på konferans. På den står leverans 17okt, Får besked att leverans sker veckan efter. 24okt ny fråga var leverans är. Får besked att det skall kollas upp. Efter en dålig recension på Google får jag svar att godset fastnat på terminal Schenker Härryda. Schenker har missat att skanna godset och nu vet ingen var det är. Får besked av VD på Maskinexperten att han lämnar frakt som en Goodwill när varan kommer fram. 29okt ny fråga var är leveransen. 30okt, 31okt och sist 3nov när jag frågar efter ett sändningsID från Schenker får jag svar att en ny vara skickas ut imorgon 4nov. Jag får ett sändningsID från Schenker och leveransen kommer fram till mig 6nov.
Tack Maskinexperten för att jag inte behöver handla här något mera. Får se om goodwill på 270kr frakt kommer tillbaka..

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Ett riktigt blufföretag
Ett riktigt blufföretag, KÖP INGET HÄR!!!!
Tar betalt men levererar inte, bara ursäkter och dåliga bortförklaringar men inga grejor.
Så det bästa rådet jag kan ge är KÖP INTE HÄR!!
Dom har inga grejor, men tar betalt.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Riktigt nöjd!
Riktigt nöjd med köpet! Produkten fungerar som den ska och supporten var både snabb och trevlig när jag hade en fråga!

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Faktura kom för reserdelarna
Hej
Beställde reservdelar till skylift 28 maj fakturadatum 4 juni.
Man sa att det reservdelen fanns i lager skulle komma om 2 dagar.
Tänk om man hade kunnat komma till telefonen och sagt att tyvärr så är reservdelen slut i lager den är beställd vet inte när den kan levereras.
En reservdel kom 2 juni två dagar innan fakturan skulle betalas.
Har ringt ca 2 gånger i vecka och undra när leveransen skulle komma. Men inte fått prata med den personen som tog beställningen, var i telefonen och på möte.
En del fattades i leveransen.
Andra fakturan kom 10 juli, delen kom 23 juli.
Tyvärr så sökte vi inte på Trustpiloten för än i dag.
Såg att det var flera som har fått vänta på sina delar.
Man hade våran mailadress men fakturan kom med posten, tog ut en fakturaavgift på 36 kronor, som jag inte betalade men fick en påminnelse på fakturaavgiften, en ränta på 0,05.
Började prata med Maskin experten, men han la på luren innan jag pratat färdigt.
Samma sak har visst andra också upplevt när man läst Trustpiloten mycket tråkigt att få sådant bemötande av en leverantör.

Besvarelse fra Maskinexperten AB
Dette er Trustpilot
Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.
Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".
Læs mere om andre typer anmeldelser.
Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.
Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.
Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.
Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.
Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.







