Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Italiatren sont des usurpateurs : si vous tapez Trenitalia sur la recherche Google, vous allez certainement ouvrir une page d'Italiatren sans vous en douter, car a part l'URL (que vous ne regarderez p... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Site qui copié le nom et le visuel de trainitalia Site malhonnête....qui prend des commissions là où trainitalia n'en prend pas... Jamais reçu mon billet... ils ont refusés de me donner la.preuve... Se mere

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Es ist nicht möglich, ein Ticket für den Hund zu buchen. Wir wollten über Reggio Calabria zurück bis Hamburg und hätten dazu ein Hundeticket bei den einzelnen Unternehmen (Italiatren, DB) kaufen mü... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Très bonne expérience, le prix du billet, la ponctualité, la courtoisie du personnel de bord, la propreté, la place pour les jambes et un bon café que l on vous sert à votre place à 1 euro 50. De plu... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Togbilletbureau
  2. Togtjeneste
  3. Turistbureau
  4. Rejseselskab

Skrevet af virksomheden

At italiatren.com, we specialize in providing fast and easy train ticket bookings for journeys across Italy and Europe. As an official partner of Trenitalia, we grant our users access to over 4000 destinations, including iconic cities like Rome, Milan, Florence, and Paris. Our platform stands out for personalized service, supporting more than 30 languages, and our innovative digital tourist guide offering real-time travel recommendations. We’re the perfect choice for travelers exploring Italy at their own pace!


Kontaktoplysninger

3,0

Middel

TrustScore 3 ud af 5

1 t anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har ikke besvaret negative anmeldelser

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Une arnaque

Une arnaque. Vous tapez trenitalia et en faite vous tombez dans les annonces sponsorisees sur une agence. Leur site exploite le logo de trenitalia, ils prennent en plus une com au passage. En cas de probleme par exemple vous avez choisi une mauvaise date, pas de reponse dans les 24 heures. Alors que sur le vrai site de trenitalia vous pouvez le faire. Un scandale, j ai discute avec un controleur de trenitalia, de nombreuses personnes ce font arnaquer.

18. september 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Bonjour, merci pour votre commentaire. Si vous avez un numéro de commande ou un identifiant, veuillez nous contacter via https://italiatren.com/fr/contact et ce sera un plaisir de vous aider à résoudre tout problème.

Nous tenons à préciser que nous sommes une entreprise de réservation officielle, partenaire de Trenitalia, et que nous n'avons pas de contrôle sur ce qui se passe avec les trains ou les problèmes liés à l'infrastructure ferroviaire. Cependant, nous vous encourageons à nous écrire, et nous ferons tout notre possible pour résoudre tout problème survenu.

Nous vous demandons également de vérifier si vous parlez bien de nous dans votre commentaire ou si vous avez commis une erreur de jugement. Diffamer sans fondement peut entraîner des malentendus. Nous espérons avoir de vos nouvelles pour vous aider!

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Just flee this company is more than…

Just flee this company is more than horrible.

Their flexible system is just a scam as they are locked on one train and they push you with a lot of notifications to check-in on the train stating on the email to check-in that the ticket will be flexible. However when you check-in it then they tell you it is not anymore possible to change anything even Italian police was confused about their practices. If you can just take the bus in Italy.

13. juni 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

We are an official Trenitalia partner, and we strive to provide transparent and reliable service. We offer flexible ticket options.

We kindly ask that you verify if you’re truly referring to us in your comment or if there may have been a misunderstanding. Defaming without proper basis can lead to confusion.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Hundeticket superkompliziert! Kundenunfreundlich.

Ein Hundeticket online hinzuzufügen ist nicht möglich - wie bei db. Es heißt, man solle beim Kundencenter anrufen, um Ticket zu modifizieren (angeblich bis zu 10 Minuten vor Abfahrt des Zuges). Bearbeitung nur bei Italo-Schaltern möglich, nicht aber bei Trenitalia. Zugpersonal nicht kooperativ und formalistisch. Website super unintuitiv. Zugmanager hat mir für eine Teilstrecke von Bozen nach Florenz 90 Euro für den Hund berechnet....

17. juli 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Vielen Dank für Ihr Feedback. Es tut uns leid zu hören, dass Sie Schwierigkeiten hatten. Wir möchten klarstellen, dass wir ein offizieller Partner von Trenitalia sind und uns bemühen, einen transparenten und zuverlässigen Service zu bieten.

Wir bitten Sie auch höflich zu überprüfen, ob Sie sich in Ihrem Kommentar wirklich auf uns beziehen oder ob es zu einem Missverständnis gekommen ist. Unbegründete Anschuldigungen können zu Verwirrung führen. Wir hoffen, bald von Ihnen zu hören!

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Charged a ridiculous price for an honest mistake!

Charged us a ridiculous price for an honest mistake made (when getting a return train one day earlier than booked). Train inspector suddenly quoted €200 when the same tickets one day later had cost €40 when booked in advance. After saying we could not pay this price, the inspector suddenly produced a deal for €100 which we reluctantly paid.

Train was empty so they had seats to fill, no flexibility or understanding for customer service.

Horrible company — completely ruined our experience visiting Florence from Rome.

— — —

EDIT ON 03/10/2024 — the scammy company tried appealing to Trustpilot to say that I’d chosen the wrong company for this review!

Furthermore, I lodged an official appeal on their website as soon as we returned from Italy, and there has been no response in the last 4 months. Such a horrible company, and employ fraudelent ticket inspectors. Avoid at all costs and travel with someone else.

12. juni 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Thank you for your feedback. We have thoroughly reviewed your situation and want to clarify that we do not recognize your booking in our system, nor have we received any contact from you regarding this issue.

We are an official Trenitalia partner, and we strive to provide transparent and reliable service. It’s important to note that we do not control the actions of train inspectors or on-board pricing, as this is entirely handled by the railway company.

We also kindly ask that you verify if you’re truly referring to us in your comment or if there may have been a misunderstanding. Defaming without proper basis can lead to confusion.

If you have any supporting documentation or booking information, please contact us directly via https://italiatren.com/en/contact, and we’d be happy to investigate the matter further. We hope to clarify any confusion and assist you!

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Horrible Customer Service with RailClick

DO NOT EVER purchase train tickets through RailClick.

We are familiar with train travel in Europe and within Italy. We bought roundtrip train tickets from Rome to Assisi through RailClick and used the Trenitalia app to check in before departure and present the tickets to the train manager when they came to our seats to confirm our tickets. This worked fine for our trip from Rome to Assisi, however the tickets back to Rome we were not able to pull them up in the Trenitalia app for some unclear reason. The return tickets would not show up in the app, Trenitalia website or when using the confirmation email we received from RailClick. We were therefore unable to check in for our trip prior to departure which is required before boarding the train. We discussed this problem with the train station ticket employee in Assisi who was also unable to bring up our tickets in the Trenitalia app or website or check us in. He was unable to change or cancel our tickets and suggested we discuss this with the train manager when our train stopped at the station prior to our boarding which would be a risk for us missing our train if the manager was not able to assist us at that time, which was likely to happen. We otherwise needed to call RailClick and have them change our tickets or cancel them so we could purchase new tickets. However, RailClick was not available by phone, despite calling during business hours over and over again and did not respond to our email sent to them asking for help with our return trip. We had little time to remedy this problem given our train departure time was approaching. Despite multiple attempts calling RailClick and emailing them without any response, we were left with buying new tickets through Trenitalia.

Upon returning to Rome, we sent follow-up emails to RailClick describing the problem we had and requested a refund for the tickets we were not able to use. RailClick has refused to provide any refund and had no apology for our trouble. We thoroughly regret using RailClick and suggest you avoid buying tickets from them as you are taking a significant risk given they have no customer support and will not assist you if needed.nt risk in doing so.

31. marts 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Thank you for your comment. After reviewing our records, we do not recognize your booking and have no record of communication from you regarding this issue.

We are an official Trenitalia partner, and we strive to provide transparent and reliable service. We offer flexible ticket options, but certain conditions may apply depending on the specific train or fare booked. However, we want to make it clear that we do not have control over train inspectors, station staff, or any issues that occur during the journey itself. These matters are managed directly by the train operator.

We also kindly ask that you verify if you’re truly referring to us in your comment or if there may have been a misunderstanding. Defaming without proper basis can lead to confusion. Please contact us at https://italiatren.com/en/contact with any supporting details or booking information, and we will do our best to assist you.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Terrible attitude of train officer

This railing company made me the worst travelling experience in my life. I took a mistake to ride on the incorrect train because my children suffered from sickness. When a train arrived in Airport, a train officer came to me and suddenly claimed EUR 128.00 as a fine for riding on the incorrect train. Without showing any polite attitude to listen to me, he kept claiming and confined us inside the train whose door closed, while my children were crying out for fear. In addition, he threatened to call police, keeping a extremely strict face. Of course, we paid the fine for the mistake, but even if so, his attitude to customer was completely wrong and it made me the worst impression on Italy and Europe, as this was my first trip there. If this company will not take it seriously and allow this situation to happen, sooner or later, anybody will be terribly disappointed and nobody will visit there.

7. april 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Thank you for sharing your experience. We are sorry to hear about the distressing situation you encountered. However, it’s important to clarify that we are an official Trenitalia booking partner, and while we facilitate ticket purchases, we do not have control over train officers, fines, or on-board staff behavior, as these are managed directly by the train operator.

We also kindly ask that you verify if you’re truly referring to us in your comment or if there may have been a misunderstanding. Defaming without proper basis can lead to confusion.

If you have any details or documentation regarding your booking, please contact us at https://italiatren.com/en/contact, and we will be happy to assist you. We aim to ensure that all our customers have a positive experience.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Refundable tickets never refunded.

I purchased two REFUNDABLE tickets for train service in Spain. I called 3-days after purchase to get a refund because our travel plans slightly changed and I wanted to buy the rail tickets directly throughly the train operator (Renfe) and not Railclick which is a THIRD PARTY operator. I called Railclick, and after 2-hours on the phone waiting for an operator I finally got an operator who refunded the tickets but 2-3 weeks later I'm still waiting for my refunded to be posted back to my credit card, it is to the point I had to call my bank for them to take action. I'm still waiting on a resolution and I would NOT recommend this third party company for your rail tickets in Europe.

4. april 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Thank you for your feedback. We apologize for the inconvenience you’ve experienced and want to assure you that we take these matters seriously. While we strive to provide a seamless service as an official booking partner, delays in refunds can sometimes occur depending on external factors, such as the payment provider or bank processing times. We recommend reviewing the situation with your bank, as these delays may be beyond our control.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Unresponsive!

I purchased tickets for the wrong date. I attempted to contact the company to change the date. No one responded to my request. When I went to the train station to change the reservation, a ticket agent said I'd purchased from another company. We had to but four new tickets. I've emailed more than once about a refund and have heard nothing.

23. marts 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your situation, but we want to clarify that we have no record of communication from you regarding this issue. It’s possible there may have been a misunderstanding or confusion with another company.

We are an official Trenitalia partner, and we strive to provide transparent and reliable service. We also kindly ask that you verify if you’re truly referring to us in your comment, as the ticket agent may have been correct in saying you purchased from another provider. Defaming without proper basis can lead to confusion.

If you believe your booking was indeed through us, please contact us via https://italiatren.com/en/contact with your booking details, and we’d be happy to investigate and assist you further.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

This site is very confusing to use

This site is very confusing to use. Make sure you pick your options for both legs of your trip if going two ways. If a mistake is made, they will do absolutely nothing to help remedy the situation other than offer apologies saying there is nothing they can do. I attemted to make contact less than five minutes after the transaction was finalized. On hold for roughly 2-1/2 hours with no response other than a 10 second music loop. if you can find an alternative I would strongly recommend it. What a disappointment for what I was hoping was an enjoyable/expensive vacation.

24. marts 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience, but we would like to clarify that our site is designed to be user-friendly and intuitive, with clear steps for booking both legs of a round trip. Many customers, including families, have found it easy to navigate. It sounds like there may have been some confusion in the booking process.

We also kindly ask that you verify if you’re truly referring to us, as there may have been a misunderstanding. Defaming without proper basis can lead to confusion, and we want to ensure your experience is addressed correctly.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Hohe Kommission und schlechter Kundenservice

Hohe Kommission.
Kundenservice reagiert überhaupt nicht!
Finger weg von der Website und lieber direkt bei Trenitalia (offizielle Seite) buchen!

Update 19.10.2024
Italiatren hat auf meine Erfahrungen geantwortet und gebeten, den Sachverhalt zu überprüfen. Also habe ich meine Email und Spam überprüft. Der Kundenservice hat auf meine Anfrage überhaupt nicht reagiert. Gut, dass ich das bestätigen kann!

16. marts 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Vielen Dank für Ihr Feedback. Wir bedauern, dass Sie eine negative Erfahrung gemacht haben. Wir möchten klarstellen, dass wir ein offizieller Partner von Trenitalia sind und uns bemühen, einen transparenten und zuverlässigen Service anzubieten. Während wir eine Buchungsplattform zur Verfügung stellen, sind wir stets bemüht, klar über mögliche Gebühren zu informieren, die je nach Buchungsdetails anfallen können.

Falsche Anschuldigungen ohne Grundlage können zu Verwirrung führen, daher bitten wir Sie höflich, die Situation zu überprüfen. Wir stehen gerne zur Verfügung, um Ihnen weiterzuhelfen!

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

ARNAQUE / SITE FRAUDULEUX

ATTENTION ! Ce n'est pas le site officiel Trenitalia. Ici vous avez des frais en plus au moment de l'achat et vous ne pouvez pas échanger ou annuler vos billets si besoin, c'est une arnaque.

14. marts 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Merci pour votre commentaire. Nous souhaitons clarifier que nous sommes un partenaire officiel de Trenitalia, et nous nous efforçons de fournir un service transparent et fiable. Il est possible que des frais supplémentaires soient appliqués en fonction du type de billet ou des services choisis, et nous mettons toujours ces informations à disposition avant la confirmation de l'achat.

Concernant l'échange ou l'annulation de billets, les conditions peuvent varier selon le billet et la classe tarifaire sélectionnés. Nous vous invitons à vérifier ces détails lors de la réservation.

Nous vous demandons également de vérifier si vous parlez bien de notre site ou si un malentendu a eu lieu. Diffamer sans fondement peut mener à des confusions. Nous espérons pouvoir vous assister au plus vite !

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Estafa

Nunca me llegaron los boletos pero si me realizaron el cobro y cuando acudí a la oficina en Milán no tenían registrado mis boletos. Intenté contactar con la pág. sin respuesta. Mejor compren directo porque es una estafa

23. februar 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Gracias por tu comentario. Lamentamos escuchar que has tenido una experiencia negativa. Queremos aclarar que somos un partner oficial de Trenitalia y trabajamos para ofrecer un servicio transparente y confiable.

Te solicitamos que confirmes si te refieres realmente a nosotros en tu comentario o si ha habido un malentendido. Difamar sin fundamentos puede generar confusión.

Estamos aquí para asistirte en todo lo que necesites.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Deberían poner un sistema de validación…

Deberían poner un sistema de validación de billetes más claro en la estación, es muy confuso para los que no conocemos el sitio. Si te equivocas, a pesar de tener tu billete, te cobran 40 euros.

15. februar 2024
Uopfordret anmeldelse
Italiatren -logo

Besvarelse fra Italiatren

Gracias por tu comentario. Queremos aclarar que nosotros somos un partner oficial de Trenitalia y ofrecemos un servicio de reservas de billetes, pero no tenemos control sobre los sistemas de validación en las estaciones ni sobre los procedimientos que se siguen allí.

El proceso de validación y cualquier cobro adicional por errores en la estación son gestionados directamente por la operadora ferroviaria y no por nosotros. Te recomendamos contactar directamente con la estación o con el servicio de atención al cliente de Trenitalia si tienes dudas sobre el proceso de validación.

Te pedimos también que verifiques si realmente te refieres a nosotros en tu comentario, ya que podría haber un malentendido. ¡Estamos aquí para ayudarte si tienes alguna duda relacionada con tu reserva!

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Hunde nicht erwünscht

Es ist nicht möglich, ein Ticket für den Hund zu buchen.
Wir wollten über Reggio Calabria zurück bis Hamburg und hätten dazu ein Hundeticket bei den einzelnen Unternehmen (Italiatren, DB) kaufen müssen.
Dort kann man dieses Ticket allerdings nur erwerben, wenn man als Person eine Fahrt bucht.
Also alles völlig unnötig kompliziert, wie Bahnfahren anscheinend überhaupt.

30. januar 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Très bonne expérience

Très bonne expérience, le prix du billet, la ponctualité, la courtoisie du personnel de bord, la propreté, un bon café que l'on vous sert à votre place pour 1, 50 €. vous suivez en temps réel votre trajet .Je ne connaissais pas ce train et la SNCF devrait en prendre exemple, bravo les Italiens.

4. januar 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Robo piraña arriba del vagón …

En el día de hoy 10/11/23 subimos con mi familia en la estación central de Milán, 9535 partiendo a las 12:16 , fuimos víctima de un robo piraña en el vagón 8 , sacándonos la riñonera cuatro personas , con todo nuestro dinero para continuar con la estadía .. no había nadie del personal abordó , tampoco cerca , tierra de nadie , eran cuatro personas un varón joven , una Sra mayor y dos mujeres … nos acorralaron ofreciendo ayuda. .

10. november 2023
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Wir wurden als Familie/ 2 Erwachsene…

Wir wurden als Familie/ 2 Erwachsene und ein Kind 16 Jahre alt mit unserem teuren 48 Euro Tagesticket kontrolliert und musste horrende 55 Euro Strafe bezahlen, da nirgendwo eine Information stand, dass das Familienticket für Kinder unter 12 Jahren gilt. Die Kontolleurin war nicht gewillt uns entgegen zu kommen. Im Gegenteil ich konnte nicht wechseln und die Kontolleurin verwies mich auf eine Ticketstation, um die fünf Euro Wechselgeld abzuholen. Die ticketstationen sind hier aber nicht belegt und man muss dafür in die nächste Großstadt fahren. Krass wie hier mit Touristen umgegangen wird.

30. oktober 2023
Uopfordret anmeldelse

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere