SEF A/S Anmeldelser 51

TrustScore 2.5 ud af 5

2,6

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Jeg blev lovet billigere elregning; men det er ikke hvad der skete, jeg har aldrig fået så høje regninger, som jeg har fået de sidste 2 måneder med SEF A/S.

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Jeg har kun haft gode oplevelser med SEF's kundeservice, såvel på mail, som personligt ved hovedkontoret. Det er klare og brugbare instrukser man får, ligegyldigt hvad problem man henvender s... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Virkelig en fantastisk oplevelse, især når det gælder deres kundeservice. Jeg havde et spørgsmål til en aconto-regning og kontaktede SEF. Telefonen blev besvaret inden for få sekunder af en venlig og... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Så modtog man en rykker og det udløste endnu et depositum på 2000 på trods jeg allerede har lagt 2000 i depositum for fremtidig el forbrug. Det er tvivlsom forretning i kører. Det virker mere som d... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Energiforsyningsselskab

Skrevet af virksomheden

Hos Fonden SEF arbejder vi hver dag sammen om at være et sydfynsk kraftcenter for den mest rationelle anvendelse af energi, så vi kan forebygge klimaforandringer. Vi gør det både ved at sende vindenergi ud gennem stikkontakterne, varme dit hjem op med en varmepumpe, vi fylder bilen med strøm i stedet for benzin, og sikrer dig en hurtig og driftssikker fiberforbindelse – sammen skaber vi energi til handling. Vores rødder er solidt plantet i den Sydfynske muld – det har de været siden 1906. Vores historie begyndte som et lille elværk – siden er vi vokset til 160 medarbejdere, og vi beskæftiger os med energi, netværk og kommunikation.


Kontaktoplysninger

2,6

Under middel

TrustScore 2.5 ud af 5

51 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen anmeldelsesinvitationer registreret

Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 24 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Top kundeservice

Top kundeservice. Aldrig bøvl. Altid klar til at svare, også hvis det er lidt kringlet.

19. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

Tak! Det er vi rigtig glade for at høre 🙂

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Fantastisk kundeservice

Jeg var en af dem der havde konkursboet Aktiv Energi som el-leverandør. Min aftale blev overtaget af SEF i december. Fik en fin snak om det videre forløb og god rådgivning ifht. priser (fastprisaftale) samt ansøgning om tilskud til elopvarmning (varmepumpe).
SEF kan klart anbefales.

12. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

Mange tak for din anbefaling 👍

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Har aldrig oplevet et firma der snyder…

Har aldrig oplevet et firma der snyder så meget med opkrævning af bla depositum og tilbagebetaling af resistancer. Og så snart det er dem der skal udbetale så kan man kigge længe efter sine penge. Man skal være opmærksom på at nogle af deres depositums opkrævninger er ulovlige da man Max må opkræve 5 måneders forbrug hvilket deres opkrævninger overstiger. Ydermere vil man ik udbetale penge til kunderne men vælger at trække det fra fremtidige regninger. Da man hos SEF trækker renter på de mange ulovlige opkrævninger og resistancer som kunder ik kan få udbetalt.
Jeg betaler min el regninger sent og betaler med glæde rykker gebyret men at kræve 4500-6000 om året i depositum er perverst og specielt da de ik har været og lukke min strøm.
Og den mindste rykker så bliver depositummet tilbage holdt et år. Og til skal lige siges at jeg aldrig modtager første regning men modtager tilgengæld rykkere og depositum opkrævninger.
Ej mage til luset virksomhed skal man lede længe efter

1. april 2021
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

Hej Bastian. Jeg kan forså, at du har talt med vores Kundecenter efter du skrev din anmeldelse og at I fik jer talt frem til en løsning. Der vil derfor ikke blive kommenteret yderligere.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Bedste elforsyningsselskab

Bedste elforsyningsselskab, med rigtig god kundeservice og gode priser. Intet at komme efter der overhovedet, kæmpe thumbs-up herfra 😁👍

1. oktober 2020
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

Mange tak! Det er vi rigtig glade for at høre 😊 Du får lige en tommelfinger tilbage for din anmeldelse 👍

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Så modtog man en rykker og det udløste…

Så modtog man en rykker og det udløste endnu et depositum på 2000 på trods jeg allerede har lagt 2000 i depositum for fremtidig el forbrug. Det er tvivlsom forretning i kører.
Det virker mere som dummebøder i sender ud.
Og kan anbefale andre at finde alternative el selskaber. I sågar fjernet mulighed for at kommentere på jeres facebook side... hvorfor mon.

29. september 2020
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Fuskede og uforstående

Jeg havde et lejemål i gørløse hvor min udlejer havde tilmeldt mig SEF Energi, og jeg havde ikke underskrevet nogen betingelser eller hvad der ligner. Jeg betaler så mine regninger og tror blindt på de har styr på det.

Da jeg så er fraflyttet lejemålet, får jeg en regning på 2200,- og inkasso varsel uden yderligere advarsel, for en måned hvor jeg var flyttet lejemålet.

Hvor jeg så skriver en pæn mail til dem og forklarer dem at i mit synspunkt er det vel parten der tilmelder, der også framelder ved fraflytning, og at det må være udlejer ansvar siden det er ham der har tilmeldt mig.
Ellers må den nye lejer jo stå for den regning.

Får et surt svar tilbage med "at det var mit eget ansvar og jeg skulle bare betale, eller røg den til inkasso".

Hvor jeg derefter forklarer at jeg ikke har modtaget nogen rykkere eller varsler, så dette er en indsigelse. Men de er velkomne til at finde deres handelsbetingelser og kontrakt på med mit navn og underskrift, så skal jeg glædeligt betale.

Derefter afslutter denne "servicemedarbejder" bare samtalen med at sige at samtalen er "usaglig" og sagen er afsluttet for deres vedkommende og hvis jeg ikke betaler ryger den til inkasso d. 02/07/20.

I min lejekontrakt fra det lejemål står der dog, at udlejer tilmelder mig energiselskab og jeg skal give skriftlig samtykke til dette, og den har jeg aldrig fået eller underskrevet.

Virker fuldstændig uforstående og indsnævrede siden de ikke kan se logikken i det jeg prøver at forklare dem.

Til alle fremtidige købere af dette selskab .. Held og Lykke !

28. juni 2020
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

SEF Energi driver en seriøs forretning og fusker selvfølgelig ikke med tingene. Vi prioriterer en god kundeservice og tilbagevendende kundeundersøgelser bekræfter os i, at vi også giver det.

Der vil ikke blive kommenteret på specifikke anmeldelse, da dialog allerede er i gang via andre kanaler.

/SEF Energi

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Jeres app og mit sef duer ikke

Jeres app og mit sef duer ikke, er ikke opdateret.
det kan absolut gøres bedre.

25. november 2017
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

Hej Tage,
Tak for din tilbagemelding – jeg har forsøgt at ringe til dig, men kom ikke igennem, så jeg prøver lige at redegøre her:
Jeg beklager du har haft en dårlig oplevelse med vores App. Jeg antager at du har haft fat i vores gamle App (Sydfyns Elforsyning !?), som jeg desværre kan se ikke er blevet fjernet – det får jeg fikset!
Du skal søge på ”SEF energi” (eller ”MitSEF”), vores opdaterede App med grønt logo – ”Mit SEF – SEF Energi A/S af ITL Webbureau”. Jeg kan dog set at der er noget med dine data – det har jeg uddybet i en mail jeg har sendt til dig.
Mvh Thomas Esmark | SEF Energi A/S

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Sef net eller sydfyns elselskab

Sef net eller sydfyns elselskab. Jeg aner ikke hvad der er op og ned. Har nu brugt timer på at finde ud af den såkaldte måleraflæsning på min ejendom i Gudme.
Jeg har en lejer som skal have slutopgørelse, men det er tilsyneladende umulig. Der burde (maskiningeniør vvs og el i 30 år ) være tilgang til automatiske data måned for måned, når måler var fjernaflæst. Jeg ved ikke hvad de har gang i på sydfyn. Deres nem-id går normalt ned

22. oktober 2017
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

Hej Vagn,
Vores (SEF Energi A/S) service til forbrugsvisning fungere i skrivende stund kun hvis du logger ind med kundenummer og internetkode.
-så Ja, du har ret i at vores nem-id er nede lige nu. Det er anden gang siden relanceringen af MitSEF i foråret, at Nem-ID er nede. Jeg er ked af at du betegner det som ”normalt”, men medgiver dig at det er træls og frustrerende – Beklager .

Kilden til forbrugsvisningen i MitSEF, er de data dit NET-selskab (Afhænger af din adresse) indlevere til den fælles datahub (Energi NET). Din konkrete målerstand/aflæsning er ikke med i disse data, men de fremgår under regningsvisning på MitSEF, hvor typen er ”Opgørelse”.
Har du yderligere spørgsmål er du velkomment til at give os et ring på 62 20 11 20 eller sende os dine adresse og kontaktdata på sef@sef.dk

OBS: Du kan (og må) kun se forbrug og måleraflæsninger på adresser som du modtager en regning for. Så hvis du har udlejnings ejendomme, hvor beboeren selv betaler for strømmen, kan du ikke få indsigt i målerdata.

Mvh Thomas, SEF Energi A/S

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Sydfyns Elforsygning pas på dem.

Jeg skulle have penge tilbage for el da jeg har solceller. Pengene plejer at blive udbetalt i Februar/Marts måned fra energinet, men jeg har ikke fået en krone endnu. Jeg ringede til energinet for at høre hvad der sker, jeg får en forklaring og det viser sig at Sydfyns Elforsyning ikke har indleveret mine data til Energinet så derfor har jeg ikke fået nogle penge. Jeg ringer til Sydfyns Elforsyning og får at vide at det er Torben jeg skal snakke med og det var i Tirsdags d. 24-05-2016 hvor han blev bedt om at ringe til mig, men jeg høre intet fra ham, jeg ringer igen Onsdag d. 25-05-2016 for at høre hvad der sker, men igen ingen svar fra Torben der er sendt flere mail. til Torben hvor han bliver bedt om at ringe til mig men jeg høre intet fra ham. Det er først i dag Mandag d. 30-05-2016 at Energinet har modtaget afregning fra Sydfyns Elforsyning
som skulle have været afleveret i Januar måned. Og jeg har stadig intet hørt fra Torben trods flere email til ham.
Jeg skal have ca. 1000Kr tilbage for El og jeg har nu bedt om at få renter af pengene fra Februar ind til i dag d. 30-05-2016 da de skulle have været udbetalt i Februar. Det er ikke første gang jeg har problemer med dem det er 3 gang.
BLIV IKKE KUNDE HOS SYDFYNS ELFORSYGNING du bliver snydt.

30. maj 2016
Uopfordret anmeldelse
SEF A/S-logo

Besvarelse fra SEF A/S

Kære Carsten

Tak for din anmeldelse og din beskrivelse af den oplevelser du har haft med at få en svar fra os.

Det er Sydfyns Elforsynings overordnede mål, at have kunden i centrum og give den bedste service.
Alle vore medarbejdere gør deres bedst hver dag for at imødekomme vores kunders krav og forventninger.
Når det så er sagt, så kommer vi en gang imellem i situationer, hvor vores ressourcer ikke rækker til den service vi gerne vil være kendt for.

Jeg skal beklage, at du ikke blev kontaktet af Torben som lovet og vi har ingen intentioner om, at overtræde vores kunders rettigheder.
Din episode / oplevelse indebære, at vi vil ændre på denne proces, så du ikke henvises til en personlig mail, men til afdelingens hovedmail. Herved minimerer vi det forhold, at der ikke bliver svaret, når en medarbejder ikke er til rådighed.

Vi er i gang med at behandle din sag, og du kan forvente en tilbagemelding senest i denne uge.

Mvh

Sydfyns Elforsyning

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

rod i opkrævningerne

I de sidste mange måneder har jeg forgæves forsøgt at få styr på jeres opkrævning. en måned betaler i tilbage, næste opkræver i ikke og så kommer der en større regning. umuligt at følge med i hvad i laver. når jeg ringer, får jeg samme svar: nyt system... hvor mange måneder må man bruge den undskyldning?
hilsen camilla

8. februar 2016
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

God og hurtig service

Jeg har kun haft gode oplevelser med SEF's kundeservice, såvel på mail, som personligt ved hovedkontoret.

Det er klare og brugbare instrukser man får, ligegyldigt hvad problem man henvender sig med.

Det eneste jeg kan sætte en finger på er, at jeg synes overskueligheden på regninger o.lign. kunne være lidt bedre og jeg har selv svært ved at kontrollere om målingerne er korrekte.

Lækre bygninger på Fåborgvej og godt skiltet :-)

12. november 2015
Uopfordret anmeldelse

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere