Jeg blev lovet billigere elregning; men det er ikke hvad der skete, jeg har aldrig fået så høje regninger, som jeg har fået de sidste 2 måneder med SEF A/S.
Virksomheden har svaret
Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere
Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere
Jeg blev lovet billigere elregning; men det er ikke hvad der skete, jeg har aldrig fået så høje regninger, som jeg har fået de sidste 2 måneder med SEF A/S.
Virksomheden har svaret
Jeg har kun haft gode oplevelser med SEF's kundeservice, såvel på mail, som personligt ved hovedkontoret. Det er klare og brugbare instrukser man får, ligegyldigt hvad problem man henvender s... Se mere
Virkelig en fantastisk oplevelse, især når det gælder deres kundeservice. Jeg havde et spørgsmål til en aconto-regning og kontaktede SEF. Telefonen blev besvaret inden for få sekunder af en venlig og... Se mere
Så modtog man en rykker og det udløste endnu et depositum på 2000 på trods jeg allerede har lagt 2000 i depositum for fremtidig el forbrug. Det er tvivlsom forretning i kører. Det virker mere som d... Se mere
Hos Fonden SEF arbejder vi hver dag sammen om at være et sydfynsk kraftcenter for den mest rationelle anvendelse af energi, så vi kan forebygge klimaforandringer. Vi gør det både ved at sende vindenergi ud gennem stikkontakterne, varme dit hjem op med en varmepumpe, vi fylder bilen med strøm i stedet for benzin, og sikrer dig en hurtig og driftssikker fiberforbindelse – sammen skaber vi energi til handling. Vores rødder er solidt plantet i den Sydfynske muld – det har de været siden 1906. Vores historie begyndte som et lille elværk – siden er vi vokset til 160 medarbejdere, og vi beskæftiger os med energi, netværk og kommunikation.
Fåborgvej 44, 5700, Svendborg, Danmark
Ingen anmeldelsesinvitationer registreret
Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative
Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser
Svarer typisk inden for 24 timer
Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot
Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.
Top kundeservice. Aldrig bøvl. Altid klar til at svare, også hvis det er lidt kringlet.

Besvarelse fra SEF A/S
Jeg var en af dem der havde konkursboet Aktiv Energi som el-leverandør. Min aftale blev overtaget af SEF i december. Fik en fin snak om det videre forløb og god rådgivning ifht. priser (fastprisaftale) samt ansøgning om tilskud til elopvarmning (varmepumpe).
SEF kan klart anbefales.

Besvarelse fra SEF A/S
Rosa-Marie! Du er da den sødeste og bedste medarbejder i SEF energi! Flere af dig tak
Er godt tilfreds med sef for en god behandling at de søde piger, der modtager mit opkald, og giver en god forklaring på spørsmål.
Er el- og gaskunde hos SEF, hvilket vi er tilfredse med, ikke mindst firmaets kundeservice med hurtige svar på henvendelser.
Fremragende selskab. Eminent kundeservice og det ærligste selskab på markedet 👍🏻
Har aldrig oplevet et firma der snyder så meget med opkrævning af bla depositum og tilbagebetaling af resistancer. Og så snart det er dem der skal udbetale så kan man kigge længe efter sine penge. Man skal være opmærksom på at nogle af deres depositums opkrævninger er ulovlige da man Max må opkræve 5 måneders forbrug hvilket deres opkrævninger overstiger. Ydermere vil man ik udbetale penge til kunderne men vælger at trække det fra fremtidige regninger. Da man hos SEF trækker renter på de mange ulovlige opkrævninger og resistancer som kunder ik kan få udbetalt.
Jeg betaler min el regninger sent og betaler med glæde rykker gebyret men at kræve 4500-6000 om året i depositum er perverst og specielt da de ik har været og lukke min strøm.
Og den mindste rykker så bliver depositummet tilbage holdt et år. Og til skal lige siges at jeg aldrig modtager første regning men modtager tilgengæld rykkere og depositum opkrævninger.
Ej mage til luset virksomhed skal man lede længe efter

Besvarelse fra SEF A/S
Bedste elforsyningsselskab, med rigtig god kundeservice og gode priser. Intet at komme efter der overhovedet, kæmpe thumbs-up herfra 😁👍

Besvarelse fra SEF A/S
Så modtog man en rykker og det udløste endnu et depositum på 2000 på trods jeg allerede har lagt 2000 i depositum for fremtidig el forbrug. Det er tvivlsom forretning i kører.
Det virker mere som dummebøder i sender ud.
Og kan anbefale andre at finde alternative el selskaber. I sågar fjernet mulighed for at kommentere på jeres facebook side... hvorfor mon.
Jeg havde et lejemål i gørløse hvor min udlejer havde tilmeldt mig SEF Energi, og jeg havde ikke underskrevet nogen betingelser eller hvad der ligner. Jeg betaler så mine regninger og tror blindt på de har styr på det.
Da jeg så er fraflyttet lejemålet, får jeg en regning på 2200,- og inkasso varsel uden yderligere advarsel, for en måned hvor jeg var flyttet lejemålet.
Hvor jeg så skriver en pæn mail til dem og forklarer dem at i mit synspunkt er det vel parten der tilmelder, der også framelder ved fraflytning, og at det må være udlejer ansvar siden det er ham der har tilmeldt mig.
Ellers må den nye lejer jo stå for den regning.
Får et surt svar tilbage med "at det var mit eget ansvar og jeg skulle bare betale, eller røg den til inkasso".
Hvor jeg derefter forklarer at jeg ikke har modtaget nogen rykkere eller varsler, så dette er en indsigelse. Men de er velkomne til at finde deres handelsbetingelser og kontrakt på med mit navn og underskrift, så skal jeg glædeligt betale.
Derefter afslutter denne "servicemedarbejder" bare samtalen med at sige at samtalen er "usaglig" og sagen er afsluttet for deres vedkommende og hvis jeg ikke betaler ryger den til inkasso d. 02/07/20.
I min lejekontrakt fra det lejemål står der dog, at udlejer tilmelder mig energiselskab og jeg skal give skriftlig samtykke til dette, og den har jeg aldrig fået eller underskrevet.
Virker fuldstændig uforstående og indsnævrede siden de ikke kan se logikken i det jeg prøver at forklare dem.
Til alle fremtidige købere af dette selskab .. Held og Lykke !

Besvarelse fra SEF A/S
Jeres app og mit sef duer ikke, er ikke opdateret.
det kan absolut gøres bedre.

Besvarelse fra SEF A/S
Sef net eller sydfyns elselskab. Jeg aner ikke hvad der er op og ned. Har nu brugt timer på at finde ud af den såkaldte måleraflæsning på min ejendom i Gudme.
Jeg har en lejer som skal have slutopgørelse, men det er tilsyneladende umulig. Der burde (maskiningeniør vvs og el i 30 år ) være tilgang til automatiske data måned for måned, når måler var fjernaflæst. Jeg ved ikke hvad de har gang i på sydfyn. Deres nem-id går normalt ned

Besvarelse fra SEF A/S
Der er næsten altid problemer eller fejl.. virkelig dårlig service.
Jeg skulle have penge tilbage for el da jeg har solceller. Pengene plejer at blive udbetalt i Februar/Marts måned fra energinet, men jeg har ikke fået en krone endnu. Jeg ringede til energinet for at høre hvad der sker, jeg får en forklaring og det viser sig at Sydfyns Elforsyning ikke har indleveret mine data til Energinet så derfor har jeg ikke fået nogle penge. Jeg ringer til Sydfyns Elforsyning og får at vide at det er Torben jeg skal snakke med og det var i Tirsdags d. 24-05-2016 hvor han blev bedt om at ringe til mig, men jeg høre intet fra ham, jeg ringer igen Onsdag d. 25-05-2016 for at høre hvad der sker, men igen ingen svar fra Torben der er sendt flere mail. til Torben hvor han bliver bedt om at ringe til mig men jeg høre intet fra ham. Det er først i dag Mandag d. 30-05-2016 at Energinet har modtaget afregning fra Sydfyns Elforsyning
som skulle have været afleveret i Januar måned. Og jeg har stadig intet hørt fra Torben trods flere email til ham.
Jeg skal have ca. 1000Kr tilbage for El og jeg har nu bedt om at få renter af pengene fra Februar ind til i dag d. 30-05-2016 da de skulle have været udbetalt i Februar. Det er ikke første gang jeg har problemer med dem det er 3 gang.
BLIV IKKE KUNDE HOS SYDFYNS ELFORSYGNING du bliver snydt.

Besvarelse fra SEF A/S
I de sidste mange måneder har jeg forgæves forsøgt at få styr på jeres opkrævning. en måned betaler i tilbage, næste opkræver i ikke og så kommer der en større regning. umuligt at følge med i hvad i laver. når jeg ringer, får jeg samme svar: nyt system... hvor mange måneder må man bruge den undskyldning?
hilsen camilla
Jeg har kun haft gode oplevelser med SEF's kundeservice, såvel på mail, som personligt ved hovedkontoret.
Det er klare og brugbare instrukser man får, ligegyldigt hvad problem man henvender sig med.
Det eneste jeg kan sætte en finger på er, at jeg synes overskueligheden på regninger o.lign. kunne være lidt bedre og jeg har selv svært ved at kontrollere om målingerne er korrekte.
Lækre bygninger på Fåborgvej og godt skiltet :-)
Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.
Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".
Læs mere om andre typer anmeldelser.
Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.
Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.
Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.
Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.
Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.