Sandicliffe Anmeldelser 

2.284
•
TrustScore 4 ud af 5

4,1

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I have used the Leicester Sandicliffe transit centre for the last 5 years and they have always been very helpful. Ben is always on hand to answer any question and is not a typical salesman, there’s no... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

From the first telephone call to picking up the car, the service, in the person of Jack Browne was exemplary. He took as long as I needed to understand both the finances and the technicalities and the... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Purchased a car from MG Sandicliffe, fabulous help throughout the process. Monique dealt with all my questions and anxieties as a first time EV buyer. Easy going, professional throughout and super fr... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Loughborough branch - Following safety recall work for DPT, had additional in issues which they denied was related, charged me £90 for diagnostics (smelt the oil in engine and looked at dipstick) then... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Bilforhandler

Skrevet af virksomheden

Sandicliffe was formed on Nottingham Road, Stapleford in 1948, starting out as a small garage and workshop where our founding members, Richard Woodhouse and Henry Barton, worked tireless hours to service and repair the cars of Stapleford. 70+ years later, Sandicliffe has expanded to an award-winning motor group, managed under the same family values as it was in 1948. Since then the company has become one of the East Midlands’ most trusted and recognised brands. The company has now grown to 7 locations across the East Midlands including Nottingham, Leicester, Loughborough and Lincoln. From these locations we represent Ford, MG, Mazda, BYD, Xpeng, GWM and Maxus and offer new as well as used car and van sales, servicing and repairs, MOTs, parts. accident repair/ bodyshop services and Fleet. We are still run and managed today as a family business, Sandicliffe has achieved countless awards including Best Customer Care, Best Customer Offers, Best Marketing and Most Environmentally Aware.


Kontaktoplysninger

4,1

God

TrustScore 4 ud af 5

2 t anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 83 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 24 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

4,1

Alle anmeldelser

(2.284)

283 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Jack at Sandicliffe

Jack has been an amazing salesman with in-depth descriptions on what Mazda offers as a car dealership always with a friendly face and manners, couldn’t ask for better service it really stood out to other places I’ve been

25. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

What plonker decided to impose QR codes?

What plonker decided to remove prices on the windscreen and compel you to scan a code on a mobile phone (if you have one).
Total nonsense. we were in the market to change one of our cars and upgrade. No chance of using Sandicliffe with this nonsense.

22. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Very easy purchase

Very easy purchase, kept me well informed and very reasonable to deal with. Overall I'm very satisfied with the product and the service.

29. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Buying a car remotely, Great experience

Buying a car remotely for the first time felt a bit daunting, but Monique at the Nottingham branch made it effortless. Her communication was amazing throughout, and her great personality made the whole process a breeze. Highly recommend Monique and the Nottingham team!

14. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

We recently purchased a Peugeot Rifter…

We recently purchased a Peugeot Rifter from Sandicliffe Lincoln, and the entire experience was smooth and hassle-free from start to finish.
​A special thank you to Mark Chippington, who was absolutely excellent throughout. His communication was top-class—he kept us updated every step of the way, answered all our questions, and made sure the handover went effortlessly. The Rifter was prepared to a fantastic standard and is proving to be the perfect base for our micro-camper conversion!
​Highly recommend Sandicliffe Lincoln, and huge thanks again to Mark for such brilliant service.

17. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for your wonderful feedback. We're delighted to hear that you had a smooth experience purchasing your Peugeot Rifter from our Lincoln dealership.

We'll be sure to pass your kind comments on to Mark, who will be pleased to know his communication and service made such a positive impression.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

A shambles of a company.

*1/5 Stars - Worst dealership experience ever - Sandicliffe Loughborough*

Absolutely diabolical. I would give 0 stars if I could.

We booked a viewing and test drive for a car for my daughter and drove 60 miles to get there. When we arrived we were told we couldn’t have the test drive because the salesman was “busy with other customers”. So why take the booking in the first place? Total waste of our time and fuel.

*The car & the lies*
The car itself was in poor condition. 3 dents on the bodywork which the salesman promised would be “fixed before collection”. The headlining was dirty and the whole car needed a clean. We specifically asked if it would be fully valeted and were assured it would have a full valet inside and out.

The only thing the salesman seemed to care about was payment. He kept saying it “had to be paid before the end of the week”. The end of the week was the last day of the month — it was obvious he was chasing his bonus.

*Collection day*
We collected the car and it was filthy. Not a full valet, just a basic wash and vacuum. The 3 dents hadn’t been touched either. Because we’d already paid in full and taxed + insured the car, we had no choice but to take it.

I ended up spending *£94 and 3 hours* at a valeting company in a shopping centre just to get it cleaned properly inside and out.

*Aftercare = Non-existent*
I asked for the £94 valet to be refunded since they didn’t do what they promised, and for them to sort the dents. That was 1.5 weeks ago. I’ve heard nothing. No calls, no emails, nothing.

I’ve even logged a formal complaint and still complete silence.

*Summary*
They are only interested in selling you the car. The minute you’ve paid, especially if you buy outright like we did, you’re on your own. If you take finance with them maybe you’ll get help, but for cash buyers the aftercare is non-existent. Nobody returns emails or phone calls.

By far the worst dealership I have ever dealt with. Do NOT buy from Sandicliffe Loughborough unless you like being lied to and ignored.

1. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Car sales

Brought a Nissan qashqai from Sandicliffe Nottingham used car dealership ,dealt with by Louie and manger Lauren, both were very helpful and explained everything well, went out of there way to help us, would recommend to anyone, thanks again,Colin and Linda

11. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for your lovely review. We're delighted to hear Louie and Lauren were so helpful and made your Qashqai purchase a great experience. We appreciate your recommendation and wish you many happy miles ahead!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Excellent customer serve

Excellent customer serve. Knowledgeable and helpful, made the whole transaction a pleasure. Many thanks Kian

6. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for your kind feedback. We're delighted to hear that Kian provided knowledgeable and helpful service and made the whole transaction such a pleasure. We’ll be sure to pass on your comments. Enjoy your new vehicle!

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Communication a serious issue

Purchasing a new car from this company was fine but arranging repairs or servicing is not up to the standard of some competitors. The central telephone system means that it is impossible to speak directly with the person or branch you require. Promised call backs often don't happen. Communication is a serious, off-putting problem with this company.

6. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for your feedback. While we're pleased that your vehicle purchase experience was positive, we're sorry to hear that our communication and aftersales service did not meet your expectations. We appreciate your comments regarding callbacks and contact arrangements, and your feedback will be shared with the relevant team as we work to improve our customer experience.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great service

Living outside the area, I pre‑arranged to buy a car from Sandicliffe Nottingham over the phone. I was contacted by Andrew Peacock, who made every effort to keep the process smooth and straightforward.

When we travelled down to finalise the sale, we were made to feel very welcome, and the car was presented exceptionally well. Andrew took us through all the paperwork, explaining everything clearly and in detail. Every promise made was kept.

Thank you to Sandicliffe — and especially to Andrew Peacock — for the outstanding service. I would definitely recommend them.

1. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for taking the time to leave such a fantastic review. We're delighted to hear that Andrew made the process smooth and straightforward, especially as you were purchasing from outside the area. It's great to know you felt welcome on arrival and that the vehicle and handover met your expectations. We'll be sure to pass your kind comments on to Andrew. Thank you for your recommendation, and we hope you enjoy your new car.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Had a bad experience at Sandicliffe BYD Leicester

I visited the dealership on Saturday for a pre-booked test drive of a Ford Puma. The sales lady who handled my appointment was fantastic—very patient, thorough, and helpful throughout the entire day. She took me for a test drive, ran through all the figures, and when I asked to look into BYD models (since both brands are under the same roof), she happily showed me the cars and worked through the quotes with me. I want to give her credit, even though I didn't catch her name.

Unfortunately, the experience was ruined by the General Sales Manager, Nik Gokani. Early on, Nik introduced himself, said he would look after me, and checked if everything was okay. However, when it came down to negotiating the monthly price—I was quoted around £417/month and asked if they could get it closer to £370-£380/month—his whole demeanor shifted.

The sales lady checked with management and politely let me know that £417 was their best price. That should have been the end of it. Instead, Nik walked over to me and my friend, asked what price I was expecting, and when I told him, he snapped: "It is not a market."

His tone was rude, aggressive, and offensive. He then pulled out a calculator to manually count up the total contract cost to prove a point, stating bluntly that they won't sell the car at that price.

As a customer, I am fully within my rights to ask for a better deal. If a dealer cannot meet a price, they simply decline politely. I did not make an absurd offer like asking for a £417 car for £100, so I have no idea why he felt entitled to make a condescending comment like "it is not a market." As a General Sales Manager, basic professionalism, patience, and respect for customers are mandatory requirements.

Nik’s attitude literally drove me out of the door to purchase a car from a different dealership instead. It is a shame because this location has high ratings, but staff with that kind of attitude are a massive liability to brands like BYD and Sandicliffe.

Nik’s attitude towards customers needs to change. I will never return to this branch.

1. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for taking the time to share your feedback. We're pleased to hear that your sales consultant provided a positive and helpful experience throughout your visit.
We understand that you have since discussed your concerns with a member of our team. Whilst we're sorry to hear that aspects of your visit left you feeling disappointed, we appreciate you bringing your experience to our attention and allowing us the opportunity to address it directly.
Thank you again for your feedback, and we wish you all the best with your new vehicle.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Just don’t bother

If this was the last place to could buy a car/take it to be serviced then I’d start walking everywhere. The only garage I’ve come across where they ask you to get the car there for the crack of dawn, but it never gets looked at till mid afternoon. And don’t get me started on the car buying experience - the last ever car I had from there had issues on the test drive that they couldn’t even be bothered to fix before collection. Avoid like the plague.

3. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Hi, Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to read of your disappointment with both your servicing and vehicle purchase experiences.
We appreciate how frustrating it can be when expectations are not met, particularly regarding communication, workshop scheduling and concerns identified during the sales process. This is certainly not the standard of service we aim to provide.
We would welcome the opportunity to discuss your experience further and better understand the issues you have raised. Please contact us on customerfeedback@sandicliffe.co.uk with your details, and we will be happy to assist.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Really not great, avoid unless you want to get ripped off with inaccurate advice

Really not happy with Welford road branch in Leicester. I bought a car from this dealership after handing back my other one. The dealer Liam Smith seemed as though he was really helpful from the start but later on things unraveled. As I have previously had ford cars before and handed them back with wear and tear and previously one that was more damage along with mileage these have always been over ridden with nothing to pay. The one that I handed back this time had very minimal damage and I have been charged for it but also the car had not been valeted before handing back which is an absolute rip off, a hidden cost and was never made aware. I also made Liam aware that there were more miles than agreed with a response of "don't worry about that".
Annoyed it an understatement! I have tried to contact him by phone and emails and he seems to of disappeared off the face of the earth only to think he has now received his commission so is no longer bothered!
Rang ford credit and they stated I MUST pay all this. That is fine however I am more annoyed that I was told not to worry about it and given handing back cars before with no charge is not acceptable service. I will certainly be boycotting this dealership in the future

2. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Hi, Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear about your experience with our Welford Road branch. We would appreciate the opportunity to discuss your experience in more detail and gain a better understanding of the concerns you have raised. Please contact us at customerfeedback@sandicliffe.co.uk with your details, and we will be happy to assist.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Don’t give them £100 to retain a car

I went to Sandicliffe Leicester branch on Welford Road, I saw a Ford Puma I was interested in and was shown and had a test drive by Billy, who was ok and did his job ok, we wanted more time to think about it so decided to take up Billy’s offer of paying £100 to retain car which is fully refundable, also after he went to the head honcho who gave us a poor price for trade in, also add on’s came to about £2000 which I know you don’t have to have, but they try to squeeze as much out of you as possible, the week after I bought a Puma 2 years younger and 10000 less mileage which was just £400 dearer from a different dealer, so I advise shop around, my main gripe about this company is having taken my £100 to retain car I didn’t have they keep your money for as long as possible, in my case over 2 weeks now, I have phoned 3 times now and they have still not returned my £100, also there phone system is mainly AI and just cuts you off with no option to speak to a HUMAN, the only way I found was to look at a car they are selling and ring that number and you get straight through, it seems just another company treating you like rubbish, no personal touch, so be warned

20. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for taking the time to share your feedback.
We're pleased to hear that Billy provided helpful assistance during your visit, but we're sorry to learn that other aspects of your experience did not meet your expectations. We appreciate your comments regarding the part exchange valuation, the products discussed during the sales process, and the difficulties you have experienced in obtaining your refund.
We understand how frustrating it can be when a refund takes longer than expected, and we're also sorry to hear about the issues you encountered when trying to contact us.
If your refund has still not been received, please contact us on customerfeedback@sandicliffe.co.uk with your details, and we will be happy to look into this for you.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

BAD Dealership

HI, just to give anyone on the motability scheme to think twice three or even four times before having your car from Sandicliffe Loughborough!
We have had so so much bother with them over the last two years and eleven months.
They like to do diganostics which takes a day then have to wait another couple of weeks to do the work.
The last straw was today 13/07/2026 we needed to book the car in for it's first MOT, we asked for a 1 hour time slot as we were waiting with the car, only to be told by Jordan that it will take a minium of 3 hours for the MOT!
explained that we are both disabled and waiting around for that amount of time is near Impossible, he still said NO it will be at least 3 hours!
I asked to speak to higher management only to be told they are ALL in a meeting. He said he could ask one of them to phone us back BUT it will still be the same answer os at least 3 hours.
We had enough and said we will go else where.
We are getting our new car from Kia Burton so phoned them to see what they could do?
The answer is YES we can book you in for a one hour time slot and it may even be shorter, just perfect, thank you kia Burton.
So whatever Sandicliffe say just take it as a lie they are good at that. WE WILL NEVER use them again
UPDATE, someone phoned today to let us know our car needs booking in for an MOT!! Left hand doesn't work with the right pathetic place.
UPDATE They are still totally useless had 3 more phone calls wanting us to book in for MOT.
UPDATE 3rd August
Well Sandicliffe Loughborough you replied to me!!
Now why would I email you to point out your failings!
You know who I am, so how about you email me?
Always wanting your customers to go out of their way to something you never do.

24. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that your experience with our Loughborough dealership has left you feeling disappointed.
We understand your frustration regarding the booking process for your MOT, particularly given the difficulties you described as Motability customers and the importance of minimising waiting times. We are also sorry to learn that you felt your previous service visits and subsequent communications did not meet your expectations. Please email your details to customerfeedback@sandicliffe.co.uk so we can stop further communication with regards to the MOT. Many thanks

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

My service was cancelled by text 2…

My service was cancelled by text 2 weeks before it was due. I rang 4 times left messages and no one ever rang back.

Customer service shocking I have now gone elsewhere.

Definitely would not recommend.

13. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Hi, Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience.
We understand your frustration, particularly regarding your service being cancelled and the difficulty you experienced when trying to contact the team. Please contact us with your details to customerfeedback@sandicliffe.co.uk and we will look into this. Many thanks

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Lack of care & poor service

I took my car in to Sandicliffe Stapleford for an MOT in April and asked for them to look at my sunroof, as it appeared that something was sliding about. I collected my car to be told that there was an issue with the blind, and as it was wear & tear it was not covered by Ford Protect. I went over to collect car with a service agent to see that sunroof had not even been looked at, the agent opened the roof and realised that part of the roof trim had fallen in. The Service Manager came out and said it had fallen off due to heat and that they hadn't got any pads, could I buy some on Amazon? I was told NOT to use the blind (I didn't).
At the start of July I was driving when there was a strange ripping sound and my blind 'shot' back into the back of the car. I got an appointment and took it in a day or so later (it looked like it had peeled off under heat). Sandicliffe looked at it and said it would be ~£950 to replace it. I asked them to contact Ford Protect. They did but FP refused to cover it (again) saying it was wear & tear, even though the Internet is full of users complining of this issue. I asked if it could be repaired rather than replaced, but I have still heard nothing!
If Sandicliffe Stapleford had looked at this properly in April I don't beleieve it would have failed in July, BUT because of their lack of care and poor service I am looking at a £1k bill.
Definitely avoid...

3. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Hi, we understand that you are already in discussion with the Service Manager regarding this matter. The vehicle has now been booked in so that further evidence can be gathered and assessed as part of the warranty investigation. If you need anything further please do not hesitate to contact us directly.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Dionne Leigh at Sandicliffe is a excellent salesperson

I recently purchased a lovely Ford Kuga Black Pack ST Line X from Sandicliffe Ford in Loughborough and the salesperson Dionne Leigh was absolutely brilliant!!!!!

she went above and beyond to help and support me in every possible way she was so professional and making sure everything was stress free and straight forward.

30. juni 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for your wonderful feedback. We're delighted to hear you're enjoying your Ford Kuga and that Dionne provided such excellent service throughout your purchase journey.
Your kind comments will be shared with Dionne and the team at Sandicliffe Loughborough. We truly appreciate your recommendation and wish you many happy miles in your new car.

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Had my car booked in yesterday at 2 pm…

Had my car booked in yesterday at 2 pm for it's 2year service and was told by the service desk that it would only take 3 hours max.
I never picked my car up until this morning at 11 am.
I asked the same person who booked the car in why has my car been here overnight because you promised me it would be done in 3hours max, he said did you get a message to say it was ready to pick up Monday afternoon, I showed him my messages and told him no I haven't had a message only at 5.55 to say you can pick your car up tomorrow morning.
Everyone was apologetic but it should have never happen.
I told the service manager when I finally picked my car up that I was not happy with the way I had been treated.
I don't know if Sandicliffe has changed hands but I cannot remember being treated like this before.
Suffice to say I will never take my car back to Loughborough Sandicliffe, I will take it to Leicester.
Get your act together Sandicliffe

14. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
Sandicliffe-logo

Besvarelse fra Sandicliffe

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your service experience at our Loughborough branch did not meet your expectations. We appreciate how frustrating it must have been when the timescales discussed were not met and your vehicle remained with us overnight.
Your comments have been noted and will be shared with the relevant management team. We appreciate you bringing this to our attention and are sorry for the inconvenience caused.

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere