Algarve Vacation Anmeldelser 

512
•
TrustScore 4 ud af 5

3,9

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great service from everyone at Algarve Vacation, the villa, villa cristiano was superb. Very roomy, tidy and looked after. All fully equipped with everything we needed and the outside areas were look... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

We stayed at the villa Dorado & had the best experience with our family of 5 adults. The villa had everything we needed & more, the pool was enticing every day, there was plenty of of sun loungers... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

We booked with this company via airbnb in july 26, stayed in villa caya coco portimao, in the photos on the website this property looks fresh and modern, nothing good be further from the truth. The we... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Caracas 1 was a great apartment. Very clean, with everthing you need while in vacation in the Algarve. Location was also very good. Quiet but still close to great restaurants and old town Albufeira. H... Se mere

Virksomheden har svaret

Virksomhedsoplysninger

  1. Ferieudlejning

Skrevet af virksomheden

Algarve Vacation is your market-leading choice for exceptional property rentals in Portugal's enchanting Algarve region. With over a decade of excellence, our personally vetted villas, townhouses, and apartments promise an unforgettable experience. From tranquil escapes to exhilarating adventures, each property in our collection guarantees the best of the Algarve. Our dedicated Customer Care team and local experts ensure seamless journeys from planning to departure. Embark on a captivating journey through the heart of the Algarve with us – from the charming Faro area to the picturesque Alvor, including the exclusive Quinta do Lago, vibrant Vilamoura, lively Albufeira, serene Gale, scenic Salgados, enchanting Armação de Pera, captivating Carvoeiro, and bustling Portimao. No matter where your dreams guide you, we have a property perfectly suited to match your desires. From Faro to Alvor, your dream getaway begins here. Experience the Algarve with the market leaders at Algarve Vacation!


Kontaktoplysninger

3,9

God

TrustScore 4 ud af 5

512 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Bed kunder om at skrive en anmeldelse

Denne virksomhed inviterer sine kunder til at skrive en anmeldelse, uanset om den er positiv eller negativ

Har besvaret 90 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 2 uger

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

3,9

Alle anmeldelser

(512)

120 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Family holiday

My family and I had an amazing time. The company that manages the property was very attentive and made great recommendations. Thank you for everything!

7. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear James Black,
Thank you so much for taking the time to share your amazing experience with Algarve Vacation! We’re delighted to hear that you and your family had a wonderful time and that our team could provide helpful recommendations. Your kind words mean a lot to us, and we hope to welcome you again for another memorable stay soon!

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Amazing experience with Algarve…

Amazing experience with Algarve Vacation and Olivia Grimes.
Will use their services soon
The property was pristine
Thank you so much

29. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear stranger things,
Thank you so much for your delightful review! We are happy to hear that you had an amazing experience with Algarve Vacation and Olivia Grimes, and that you found the property pristine.

We truly appreciate your kind words and look forward to welcoming you again soon!

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great communication with host

Great communication with host
Easy check in and great location

15. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Manuel Da Cunha,
We’re delighted to hear that you enjoyed the communication, smooth check-in, and convenient location. It’s always our goal to make your stay as easy and enjoyable as possible.

Thank you so much for your nice comments and, we look forward to welcoming you again in the future!

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great holiday!

Great holiday!
We had an amazing time in the Algarve. The villa had everything we needed, was very spacious and close to restaurants and supermarket. We would love to come back.

5. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Evison Lavrador,
Thank you so much for your wonderful review!
We're delighted to hear that you had an amazing holiday in the Algarve and that the villa’s space, amenities, and convenient location helped make your stay enjoyable.

It would be our pleasure to welcome you back again for another great stay!

Kind regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Villa Samoa was great!

11 adults, 6 nights - a great time at Villa Samoa. Really enjoyed the outdoor pool and patio area. Easy walk to multiple beaches, restaurants, and grocery stores.

2. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Ron Allen,

Thank you very much for your review. We are pleased to know that your group had a great stay at Villa Samoa and that the outdoor pool, patio area, and the convenient walking distance to beaches, restaurants, and shops all contributed to an enjoyable experience.

We truly appreciate your feedback and we hope to have the opportunity to welcome you again in the future.

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great Half term Break

We stayed at Villa Oliveira with our Family ( 7 adults and 5 children) over October half term. The accommodation is of a high standard with sufficient in all respects - rooms, seating, dining, cooking etc. The swimming pool and Jacuzzi were fantastic and we were glad that we had paid extra for heating. Our children -6 to 12 years stayed in, seemingly, for hours.
The walk to the town and beach were short and provided that which we needed. There is a good Supermarket a shortish distance away.
We were able to visit local tourist spots within about a 30 minute drive. The youngsters really enjoyed ZooMarina.
Altogether a great break in October

25. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Dr Armitage,

Thank you very much for sharing your experience. It is great to know that you enjoyed your family stay at Villa Oliveira and that the accommodation, facilities, and space provided everything you needed. We are also pleased that the heated swimming pool and Jacuzzi were such a success, especially with the children.

It is wonderful to hear that you appreciated the convenient location and that you were able to enjoy the town, the beach, the nearby supermarket, and local attractions such as ZooMarina.

We sincerely appreciate your kind words and we hope to welcome you and your family again in the future.

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Issues of being accused of damage and witholding return of deposit

Excellent villa (Coral Bay). We had issues with a flashing light and air con units not working. The flashing light and one air con was only rectified after my continual persistance in the second week of our two week stay. The other air con unit was never repaired. The main contact agent OG barely replies to any emails. She did not respond to my emails about the flashing light and faulty air con units. Another agent SC gave me the contact number for maintenance. I too was contacted by a scam text demanding payment of the deposit way before our arrival. I contacted OG to see if it was a scam and it took hours for her to reply, luckily another contact SC replied instantly to say it was a scam. Algarve Vacation data is definitely compromised because the scam text knew my name, date of arrival, villa name and booking reference number. Algarve Vacation took the deposit for the villa from my credit card about 3 weeks before our arrival which was actually debited rather than a pending transaction as properties usually do. They were supposed to refund the deposit 4 weeks after our departure pending review of our usage. They contacted me to say they were delaying the refund because of damage we caused. They accused us of damaging a parasol and table. The parasol was damaged on our arrival and there was no damage to any table. It was only because my son was vigilant in videoing the property before and after and my saying that I was going to highlight my concerns with Vrbo who I had originally booked the villa through. At this stage they refunded the deposit within a few days in full (£777) without an acceptable apology for the stress they caused and without seeing the video evidence . Beware of this as other travellers have reported a similar situation of being accused of causing damage and getting fraudulent texts demanding payment. I would not book with them in the future for this reason. Other villas we have stayed at take the deposit as a pending payment within a week of arrival and it is refunded within a week of departure.

18. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Mrs Greaves,

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We’re very glad to hear that you found Villa Coral Bay to be excellent, and it’s good to know that the property itself was to your liking.

We are sorry, however, that the overall experience did not meet your expectations. We always aim to respond quickly to any issues reported by our guests, and we apologise if this was not reflected during your stay. Regarding the security deposit, the damages initially flagged were not identified prior to your arrival and were only noticed after departure, which is why you were contacted. We are pleased that you were able to provide proof showing the damage was pre-existing, allowing us to promptly refund your deposit in full.

We hope you can understand that our only intention is to preserve the villa in peak condition for all guests, and we regret any inconvenience this situation may have caused. We sincerely hope you will give us another opportunity in the future to offer you an improved experience.

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Beautiful spacious villa exactly as…

Beautiful spacious villa exactly as described. Looks nothing from the street but a hidden gem. Pool area gorgeous. Very peaceful. Shop a couple of minutes walk away. One Irish bar 3 mins away or top of strip 5 or 6 mins away although main strip is around 10mins. Great communication from agents. Really well equipped!

26. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear V Parker,
Thank you so much for taking the time to share your experience! We’re delighted to hear that you enjoyed the villa, its spacious layout, and the peaceful pool area. It’s great to know that the location worked well for you and that our team was able to provide helpful communication throughout your stay.

We truly appreciate your kind words and hope to welcome you back again soon!

Warm regards
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

We stayed at the villa with our family

We stayed at the villa with our family. We really enjoyed it. The villa was beautiful, clean, and there was plenty to do for the whole family. The contact with the host was very Nice. The responses were quick and helpful.

19. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Jacqueline Du Pont,
Thank you so much for your kind words ! We are delighted to hear that you and your family enjoyed your stay at the villa. It’s wonderful to know that you found the villa beautiful, clean, and enjoyable for everyone, and that our team was helpful and responsive.

We truly appreciate you taking the time to share your feedback and hope to welcome you back for another memorable stay in the future!
Warm regards
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Villa Ushuaia

We recently visited one of the properties looked after by Algarve Vacation over the October half term break.

Even before arriving at the villa I was receiving payment demands for the balance from Algarve Vacations via email despite having paid in full via Airbnb. I was told that this was a scam but to rest assured there was no data leak. The villa itself was lovely and very clean, but overall quite tired and dated. We were charged £185 per week to heat the book, and although we booked the villa via Airbnb the payment for the pool was paid directly to Algarve Vacations (don’t do this if you want support from Airbnb with disputes). Unfortunately the pool developed an issue half way through our two week stay, I contacted the hosts but unfortunately it escalated creating what can only be described as a swamp. Again we contacted the organisation and asked for a partial refund on the pool heating bill considering it had become unusable and had clearly not been cleaned as would ordinarily be expected. It was honestly so bad had I allowed my young children to swim in it it would have been at a risk of serious illness; there were insects living in the pool!! I am still awaiting Olivia’s response after speaking with the host; although she was able to contact me to request a £97 reimbursement for an outdoor plastic side table that we did not break and for an outdoor plastic chair which had clearly been so severely sun damaged it broke when my 11 year old daughter sat on it. Thankfully she was as unharmed.

Communication has been shocking following issues at the property and unfortunately Airbnb only allow reviews up to 14 days after check out, it seemed unjust to leave a review in the midst of a dispute but as the resolution is that I pay £22 for the broken chair and Algarve Vacation are asked again by Airbnb to look into the pool heating fees I now feel it is time to leave a fair and truthful review of our experience.

27. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Catherine Beazeley,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry that your experience did not meet your overall expectations, and we apologize for the inconveniences you encountered during your stay.

We are glad to know that you found the villa lovely and very clean, although we regret that certain aspects felt dated or tired. Your comments are valuable, and they will be shared with the property manager and property owner for further improvement.

Regarding the pool issue, we completely understand your disappointment. Although the maintenance team attended as soon as the situation was reported, we are sorry that the problem escalated and affected your enjoyment of this amenity. We will be sharing your experience with both the property manager and the owner so the necessary improvements can be made to prevent similar situations in the future.

In relation to the items identified during the check-out inspection, our team followed standard procedure in notifying you, and we are relieved to know your daughter was unharmed when the chair broke.

We also apologize if communication did not meet your expectations at any stage. We will look into this internally to ensure better responsiveness moving forward.

Once again, we apologize that aspects of your stay were not as expected. We appreciate your feedback, as it helps us continue improving our services.

Kind regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Withholding €850 security deposit claiming false damages

Wish we had not booked with Algarve Vacation. Three of us stayed in Villa Los Angeles in the October half term. Since we returned home, Algarve Vacation have refused to refund our €850 security deposit claiming damages that we did not make to a coffee machine, freezer drawers and window blinds. We did not even use the coffee machine, only the kettle and yet they claim the drip tray has gone missing. We used the fridge but not the freezer. The blinds they claim we damaged were in a bedroom that we did not use (it was made up with four single beds and we used the other double room with ensuite). In fact, we emailed them first to let them know we had noticed the blinds were damaged in that room.

Please beware as other reviewers on this site have reported experiencing similar dishonest behaviour (some for blinds and fridge/freezers as well) from Algarve Vacation.

We have raised this as a dispute/chargeback claim with our credit card provider which is now being investigated by Mastercard. The bank have temporarily refunded our deposit in the meantime and now Algarve Vacation have 45 days to respond. I have also reported the company through official routes: Tameside trading standards (via the Citizens Advice Bureau) and the police (via Action Fraud).

Update 4 Dec in response to the reply from Algarve Vacation: we did not say at all, never mind repeatedly, that we would leave a review on Trustpilot. What we did say in our emails was that we had noticed there were numerous other reviews on Trustpilot of customers experiencing withheld deposits for damages they did not make. And that we took this to be a pattern of fraudulent behaviour and that we would report it to local trading standards, which I have done. The photos that have apparently been verified by the owner are false. We did not cause any damage to the villa. I would not go to the lengths of reporting Algarve Vacation to trading standards or the police if we had. I have left this review so other customers hopefully can avoid having a similar experience as us.

30. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear ALN,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

Algarve Vacation is a trustworthy and transparent company, and we take all claims and feedback seriously. While we understand your concerns, it is important to clarify that the damages in question were fully documented with dated photographs, which were sent to you and thoroughly reviewed. The decision regarding the deposit rests solely with the property owner, and as the management company, Algarve Vacation is obliged to uphold the owner’s final decision.

We acknowledge your reference in your emails to other reviews online on Truspilot; however, each case is reviewed individually, and allegations must be substantiated with evidence. In this case, the documented damages and the owner’s decision are accurate and legitimate.

We remain committed to providing a professional and reliable service to all our guests and regret that we were unable to meet your expectations on this occasion.

Kind regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

The accomadtion was very clean and had…

The accomadtion was very clean and had everything we needed. A great location too.

9. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Joseph Birchall,

Thank you very much for taking the time to share your feedback! We are very pleased to hear that you enjoyed the cleanliness and the location of the accomodation, as well as the fact that it had everything you needed for a pleasant stay.
We look forward to welcoming you back for another incredible holiday in the Algarve.
Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Alles was prima in orde!

Alles was, zoals wij al eerder ervaren hebben, goed georganiseerd.
Op tijd konden wij de sleutels gebruiken en waren alle ruimtes prima schoongemaakt en ook de jacuzzi stond gebruiksklaar.

18. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Henk Konijnendijk,
Thank you very much for your wonderful feedback!

We’re delighted to hear that everything was to your satisfaction and that, once again, you found everything well-organised upon arrival. It’s great to know the check-in went smoothly, the rooms were thoroughly cleaned, and the jacuzzi was ready for you to enjoy.

It was a pleasure to welcome you back, and we truly appreciate your continued trust in us. We hope to have the opportunity to host you again soon.

Warmest regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

unnecessarily stressful at times but good vacation

Before booking I had read some worrying reviews that had been posted, mostly about deposits being withheld for damage that renters say they did not cause.

Anyway in July I booked Villa Santa Rosa in Armacao de Pera for my family, 14 of us for October. A couple of weeks after after paying my deposit and entering my personal information, including passport details and that of a couple of other family members, on the villa check-in website, I was contacted by someone impersonating Algarve Vacations asking me to verify my credit card details again the ensure my booking would be secured. They also had all the details of my booking. I contacted Algarve Vacations about it and got WhatsApp response advising me to block the number. Clearly a data breach had occurred which I wasn't informed about and was later told that we had to resubmit all our personal information again on another website.

Then 3 weeks before the booking I received a message from Algarve Vacations informing me that most of the facilities at the villa including the jacuzzi's, sauna and ice bath are no longer available due to a technical problem and had been removed. By this point the family are beginning to feel anxious about the whole booking.

Anyway we arrived in Portugal and was met by the transfer agent who took us the the welcome center as agreed. We were later taken to the villa, which was great and would have been amazing if all the facilities had been available. Nevertheless it was modern, well furnished, well equipped and spacious enough for 14 of us, all the bedrooms were comfy. The pool area was great with loads of loungers and two large BBQs.

Martin visited on day one to check we had no issues and was very helpful in providing information about the local area.

I was constantly mindful of the reviews that I had read about the deposit being withheld because of damage so we all spent the first 30mins trying to find all the faults and videoing all the rooms. We did find a couple of issues - sink in the kitchen was blocked and broken tiles in the pool floor exposing sharp edges. The issues were reported with pictures, they were acknowledged pretty quickly but not dealt with during our stay. Then on the evening before our booking ended I get an email warning that any rubbish left in the villa, when we leave, would result in the deposit being retained. Although this didn't cause us an issue as we were removing our rubbish on a daily basis, I can see how some people would get caught out on the last day.

My deposit was returned 2 weeks after the booking. Not sure why it should be taken 2 weeks before the booking and returned 2 weeks after the booking.

Anyway the family had a great end of summer vacation. The villa was great, the location was perfect for shops, restaurants and the beach. We even managed to do a day trip to Lisbon on the Flix bus, with no hassle at all.

If i could suggest two improvements,

- Provide renters with a check-in damage report.

- Take the damage deposit one week before check-in and return it one week after checkout.

When it's all said and done, I would book with them again.

4. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Mo,
Thank you very much for taking the time to share your detailed feedback regarding your recent stay at Villa Santa Rosa.

We are delighted to hear that, despite the initial concerns, you and your family enjoyed the villa, its spacious layout, well-equipped kitchen, pool area, and comfortable bedrooms. We are also pleased that Martin was able to provide helpful guidance and support during your stay.

Regarding the deposit and the handling of minor maintenance issues, we appreciate your suggestions and will share them with the property management and property owner for consideration.

We are glad that, in the end, your family had an enjoyable vacation, and we would be delighted to welcome you back in the future.

Best regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Absolutely terrible!

Absolutely terrible!
The worst service we have ever had from a rental company and we rent villas several times every year.
Communicating with Algarva Vacation is like communicating with a 14 year old. No service, No politeness, No nothing.
Several things in the villa was broken, a shower Door was missing. One shower was so low you had to be a Child to fit under it. No change of towels - the told us to go to the unoccupied rooms and take the unused towels from there. TV were not working, neither was the stove. Upon complaining their reply was that they never before had Any complaints. Ehhh....?
An absolute discrace of a company! Do not rent from Them.

8. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Ewa Henning-Tonder,
Thank you for sharing your feedback. We are genuinely surprised to hear about your experience and very sorry that we were not able to meet your expectations during your stay.

As a professional and respectful company, we always strive to provide excellent service to all our guests, and it is disappointing to see a review that does not reflect the care and attention we put into our properties and guest support. While we regret that your experience led to frustration, we respectfully note that the category of comments and tone used seems far from the standards of constructive feedback.

We appreciate all guest feedback, as it helps us continue to improve, and we hope future stays will be more in line with your expectations.

Kind regards,
Algarve Vacation Customer care

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Algarve Vacations need to put in a bit more effort.

Algarve Vacations were generally very good as a company. Communication with them was always quick and they responded to any issues promptly. The Villa we stayed at had obviously been photographed several years before as looking back at the photos the villa is quite different now. There is an exercise bike and a running machine left at the property that obviously haven't been used in many years and need moving, similarly a pile of rubbish at the back corner of the garden. The kitchen has no baking trays to use in the oven, we tried to cook pizza after deciding to stay in one night and there was nothing to use but a glass pyrex dish. It is also overrun with ants, don't leave anything sweet out overnight. The sink in the downstairs bathroom is leaking and has been leaking for a while as you can see all the water stains and mould underneath it. The floor in the toilet is always wet. The furniture in general is quite old and tired but the villa is in a good location and within walking distance of local supermarket and several restaurants/bars. The heated pool (costing extra) was well worth it, a lovely area that gets sun all day. Two of the external doors are missing handles and several of the windows don't lock shut so if you go out you have to put down the external electric shutters. A lot of the bedding is marked, similarly the towels are thin and past their best. You get one bath towel and one hand towel per week. There are no pool towels. The pool umberellas are covered in tape and string holding them together, I could go on. This isn't particularly Algarve Vacations fault, it is the owners. A little money spent on small things would go far in this villa. It is Algarve Vacations fault that they show the villa in a different light than the condition the villa is really in, that is why I gave them three stars and not more. Finally, I am still traumatised after seeing the stains on the mattress after the sheet came loose overnight in the master bedroom. If you can't change the mattress at least get mattress covers. Not really acceptable. I don't know how long it's been since Algarve Vacations have visited the villa we were in but I think perhaps they should update their website.

7. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Trish Turley,
Thank you very much for taking the time to share your detailed feedback regarding your recent stay with us. We’re pleased to hear that you found our communication and support helpful throughout your stay, and that you enjoyed the villa’s location and the heated pool area.

We truly regret to hear that some aspects of the villa did not meet your expectations. Please accept our sincere apologies for the situations you experienced. Your comments are very valuable to us, and we thank you for bringing these matters to our attention. We will be sharing all your observations with the property owner to ensure that improvements are made moving forward.

We greatly appreciate your honesty and your constructive feedback, which helps us enhance the quality of our guests’ experiences.

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Shocking

Before arrival, tell tail signs were there. Deposit taken far too soon, ominous forms, lots of automated Comms, etc. On arrival, the address provided wasn't the address we were staying at, so after waiting hours since the flight to check in, were sent to the wrong address. Several calls later, we were at the right address, and then it began, from filthy floors to cockroaches, blood on towels to fault dishwasher, it was abysmal. Feel the need to document everything faulty with the place, which was endless as new issues found daily, just to get the deposit back. Left the place in a better state than when arriving. Definitely wouldn't stay with this company again and strongly advise against it. Also, blocked toilets and shower drains are no fun.

28. oktober 2025
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Allstar,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry that we were not able to provide the experience you were hoping for during your stay.

We would like to clarify a few points. This villa has a large outdoor area filled with trees and flowers, which is part of its charm and natural beauty. However, as with any property surrounded by nature, it is possible to occasionally encounter insects. This is normal and unavoidable, and we always do our best to manage it.

Regarding your comments about the floor cleaning and overall cleanliness, we must respectfully say that these claims do not reflect the standards we maintain. The villa is professionally cleaned before each guest’s arrival and is carefully inspected.

As for the deposit, you were clearly informed in writing about the terms and timing of its release. While we understand that issues can occur, we cannot accept exaggerated or inaccurate claims.

Your feedback will be shared with the property owner to help improve the experience for future guests.

Kind regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Avoid

Ahh where do we begin. The photos of Villa nespereria do not look like what you get in real life. The place is so dated. We had a problem with the drains and it smelt absolutley rotten, when you flush the toilet a ton of crap comes up through the shower drain and then the bathroom floor floods. Ants in the kitchen.

We saw cockroaches on the first day downstairs and on the top floor. We were told that this is normal due to the temperature, having lived in a hot climate for years before - this is not true. Absolutley vile.

The floor had not been mopped, you could see drink stains on the floor and dust on every surface.
Cracks in the shower, one door had clearly been punched through, peeling headboards and stains everywhere.
This place is so dated and desperatly needs a revamp. Didnt touch the bbq outside, looks hideous. On the plus the pool was nice for the kids to enjoy.

If you are a group of lads on a holiday with no care for hygeine then this probably works for you. If you have a family and like sanitry conditions then avoid this place at all costs. A lesson to always check reviews before booking elsewhere in the future.

21. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Fatema,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry that we were not able to provide the experience you were hoping for during your stay.

We would like to clarify a few points. This villa has a large outdoor area filled with trees and flowers, which is part of its charm and natural beauty. However, as with any property surrounded by nature, it is possible to occasionally encounter insects. This is normal and unavoidable, and we always do our best to manage it.

Regarding your comments about the floor cleaning and overall cleanliness, we must respectfully say that these claims do not reflect the standards we maintain. The villa is professionally cleaned before each guest’s arrival and is carefully inspected.

As for the deposit, you were clearly informed in writing about the terms and timing of its release. While we understand that issues can occur, we cannot accept exaggerated or inaccurate claims.

Your feedback will be shared with the property owner to help improve the experience for future guests.

Kind regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

We stayed at Villa Del Pescador

We stayed at Villa Del Pescador. The property is lovely. The location could not have been better. Small town feel with a short walk to Old Town Albufeira, where there are lots of dining and shopping options. Our contact, Olivia Grimes, was EXTREMELY responsive, quickly addressing any questions we had. We would absolutely book here again. The Algarve is my new happy place!

6. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Lisa O'Neill,
Thank you so much for your wonderful review!
We’re delighted to hear that you enjoyed your stay at Villa del Pescador and loved both the property and its fantastic location close to the Old Town. It’s also great to know that Olivia was able to assist you promptly throughout your stay.

We truly appreciate your kind words and can’t wait to welcome you back for another memorable holiday in the Algarve.

Warm regards,
Algarve Vacation Customer Care

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

At Villa Gamboa a jacuzzi is not a…

At Villa Gamboa a jacuzzi is not a jacuzzi and a bathtub with jets is simply a regular bathtub.

The jets weren´t working neither in the jacuzzi nor the bathtubs with jets.
Upon contacting Algarve Vacation they told us this was due to both the jacuzzi and the bathtub with jets being normal bathtubs.

The logic being, when jets doesn´t work jaccuzis and jet-bathtubs becomes regular bathtubs and therefor you can not require the jets to work. Makes perfect send, right :O)

So when you see the pictures of the jacuzzi´s at this property, please be aware they are not jacuzzi´s they are regular bathtubs.

Several TV´s didn´t work, dishwasher did not clean the dishes properly and the stove had a glitch so it was very difficult to turn on.

Staff not nice to communicate with.

2. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Algarve Vacation-logo

Besvarelse fra Algarve Vacation

Dear Ava Dandeloin,
Thank you for taking the time to share your feedback. We’re pleased to know that you stayed at Villa Gamboa and appreciate your comments.

We were quite surprised to read your remarks regarding the jacuzzi and bathtub jets, as these features are not advertised anywhere in the property description. For that reason, we’re unsure why this caused disappointment during your stay, but we regret any misunderstanding that may have occurred.

We’re also sorry to hear that you were not fully satisfied with the communication with our team. Providing clear and friendly assistance is always our priority, and your comments have been shared internally to ensure continued improvement.

Thank you again for your feedback, which helps us refine both our communication and guest experience.

Kind regards,
Algarve Vacation Customer Care

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere