Bestiller varer, hvorefter IKEA lader som om den er pakket og sendt og oplyser ovenikøbet et ikke eksisterende pakkenummer. Kontakter kundeservice som tilbyder at lave en ny ordre. Det går også helt g... Se mere
Virksomheden har svaret
Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere
Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere
Bestiller varer, hvorefter IKEA lader som om den er pakket og sendt og oplyser ovenikøbet et ikke eksisterende pakkenummer. Kontakter kundeservice som tilbyder at lave en ny ordre. Det går også helt g... Se mere
Virksomheden har svaret
Vi købte et køkken plus levering igennem IKEA. Under leveringen bliver der lavet en skade på min væg. Vi er under en renovering, og kan ikke sætte døre i. IKEA skriver til mig at det er en sag mellem... Se mere
Virksomheden har svaret
Skulle bestille nogle metal hyldebærer via deres reserve dele side. Havde nogle gamle IVAR reoler som jeg ikke havde brugt længe og derfor manglede dem. Bestilte 50 stk. via siden. De blev fremsende... Se mere
Virksomheden har svaret
Totalt uacceptabel oplevelse – ingen levering, ingen kundeserviceVi har betalt for en stor ordre, som skulle leveres d. 13. maj. Vi tog fri fra arbejde for at være hjemme hele dagen, men der kom ing... Se mere
Virksomheden har svaret
Ingen anmeldelsesinvitationer registreret
Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative
Har besvaret 95 % af deres negative anmeldelser
Svarer typisk inden for 48 timer
Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot
Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.
Har bestilt et gardin, som skal leveres. Den var på vej til mig 20. maj...jeg har ikke set den endnu. IKEA kundeservice per telefon over en times ventetid og bring er helt umulig at komme med kontakt med
Det ligner slet ikke IKEA det her, pengene har de selvfølgelig hævet for længst, så hvornår mon jeg får mine varer?
Ordre:1603226941.

Besvarelse fra IKEA
Vi købte et køkken plus levering igennem IKEA. Under leveringen bliver der lavet en skade på min væg. Vi er under en renovering, og kan ikke sætte døre i. IKEA skriver til mig at det er en sag mellem mig og Bring som er IKEA´s underleverandør. Jeg har jo lavet aftalen med IKEA og betragter derfor IKEA som min aftalepart. Nu her en måned efter er der stadig ingen løsning. Ufatteligt skuffende. Desuden kan deres medarbejdere ikke overholde deres aftaler, der gik over 1 uge før vi kom igennem. På trods af vi ringede hver dag

Besvarelse fra IKEA
Det værste IKEA-køkkenkøb nogensinde! Jeg besluttede mig for at købe et køkken fra IKEA, og efter flere møder i Vejle pointservice, hvor vi tog mål, diskuterede køkkendesignet, blev enige om pris, farve, leveringstid og så videre, blev vi endelig enige om den samlede pris, eksklusive forsendelse til mit hjem. Medarbejderen fortalte mig, at forsendelsesomkostningerne ikke ville overstige 250 danske kroner.
Jeg optog et lån i Ikano Bank for at finansiere købet. Da banken havde godkendt lånet, og alt var på plads, gik jeg til den IKEA-medarbejder, jeg havde aftalt med, for at betale for køkkenet. Til min overraskelse ville leveringen af køkkenet ske i etaper – det ville ankomme i tre separate forsendelser. Da jeg spurgte medarbejderen, hvordan dette var muligt, forklarede han desværre, at køkkenet ikke var på lager med alle dets komponenter, så det ville ankomme i etaper. Han nævnte også, at jeg skulle hente et køkkenskab fra et pakkepoststed.
Desuden var jeg chokeret over at erfare, at køkkenbordpladen ville blive sendt fra Tyskland, ikke Danmark, og ikke ville ankomme i tre uger. Jeg fik også at vide, at jeg skulle betale yderligere 800 danske kroner bare for leveringen af bordpladen. Jeg sagde til medarbejderen: "Du fortalte mig ikke dette før, og du gav mig prisen for hele køkkenet. Hvordan skal jeg samle køkkenet uden bordplade og vask? Hvordan skal jeg bruge køkkenet uden dem?" Han svarede sarkastisk: "Du kan bruge badeværelsesvasken, indtil bordpladen og vasken ankommer." Han tilføjede: "Der er intet, jeg kan gøre ved det." Dette tvang mig til at annullere hele købet, og nu er jeg nødt til at kontakte IKANO Bank for at annullere lånet og sidder fast i en kringlet labyrint, indtil lånet bliver annulleret. Derfor anbefaler jeg absolut ikke at handle med IKEA om køkkenkøb, da de manipulerer priserne fra den oprindelige bookingaftale til leveringsdatoen. En forfærdelig og fuldstændig mislykket oplevelse.

Besvarelse fra IKEA
Skulle bestille nogle metal hyldebærer via deres reserve dele side. Havde nogle gamle IVAR reoler som jeg ikke havde brugt længe og derfor manglede dem. Bestilte 50 stk. via siden. De blev fremsende og ja uden at man skulle betale for det.
Det synes jeg er god service de yder, på trods af at det er gamle IVAR reoler.

Besvarelse fra IKEA
Bestiller varer, hvorefter IKEA lader som om den er pakket og sendt og oplyser ovenikøbet et ikke eksisterende pakkenummer. Kontakter kundeservice som tilbyder at lave en ny ordre. Det går også helt galt og medarbejderen påfører ikke det rigtige antal varer. Jeg må derfor selv forsøge med en ny ordre, for blot at finde ud af, at varerne slet ikke er på lager. Nu kan jeg så, flere dage efter betaling, vente 1 uge på at IKEA at returnerer betalingen, som aldrig skulle være trukket. Alt, simpelt hen alt er helt hul i hovedet.

Besvarelse fra IKEA
Under al kritik - Bestilt en større ordre med levering til d. 12.06.2026. Jeg har taget fri fra arbejde, og frasagt mig en scanning af min gravide kone for at kunne være hjemme og modtage mine vare.
Får en mail om at ordren er forsøgt leveret, men det har ordren ikke været. Jeg taler med fragtmand der snakker om at min adresse er forkert, og at jeg skal tage fat i IKEAs kundeservice. Jeg tager fat i IKEA, og efter 60 minutters sammenlagt tid på telefonen er konklusionen, at deres IT system ikke har kunnet videregive min ordre til fragtmanden fordi mit vejnavn er for langt? What the f? De kan så ikke sammenlægge den første ordre med den anden del af ordren som skulle komme senere på dagen, selvom både fragtmand og ordre krydser hinanden. Det er for sindssygt. Det betyder så, at jeg kan modtage 7 låger, og få resten af ordren refunderet som så skal bestilles igen.
Jeg har annulleret min ordre hos IKEA, og nu må vi så selv ligge en helt ny bestilling på samtlige dele, og selv hente det - selvom vi faktisk valgte ikea fordi de netop kunne bringe det ud til en fornuftig pris.
Fraråder absolut at bruge levering fra IKEA, før de får styr på deres logistiske processer. Det er tåkrummende pinligt, at man i så stor en virksomhed, ikke har styr på noget så simpelt som et tekst-felt, når det betyder at leveringsfirmaet ikke kan indlæse det på deres GPS.

Besvarelse fra IKEA
Gik ind i Ikea for at benytte wc kl 9:30 da de åbnede. Fik at vide jeg skulle op i cafeteriet, da det var åben for at benytte wc der. Resten af varehuset åbnes kl 10.
Der er bare lige det problem at man ikke kan komme ned igen før kl 10. Kan jeg så ikke bruge til så meget da jeg har en aftale kl 10. Så er fanget i Ikea indtil kl 10

Besvarelse fra IKEA
Jeg har handlet i hundredvis af gange i IKEA i løbet af mit liv, men sjældent - vel måske endda aldrig - har jeg fået så excellent god, venlig og helt "outstanding" behandling har jeg fået, som jeg/vi fik i går. Min kæreste og jeg henvendte os til en IKEA-ansat ved navn Fardin nede på tagselvlageret. Det viste sig, at det skab, vi ville købe, figurerede lidt mystisk i systemet, så det både så ud, som om det var på lager, og som det IKKE var. Fardin undersøgte sagen og var meget, meget venlig. Han gik endda så langt som til ikke blot at vise os, hvor varerne lå, men også plukke dem ned fra hylderne til os - og sendte os afsted med et stort smil. Den mand fortjener altså anerkendelse - den får han hermed fra mig som mangeårig IKEA-kunde - men også fra sine chefer!

Besvarelse fra IKEA
Så dårlig service! Normalt kan jeg rigtig godt lide Ikea, men jeg kommer aldrig nogensinde til at købe fra dem mere.
Jeg har ventet på min pakke siden d. 9/04, hvor jeg fik af vide, at min pakke er på vej. Jeg skal selv kontakte Bring for at finde ud af, at min levering er blevet totalt skadet, og at jeg skulle kontakte Ikea. Jeg skrev til dem, d. 28/04, og jeg har ikke hørt en skid. Simpelthen for dårligt!

Besvarelse fra IKEA
Umuligt at komme i kontakt med på chat og telefon. Desværre for i butik går det godt

Besvarelse fra IKEA
Jeg har i mange år haft et positivt billede af IKEA som en virksomhed med robuste processer, god logistik og en kundeoplevelse, der fungerede. Den opfattelse er nu fuldstændig ændret.
To gange i træk har jeg bestilt større leverancer til min adresse, begge gange med bekræftet levering – og begge gange uden at varerne er blevet leveret som aftalt. Ingen proaktiv kommunikation, ingen forklaring, ingen rettidig håndtering. Som kunde står man tilbage og skal selv bruge tid på at finde ud af, hvad der er gået galt.
Det stopper desværre ikke der. I forbindelse med bestilling af et køkken bliver jeg efterfølgende kontaktet af IKEA, som meddeler, at de har massive leveringsudfordringer og reelt ikke kan sige, om de kan levere mit køkken som aftalt. Det er ganske enkelt uacceptabelt på et så centralt og økonomisk tungt køb.
Det efterlader et indtryk af en virksomhed, der ikke har styr på sin egen drift – og som i stigende grad virker for stor og for selvtilfreds til at levere på sine egne løfter. Kundeoplevelsen er ikke bare dårlig – den er utryg og frustrerende.
Det mest bekymrende er ikke enkeltstående fejl, men mønsteret: manglende leverancer, manglende transparens og en oplevelse af, at kunden står alene med konsekvenserne.
Jeg er gået fra at være begejstret kunde til at være dybt kritisk.

Besvarelse fra IKEA
Totalt uacceptabel oplevelse – ingen levering, ingen kundeserviceVi har betalt for en stor ordre, som skulle leveres d. 13. maj. Vi tog fri fra arbejde for at være hjemme hele dagen, men der kom ingen levering.Siden da har vi INTET hørt fra IKEA. Ingen opdatering, ingen forklaring, ingen undskyldning. Kundeservice er fuldstændig umulig at få fat i – man sidder i kø i evigheder, og ingen svarer på henvendelser.
Det her er simpelthen ikke godt nok. Når man betaler for en vare og en leveringsdato, forventer man også, at IKEA leverer – eller i det mindste kommunikerer. Vi føler os totalt svigtet som kunder.

Besvarelse fra IKEA
I tirsdag var jeg en tur i Ikea restauranten i Tåstrup m/ mine piger. Vi købte noget morgenmad, og opdager at smøret var udløbet, - det går vi op og siger. Jeg siger at de måske bør tjekke de andre der er sat frem på de morgenmad tallerkener de sælger… men efterfølgende solgte de dem videre uden at fjerne de gamle smør, - det ved vi fordi vi talte med med folk der kom ind efter os. De fik også for gammelt smør.
Nu sker der nok ikke så meget ved at spise smør, der er for gammelt tænker jeg, men kan ikke lade være med at tænke om der er andet der ikke, bliver tjekket- udover at når man betaler for maden- bør det være i orden. Tag jer sammen Ikea.

Besvarelse fra IKEA
Hvis jeg kunne give mindre end en stjerne havde jeg gjort det.
Vi var i restauranten onsdag, hvor der er halv pris og jeres ansigt på Instagram ud ad til, som står og tager imod folk ved maden er så uhøflig. Han skynder på folk, er ubehagelig og stresser folk. Mega uoverskueligt og flere i køen synes faktisk ikke det var særligt fedt. Total bussemand
Kæmpe hjælp af flinke Fardin i IKEA Gentofte - han havde tydeligvis travlt, men alligevel var han meget venlig og opmærksom! Meget sød mand🥳

Besvarelse fra IKEA
Nemt at samle især med jeres nemme manualer som står på svensk jeg elsker jeres köttbullar

Besvarelse fra IKEA
Kørte langt for at hente en vare derxstod de havde på lager. Skulle lede længe efter varen og da jeg fandt den var der “lagerfejl”
Man kan altså ikke regne med deres lagerbeholdning, og deres inøkomnenhed er totalt fravlrende.
Hold jer væk!

Besvarelse fra IKEA
Jeg købte nogle opbevarings skåle online.
Jeg er glad for mit køb og at handle hos Ikea er også fint.
Men jeg har problemer med leveringen, da jeg bor i en etage ejendom. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg får besked om at, pakken er forsøgt leveret, men der var ingen hjemme. Det til trods for at jeg sidder og venter på min pakke.
Jeg er træt af at betale for noget jeg ikke får. Derfor bliver det nok ikke til mere nethandel for mit vedkommende, jeg har ikke kræfter til at bære pakker hjem fra pakkeshop.

Besvarelse fra IKEA
Rigtigt dårlig kundeservice af Helle og Camilla i Gentofte. Anbefales ikke.

Besvarelse fra IKEA
Bestilte nye bordplader samt underlimet vask og intet levede op til den lovede leveringsdato! Umuligt at komme igennem til kundeservice som ellers virkede venlige og forstående på telefon (efter flere timers ventetid vel og mærke!). Men hver eneste planlagte leveringsdato var forgæves uden besked eller ansvar fra hverken IKEA eller DSV fragtfirma. Betalte for indbæring som heller ikke lykkedes og i stedet måtte betale DSV’s egen fragtmand kontant for overhovedet at få varerne leveret på akkurat samme vis med indbæring op af trappen som allerede betalt for og IKEA tog intet ansvar for den ekstra udgift eller de yderligere 3 ugers forsinkelse og gav heller ingen kompensation for den dårlige kundeservice og mangelfulde kommunikation ang forsinkelse. Det forårsagede både vandskade og yderligere udgifter til håndværke samt tabt arbejdsfortjeneste, som de heller ikke gav den mindste kompensation for. Desuden var den nye køkkenvask fyldt med dybe ridser, men da den allerede var bestilt underlimet gav de intet nedslag i prisen for det heller. Har aldrig oplevet så ringe kundeservice fra noget andet firma og kan på ingen måde anbefale IKEAs køkkenafdeling, som får 0 stjerner herfra!
Har i øvrigt også på Ikeas opfordring skrevet hele forløbet ned til IKEA i håb om noget kompensation, men der var intet at hente så total spild af tid! Kan på ingen måde anbefale at bestille køkkenmaterialer fra IKEAs køkkenafdeling!

Besvarelse fra IKEA
Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.
Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".
Læs mere om andre typer anmeldelser.
Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.
Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.
Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.
Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.
Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.