UKStudentHouses Anmeldelser 

153
•
TrustScore 3.5 ud af 5

3,7

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

I had a great experience staying at this student accommodation. A special thank you to Julie Crowley, the property manager, who was always friendly, professional, and quick to help with anything I... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I lived in same flat as ciara holmes, the pest ridden , pretty much broken and burgled flat btw , and would like to say that u can say online all you want that compensation out of good will Was given... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

The house we originally wanted to see didn’t meet our expectations but Chelsea Lingard helped us find the right place. She was super adaptable and knowledgeable and made it really easy to book. The wh... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

We contacted Julie at Ukstundenthouses because my situation changed and I was no longer going to be staying in the city. Julie responded to every message quickly and liaised directly with the landlord... Se mere

Virksomheden har svaret

Virksomhedsoplysninger

  1. Kollegiekontor

Skrevet af virksomheden

Whatever you're looking for, UK Student Houses has the ultimate solution! We're experts in the student housing sector, so we know exactly what you need for an unforgettable living experience. Our cosy student houses are waiting for you, all located in prime locations across the UK. Start your journey today.


Kontaktoplysninger

3,7

Middel

TrustScore 3.5 ud af 5

153 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 1 måned

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

3,7

Alle anmeldelser

(153)

71 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Absolutely excellent, extremely kind and accomodating

I had a lot of trouble towards the end of the academic year finding a place to live and when speaking to UK student houses the people that I was contacted by and spoke to were extremely helpful and accommodating. More specifically they were very understanding of my situation and did everything they could to help me find a place live even given the fact that it was very late to be finding a second year house . I was in constant communication with a man named Ben Carlson he was extremely helpful and kind both over the phone and through emails the experience I’ve had with UK student housing has been exceptional and they were very patient with me and understanding of my situation I did not feel pressured or rushed throughout this process and now I can go into my second year of university with a place to live that I’m happy with so thank you very much.

1. oktober 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Poorly run

Poorly run, terrible communication, lack of practicality with locks, floors unbearably creeky, shower can’t keep a nice constant temperature, stairway to flat incredibly slim unsafe to carry big items on such as a tv, bird shit on the outside part of the window, things constantly breaking. Been p*** poor not to mention my room smelt of weed the 1st day I moved in.

26. september 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

We're sorry to hear that your experience has not met your expectations.

We take all feedback regarding property conditions, maintenance, and communication seriously. We appreciate that issues such as locks, flooring, shower temperature, and general repairs can be frustrating, and we aim to ensure that any reported maintenance concerns are addressed as promptly as possible.

We’re also sorry to hear about the concerns regarding the cleanliness of the window area and the smell in your room upon arrival, as this is not the standard we aim to provide for our tenants.

If any of these issues remain outstanding, we would encourage you to contact our team directly so we can review the concerns raised and ensure they are followed up appropriately.

Thank you again for your feedback, as it helps us identify areas where we can improve our service and the experience we provide to our tenants.

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I lived in same flat as ciara holmes

I lived in same flat as ciara holmes, the pest ridden , pretty much broken and burgled flat btw , and would like to say that u can say online all you want that compensation out of good will
Was given out , although I have proof to show that for around 6 weeks we haven’t received a penny . Stop lying on the internet to make yourselves look good and honourable it’s a joke at this point and just insulting to us .

3. august 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Hi,

Thank you for sharing your concerns. We’re sorry to hear that you feel this way, and we understand the frustration caused by the issues you and your housemates experienced during your tenancy.

We would like to clarify that the compensation referenced in our previous response was offered as a gesture of goodwill, and we did not intend to suggest that payments had already been received if this was not the case. We appreciate that there is a difference between a payment being offered and it being processed, and we apologise for any confusion or frustration caused by our wording.

We take the concerns raised by you and your housemates seriously and would welcome the opportunity to review any outstanding payment requests and provide clarification on its status. Please contact our team directly on operations@ukstudenthouses.com so we can look into this further and ensure the matter is followed up appropriately.

We are sorry that your experience fell short of the standard we aim to provide, and we appreciate you bringing these concerns to our attention.

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Liverpool Horror Flat

Myself and 3 of my friends moved into a flat in Liverpool in August. The washing machine broken , dishwasher broken , cupboards broken after the company doing their “checks”. The washing machine and cupboards have been restored after our complaints which we shouldn’t have had to do in the first place. Since then this flat has been HORROR. Rodents running about , our flat getting broken into with a tv being stolen and all of us worrying for our safety, and all we got from the company was a sorry. Julie Crowley who is meant to reply to us but doesn’t has yet not replied in over 3 months with our concerns. We have since found somewhere else to live but they are still wanting to charge us for rent in a month that we won’t even be in the flat for, outrageous. We have been promised a compensation which has not yet been given and still to this day waiting for a response from Ukstudenthouses. We want our deposits back and our compensation for this absolute disgrace of a place and disgraceful service.
If you’re looking at renting or using ukstudenthouses to rent in Liverpool… Don’t.

16. september 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback, and I'm sorry to hear you've had a negative experience. Our aim is for every tenant to feel happy and secure in their home, and I'm sorry that wasn't the case for you.

I'd like to address a few of the points you raised. I appreciate that you feel communication has been lacking. This is our busiest period of the year, so replies can take longer than we would like. Our team's out-of-office messages are there to guide tenants during these times, and I'm sorry if the wait left you feeling unheard.

Regarding the break-in, we take the safety of our tenants very seriously. There is no history of this kind of incident at the property, and as it is a top-floor flat, it is unusual to experience anything like this. Thankfully, no personal items belonging to tenants were lost.

As a gesture of goodwill, we have offered you all a compensatory payment which you will all receive.

Thank you again for your feedback, and we wish you and your housemates all the best in your new home.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Misleading Advertising

This company posts pictures of beautiful properties on it's website which were clearly taken years ago as the reality is very different. The management is totally inadequate trying to control the whole country from one location with no local offices or maintenance teams. My daughter and her friends moved into a property in Hulme, Manchester on 9th September 2026 which had clearly not been entered throughout the summer and was filthy, insect and rodent infested. The management response is offhand and disinterested. I cannot find any reason to recommend this company for student accommodation.

9. september 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you for taking the time to leave your review.

The photographs displayed on our website are marketing photographs of the property and are intended to provide an overview of the accommodation. We appreciate, however, that your daughter’s experience on moving in has not met the expectations set by those images, and we apologise for the issues you have described.

We take reports regarding the condition of our properties seriously and would be happy to look into the specific circumstances surrounding your daughter’s tenancy, including the concerns raised regarding cleanliness and pests.

If you would like to provide us with some further information, please contact our Manchester team at manchester@ukstudenthouses.com, and I will be happy to look into this further.

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

I had a great experience staying at…

I had a great experience staying at this student accommodation. A special thank you to Julie Crowley, the property manager, who was always friendly, professional, and quick to help with anything I needed. Abby Doyle was also brilliant — kind, helpful, and made me feel welcome from day one.

The house itself was clean and comfortable, and any issues were sorted out quickly. It's clear the team really cares about their student tenants.

I would highly recommend this accommodation to any student looking for housing in the UK.

3. september 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you so much for your lovely review!

We’re delighted to hear that you had such a positive experience with us and that you found your accommodation clean, comfortable and well looked after.

It’s fantastic to hear your kind words about Julie and Abby. We’ll be sure to pass your feedback on to them - they’ll be really pleased to know that their support helped make your experience so positive.

Thank you again for taking the time to share your experience and for recommending us. We wish you all the very best for the future!

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Review

Review

Worst service I’ve experienced. I didn’t receive a single confirmation call from them. I honestly wouldn’t even give them one star, and I definitely wouldn’t recommend them to students.

If you’re looking for student accommodation, I’d suggest trying Brick or Student Castle instead of wasting your time and money here. I’m genuinely disappointed with how this company handles its customers, and I have no idea how their employees are trained.

Save yourself the time, money, and frustration—look elsewhere.

18. august 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear that you were disappointed with your experience.

Unfortunately, as the review does not include any details regarding the property, tenancy or specific issue you experienced, we are unable to identify your tenancy or investigate the concerns you have raised.

We would welcome the opportunity to look into this further and understand what happened. Please contact our Operations Team at operations@ukstudenthouses.com, providing your name, property address and any further details regarding your experience, and we will be happy to investigate.

We take all customer feedback seriously and are always keen to understand where we may have fallen short and how we can improve our service.

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

We contacted Julie at Ukstundenthouses…

We contacted Julie at Ukstundenthouses because my situation changed and I was no longer going to be staying in the city. Julie responded to every message quickly and liaised directly with the landlord for us. I was thrilled with the result of the work she did for me!

9. august 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review.

We’re really pleased to hear that Julie was able to assist you when your circumstances changed and that you were happy with the outcome. We understand that plans can change unexpectedly, so it’s great to know that Julie was able to respond quickly, liaise with the landlord and help make the process as straightforward as possible for you.

We’ll be sure to pass your kind feedback on to Julie.

We wish you all the very best for the future!

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Speaking to Daniella was Bliss

Speaking to Daniella was Bliss. She literally took my concern from start to finish. She showed professionalism at all levels on the call and via email.

15. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you so much for taking the time to leave such wonderful feedback.

We’re delighted to hear that Daniella was able to support you with your concern from start to finish and that you felt well looked after throughout the process. It’s fantastic to hear that her professionalism and communication, both over the phone and via email, made a positive difference to your experience.

We’ll be sure to share your kind words with Daniella.

Thank you again for your feedback, and we wish you all the best!

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

THE CONDITIONS ARE NOT LIVEABLE

THE CONDITIONS ARE NOT LIVEABLE. For the first 4 months (winter months) I had no heating, complained multiple times heard nothing. WiFi doesn’t work properly had to use 4g throughout my whole tenancy. The kitchen had a leak from the bathroom which has meant the light hasn’t worked throughout the whole tenancy. Fridge freezer keeps breaking, no one has been to fix it. People come and go in the house without notice, came out of the shower to random strangers viewing the house. In the rare occasion maintenance does come they don’t fix the actual issue. The phone accessed door lock barely ever works, constantly locked out. They are uncontactable, none of the contacts they provide take u to a real person and no one responds to emails.

31. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear that you feel this was your experience during your tenancy.

Unfortunately, we are unable to identify your tenancy from the name provided, so we cannot investigate the specific issues you have raised or provide a detailed response at this stage.

We would, however, welcome the opportunity to look into your concerns and review the history of any reported maintenance issues and communications. Please contact our Operations Team at operations@ukstudenthouses.com with your full name, property address and any further details you can provide, and we will investigate this for you.

We take reports regarding property conditions, maintenance and communication seriously and would like the opportunity to understand what happened and address any outstanding concerns.

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

My friend lived at Brookside Keddleston…

My friend lived at Brookside Keddleston street. I visited her occasionally and saw that 'all bills inclusive ' was really word for word.
So, I decided to join her. I got a room there at an affordable price with me enjoying all bills. I was thrilled and began to tell friends about the place.

Also, the Managers have been really patient and passionate about their jobs. From Willy to Kirstie.

The location well suits me. I can walk to class in few minutes, get to Lidl, City centre and bus station without spending on transportation.
I've spoken with a few customer care service team and they've been helpful overall.
Though, I'm leaving soon, I'd love to see the company do something like this for couples and families. I'm leaving because I need to be with family far from Derby else, I would continue and continue to stay here!!

29. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you so much for taking the time to share such a detailed and positive review!

We’re delighted to hear that you enjoyed your time at Brookside on Keddleston Street and found the all-inclusive bills, affordable rent and convenient location to be such a benefit. It’s also wonderful to hear that you would have continued your stay if circumstances hadn’t required you to move closer to your family.

We really appreciate your kind words about our team, particularly Kirstie. We’ll be sure to pass your feedback on to them, as it’s always lovely to hear that our managers and customer care team have made a positive impression.

Thank you also for your suggestion regarding accommodation for couples and families. We’ll certainly take this feedback on board as we continue to look at how we can improve and expand what we offer.

We’re sorry to see you leave but wish you and your family all the very best for the future. Thank you again for choosing UK Student Houses!

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

DO NOT RENT WITH THESE! Like genuinly. Don't.

Firstly, they have sent emails to us tenants in the past offering financial rewards for 5 star reviews so please do not trust any 5 star review at face value.

Secondly, I have put up with a lot of awful stuff from these lot, I ask you to please read through this carefully to understand the lengths of it.

I lived with this company for about two years. First year was alright, nothing major.
I should add that when we moved in, we were changed to the flat next door because the one we rented had black mould (I believe they just rented that out a few weeks later in nearly the same condition). The one they moved us to hadn't been cleaned, rubbish everywhere.

Throughout second year, we have had cockroaches and mice in the property for almost a year now. I have sent numerous emails to them asking for them to sort it and the majority of them have been ignored, the ones that haven't said they had sorted it, they had not. I move out about a week ago now and there were still cockroaches when I left. I contacted both the council and Property Redress Scheme, the council filed a Public Health notice which they ignored and they are now actively perusing fines, and the PRS found in my favour. It took them about two weeks after the deadline to pay me the money they owed and they still have not sent me the apology they are legally obligated to.

I will say that again for impact. For almost a year, we have had cockroaches in the kitchen, bathroom and even bedrooms. Inside food cupboards, on counter tops and so on. When you try and get them to sort it its silence, and then eventually they will blame you. And that isn't even mentioning the mouse.

They will either ignore your emails, tell you its sorted or tell you they will sort it and never do anything.
Complaints directly to them are either ignored or outright denied.

Additionally, we also had no boiler for about three weeks, they ignored our emails asking why they weren’t fixing it, then they told us there was a form for us to reclaim rent back, which they have now told us doesn’t exist and are refusing to give us any money back for that period. I had to shower with a pan and kettle for ages because they refused to acknowledge our existence. They didn't even tell the people who fixed the boiler about the cockroaches until the day before, and didn't mention the mouse.

The boiler had acted up before too, I had reported it, I have no idea if they visited but about a weeks or so later the noises just stopped.

The fire alarm in the flat block was broken for about two months, for about two weeks of that it keep beeping repeatedly which could be heard from inside our flat and kept me awake at nights. They repeatedly ignore emails about this too.

They filed the bills under our names which led to us getting legal threats fro British Gas threatening bailiffs if we didn't pay up. (This was eventually fixed thankfully). We didn't have any wheelie bins for about 18 months, they refused to get more so outside the flat there was constantly ripped open bin bags all over the place.

They constantly enter your flat without warning, sometimes they will lie about sending notice emails so they can enter your flat that day.

They threatened to deduct money from our deposit because I refused to remove our toaster that had cockroaches literally crawling out of it.

We had mould in the flat, when I reported it they mark it as "finished" without even visiting.

To summarise, please for your own mental sanity do not rent with these, I would rather have got the two hour train from home every day than go through all this again. If you have already and have to put up with the same rubbish, please file a complaint with the Property Redress Scheme so you can get some financial compensation back.

--- In response to the reply ---

If any "action" were taken, I was never told about it or saw the results of it. I have sent my full documented timeline of my experience with evidence to you on several occasions. This timeline has also been reviewed by two independent bodies (Property Redress Scheme and Liverpool City Council). Both of these bodies have taken actions as a result.
If your records differ, I would ask you to show this to me. However, in my Subject Access Request to you and interview with the LCC, you failed to show any of this beside one internal email which is heavily redacted asking for an update, three months after I raised the issue and seven months before I moved out (just to reitterate, there were cockroaches inside the toaster when I moved out, even to claim that you were not aware before (which you were), you cannot claim you werent afterward).
I was informed that there was some form of contract with the LCC for pest control. However, the LCC do not do pest control on properties they're investigating, which they are/were.

27. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

We are sorry to hear that you feel you had a negative experience during your time with us, particularly as you were a tenant with us for approximately two years.

We appreciate that you have raised a number of concerns regarding your accommodation and the service you received. We take all feedback seriously and regret that you feel we did not meet your expectations during your tenancy.

That said, we do believe that our records and understanding of some of the circumstances referenced may differ from the account provided in this review. There are a number of factors and actions taken during the tenancy that are not reflected here, and therefore we do not feel it would be appropriate to comment on individual points without reviewing the full history of the tenancy.

Nevertheless, we are sorry that this was your overall experience and that you have left feeling dissatisfied. We always strive to work with our tenants to resolve issues when they are raised and will continue to use feedback such as this to review and improve our services.

We wish you all the very best in your new home and for the future.

Kind regards,
UK Student Houses

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Horrendous company, avoid!

I live next door to a property owned by UK Student Houses and am appalled at the way the company treats other residents in the area and the total disregard for the residential environment.

Last Saturday (17/07/26) a cleaner employed by UK Student Houses dumped a pile of black bin bags (approximately 8) with household waste, along with household items, in front of my property and the property next door.

I phoned UK Student Houses on 20/06/26 and again today to request removal as they pose a health and safety risk e.g. trip hazard and attracting vermin, yet the bags are still there. I also requested to speak to a manager on both occasions and this has also been ignored. As such, I am reporting UK Student Houses to the Environmental Health at my local council and strongly urge anyone thinking of taking a UK Student Houses property to think again.

Update (23/07/26) - Just received a call from a manager at UK Student Houses. Not collecting heap of black bin bags until SATURDAY! Simply not good enough as they have been there since LAST SATURDAY! Also, my original phone call to UK Student Houses on 20/07/26 was not escalated to the appropriate channels, hence the delay. Please avoid this company if you can!

22. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

We are sincerely sorry for the inconvenience and frustration this situation has caused.

Whilst the clean was carried out by one of our third party cleaning contractors, we fully appreciate that this does not lessen the impact on you or your neighbours. We have spoken with the contractor and have made it clear that waste should never be left in this manner. We have instructed them to ensure this does not happen again.

We have also arranged for the waste and any remaining items to be removed from the front of the property as quickly as possible and apologise for the delay in resolving this.

We are sorry that you felt your concerns were not addressed as promptly as they should have been. This is not the level of service we aim to provide, and we will be reviewing what happened internally to ensure future concerns are dealt with more effectively.

Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused and thank you for bringing this matter to our attention.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Thank you to Danielle for helping

I have been speaking with Danielle Lukes firstly via the phone line to arrange a viewing and then she checked if my viewing was ok by an email and send me a contract. She replies very quick to me and is helpful and polite

1. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review.

We're delighted to hear that Danielle provided you with such a positive experience. It's great to know she was able to assist you throughout the process. We'll be sure to pass on your kind comments to Danielle.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I stayed at Brookside Accommodation in…

I stayed at Brookside Accommodation in Derby from September 2025. I cannot put into words the absolute disgrace this place was in, when myself and my flatmates arrived. There was black mould all around the windows in each room, in the bathroom and in the walls in each bedroom. My flatmate had arrived and her door had been bashed in and was told someone was to fix it the next day, however this took 8 weeks to be fixed, even though this is a fire door. Our fridge broke down, to which we reported this, and this took 5 weeks to be replaced, in the mean time we had to buy food out. Our fire alarms repeatedly went off in unsociable hours, to which we were supposed to have a fire safety person that would come out and sort this, however there were two nights where my flat mates and I had to sleep in a car due to no member of management hearing about this till 9am the next morning when arriving at the office. This place needs seriously looking at as it totally ruined our last year of University and left us feeling very unhappy and angry. I would hate for anyone else to experience this.

15. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Hello, thank you for taking the time to leave us this feedback. I am so very sorry to hear this was your experience with us and this is not the standard we aim to deliver. I would like to investigate the situation. Please email operations@ukstudenthouses.com with more details

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

I’ve spoken to a lady called Danielle…

I’ve spoken to a lady called Danielle via email and phone and she has been super helpful and friendly. I’ve also had a few viewings with a lady called Chelsea and she has been friendly and helpful as well.

7. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thanks for leaving us great feedback

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Finley was very helpful

Finley was very helpful, professional, and quick to respond. Made my room transfer process smooth and stress-free. Thank you for your excellent support!

15. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you for taking the time to leave us such a lovely review.

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Originally left a 1 star review:

I originally left a 1-star review after what was, without question, one of the worst renting experiences I've had. I wanted to update my review to reflect the current situation fairly.

To give credit where it's due, things have improved. The flat is now in a much better condition than when we first moved in, and maintenance requests are generally dealt with much more quickly than they were during the first part of the tenancy.

However, that doesn't change the fact that the first two-thirds of our tenancy were genuinely awful.

We moved into a property that was not fit to live in. The bathrooms were filthy and affected by mould, the showers were unusable, communal bins were overflowing and attracting pests, and it took repeated emails and phone calls over more than a week just to get basic cleaning arranged. Later, a significant water leak left the stairs, walls and carpets soaking wet for an extended period while we repeatedly chased for updates. Serious maintenance issues routinely required constant follow-up before anything happened.

While the property itself has improved, some shared areas, particularly the laundry area, are still in an unacceptable state and do not reflect the standard tenants should expect.

What concerns me almost as much as the tenancy itself is the company's review practices. During my tenancy, I became aware that reviews were being incentivised with money or rewards. That makes me question how representative some of the positive reviews really are. I would encourage prospective tenants to read both the positive and negative reviews carefully and make up their own minds.

I appreciate that UK Student Houses acknowledged my original review and that improvements have since been made. Unfortunately, those improvements came only after months of unnecessary stress, repeated chasing, and living in conditions that should never have been acceptable in the first place.

My advice to anyone looking for student accommodation with this company is simple: proceed with caution. Their properties may eventually be brought up to standard, but based on my experience, I would not want to go through those first several months again.

2. juli 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you for taking the time to update your review and for acknowledging the improvements that have been made. I’m genuinely sorry that the early part of your tenancy fell below the standard you should have received. Moving into a property that wasn’t in an acceptable condition is not the experience we want for any tenant, and I understand how stressful those first months must have been.

Since stepping in as the new manager, my priority has been to address the issues you raised and improve both the condition of the property and the speed of our maintenance response. I’m pleased to hear that the flat is now in a much better state and that repairs are being handled more promptly.

I appreciate you recognising the progress that has been made, even though the start of your tenancy was difficult. Your feedback has helped drive changes, and we remain committed to ensuring future tenants have a smoother experience from day one.

Thank you again for sharing your thoughts, and I wish you all the best moving forward. Stacey.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I recently spoke with your sales…

I recently spoke with your sales executive Finn, I was unaware of the Renters Right act that came into play and he helped me understand it more which has really helped me with my search.

11. juni 2026
Uopfordret anmeldelse
UKStudentHouses-logo

Besvarelse fra UKStudentHouses

Thank you for your lovely review

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere