ROLI Anmeldelser 

1.531
•
TrustScore 2.5 ud af 5

2,6

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

We ordered a Roly Keyboard over a year ago, 09/25 and paid in full for it. We received multiple emails stating our product was in production, then it was being delayed due to the overwhelming respo... Se mere

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Ich habe im Januar das ROLI Keyboard sowie das Airwave‑Bundle Learn bestellt. Der ursprünglich angegebene Liefertermin war April – doch bis heute ist keine Ware angekommen. Die letzte Aussage von ROL... Se mere

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

I ordered 2 keyboards in December 2025. They have still not shipped yet after 10 months. They are not "pre-orders", they are just orders of something that was at the time advertised as in-stock, the... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

My Roli piano was a covid purchase. As we returned to real life I stopped practicing and eventually didn't even have the app anymore. Then I realized I was still paying the subscription! I didn't have... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Instrumentbygger
  2. også i
  3. Klaverbygger

Om ROLI

Skrevet af virksomheden

Luminary ROLI is revolutionising music creation and education. Luminary ROLI makes next-generation hardware and software instruments with the mission to make the world more musical.

The smart piano that teaches you to play. Discover ROLI Piano Forget frustrating lessons and endless repetition — say hello to the light-up piano that learns with you. Paired with the ROLI Learn app, ROLI Piano's 49 full-size, glowing keys light your way to success through lessons with real teachers, engaging musical games, and an ever-growing library of contemporary and classic hits.

ROLI Piano for Learners

The Seaboard 2, ROLI’s award-winning keyboard, launched in 2014 to international acclaim. ROLI has been opening new frontiers in musical expression ever since with groundbreaking controllers, soft-synths, and sounds for producers and musicians.
ROLI Piano M for Learners

ROLI Piano M (previously known as LUMI) launched in 2019 as the most-funded musical education Kickstarter of all time. Combining an illuminated keyboard, interactive app, and rich educational content, this all-in-one platform for learning piano is transforming how beginners engage with music.
ROLI Piano M for Learners

Explore our products:

HARDWARE:

SOFTWARE:
SOUNDS:
ACCESSORIES

Kontaktoplysninger

2,6

Under middel

TrustScore 2.5 ud af 5

2 t anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Bed kunder om at skrive en anmeldelse

Denne virksomhed inviterer sine kunder til at skrive en anmeldelse, uanset om den er positiv eller negativ

Har besvaret 68 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 24 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

2,6

Alle anmeldelser

(1.531)

595 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Paid in December, never shipped, meaningful response

I placed ordein December 2025 and the product was never shipped. It was promised to be sent in two weeks.

Since then, I have sent multiple follow-ups asking them to remove the hold, confirm shipping, and provide an updated timeline.

I still have not received shipment, tracking information, or a clear response. At this point, the most frustrating part is not just the delay, it is the lack of communication and lack of accountability.

A company selling premium products should be able to provide basic order support, timely updates, and a clear resolution when something goes wrong. Based on my experience, I cannot recommend ordering from them.

7. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Hernan, we are so sorry for the delays that you've experienced with your order and also to hear that you've not received a response from our team.

We can see that a member of the team has responded to your support ticket this morning, so please do follow up there if you need any further assistance.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I really like the product AND the…

I really like the product AND the customer service. I received the in stock product really soon. And the product is amazing, as lovely as the tutorials I saw online. My kids love it. Due to circumstances I wanted to cancel the postponed part of the order. And they handled it quickly and refunded the money just like that.

7. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I placed my original order on December…

I placed my original order on December 5th, 2025 — over four months ago — hoping a ROLI keyboard and AirWave attachment would arrive in time for Christmas. They did not.

When support finally responded (roughly two months after my order), I was told a shipping error was to blame and that I'd need to be patient. I was assured it would arrive by mid-March. I was let down but held out hope. This was for my girlfriend for Christmas, so she could grow as a pianist in the church worship group.

It is now April 3rd 2026. Four months since my original purchase. Nothing has arrived. No updates. Complete radio silence.

I genuinely believe these are good products — but delivery failures and non-existent customer support speak louder than any spec sheet. I cannot, in good conscience, recommend this company to anyone.

Consider yourself warned.

P.S. — If ROLI's marketing team happens to see this before their support team does, maybe they can nudge someone into action. I'm not holding my breath.

3. december 2025
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Alex, we are extremely sorry for the negative experience that you've had and for the disappointment regarding the ongoing delays.

We can see that you have submitted a support ticket a few days ago - apologies for the slight delay in response, our team has been off work for Easter but please be assured that someone will respond before the end of the day. Thank you for your patience.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Request for Refund Due to Excessive Delay and Lack of Service Follow-Up

I am writing to formally express my dissatisfaction regarding the complete lack of follow-up on my order/service and the unacceptable delay I have experienced.

It has now been 5 months since I have been waiting, which is an extremely unreasonable amount of time, especially considering the high cost of the product. For a product at this price point, I expected a much higher standard of customer service, communication, and professionalism.

Throughout this period, there has been little to no proper update, no clear resolution, and no adequate support regarding the status of my case/order. This level of service is simply unacceptable.

Waiting 5 months without a satisfactory solution is far beyond what any customer should be expected to tolerate. The lack of communication and the failure to resolve this matter in a timely manner have caused significant frustration and disappointment.

At this stage, I have lost confidence in the company’s ability to properly resolve this issue. Therefore, I am formally requesting a full refund.

I ask that this matter be treated with urgency and that my refund be processed as soon as possible.

If this issue is not resolved promptly, I will have to consider taking further action through the appropriate consumer protection channels.

I look forward to your immediate response.

3. april 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

We are sincerely sorry for the disappointment regarding the delays to your order. You are more than welcome to request a cancellation for a full refund by submitting a support ticket via roli.com/support and our team will assist you with that ASAP.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Roli Piano is a great product but has major quality control issues :(

Edit - 12/05/2026: Despite their reply on this comment, I'm still waiting for ROLI to initiate the return.

Edit - 14/04/2026: Still waiting for ROLI to get in touch to process a return.

I pre-ordered a Roli Piano in January 2025 and received it in November. I love the product but unfortunately, the unit has several quality issues. Some keys squeak/click and have low sensitivity. The unit also has power issues and eventually stopped powering on entirely.

I raised a ticket in December 2025 and it took 6 weeks to get a response. Since then, my replacement date has been pushed from March to May 2026. Due to these delays, I've requested a refund but have yet to receive a reply.

As a long-term fan who experienced similar quality control issues with early Lumi Keys (which ROLI eventually replaced with good units), it's disappointing to see that the QC problems persist.

2. april 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Zaneb, we're really sorry to hear that you're having issues with your Piano and are waiting to hear a response regarding your refund request. Please be assured that a member of the team will reply to your support ticket by the end of today - thank you for your patience.

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

The registration and activation of…

The registration and activation of Strobe2 and Cypher2 is not being easy at all. At the moment I have not yet been able to activate these Apps nor do I have them present in my Roli Connect

1. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Victor, we're really sorry to hear that you're having issues activating Strobe2 and Cypher2. Please be assured that our team is here to help - please do let us know via roli.com/support if you need any further assistance.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Updated 31 March 2026

Updated 31 March 2026

a big credit to Trustpilot for reviewing and reinstating my post. This morning I received confirmation that ROLI had requested my review be removed on the grounds of it being “defamatory.” After assessment, Trustpilot determined it was not and reinstated it.

I will be providing this latest information to the relevant law enforcement authorities, who are making enquiries into my complaint. The facts are straightforward. I have been waiting over two years for delivery, with repeated delays and changing explanations.

At best, this is poor business practice. At worst, it raises questions as to whether taking money without supplying the product could amount to a breach of UK law. That is ultimately a matter for the Police to determine.

At this point, it is reasonable to ask: where has the money gone, and why do the explanations continue to shift? The explanations provided to date have been inconsistent at best.

There are clearly a multitude of unhappy customers reflected in public reviews. I can only assume there are more beyond what is visible, which is concerning. I trust the authorities will take a close look at this situation.

A message to ROLI - provide the product, or provide a full refund. Stop taking people’s money without fulfilling your obligations and some free advice: take a more considered approach before attempting to shut down customer feedback.

For me, this is no longer about the money. It is about the fact that you have taken payment and not delivered the product.

I have a strong background in law and am well resourced to pursue this properly. You would be better served understanding who your customer is before taking this approach.

30. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Tristan, again we are sincerely sorry for the delay with your product(s).

Please note that multiple members of our team have reached out to you via email and have not received a response.

If you would like further support, please reply to the support tickets and we will be happy to assist further. Thank you kindly.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Still Waiting

I guess it would be great if we were actually receiving what we ordered within the promised timelines
As For the Piano

Let's see, batch 16 U.S. was supposed to ship already. It's been listed as "shipping" for more than a month.

Batch 17 was supposed to ship "mid March" Welp, mid March has come and gone.

Batch 18 was supposed to ship mid to late March, but we can't count on that one because batch 17 hasn't even shipped yet and March is over in 2 days.

I ordered my piano on Dec 10th. The web site stated it would be shipped end of January. But the end of January came and I received an Email stating because of supply issues I would instead receive my order early April and would get a free year of the learning app for my trouble. (people are now reporting the codes have expired)
Having kept a close eye on the Batch order schedule on Roli's, I now have zero confidence in receiving anything as promised as the dates for previous batches have come and gone with zero changes or updates. Even worse I see reviews of people waiting a lot longer.

I think it's time to tell people how to request their refunds promptly, because it is apparent that promises are not going to be kept.

Edit: Roli replied that they are working hard to "assure" there are no further delays. Welp April and May came and went with two more delays. Last word was I was supposed to receive a tracking number by the end of May. It is now June 5th.

27. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi JS, we are sincerely sorry for the delays that you've experienced with your ROLI Piano. We completely understand your frustration, and want to assure you that we are working as hard as we possibly can to ensure there are no further delays.

If you would prefer to cancel your order for a full refund, please feel free to contact our support team via roli.com/support and they'll be able to assist you.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Thank you soo much!

Thank you soo much, ROLI! It is MY Keyboard! It was made for me! Thank you ROLI Support, you are very helpful. I will follow you and wait for news. Stay well ROLI.

28. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

NEVER EVEN GOT ONE

I ordered a piano on December 5th, hoping to give it as a Christmas gift to my kid. I received a confirmation email thanking me for preordering the piano and stating that it would be ready in January. I was disappointed but accepted that maybe I had missed this detail while shopping. I bought something else for Christmas and waited patiently.

January came, and I got an email from Roli. I was excited, thinking it would be a tracking number… but no. It was another delay notice, this time saying my item would ship in early April. Now it's almost April, my order still isn’t even marked as processed (and it should be if they were to acutally make it on time).
ONE EMAIL. 3 MONTHS WAITING.

And as a “sorry” gift, Roli sent me a code to use their app. Thanks I’ll be sure to use it ONCE I RECEIVE MY PIANO! Oh wait… other buyers report the codes are already expired before their items even arrive.

Embarrassing.

5. december 2025
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Maja, we are extremely sorry that you have not yet received your ROLI Piano and for the delays that you've experienced. We understand your frustration, and want to reassure you that we are working as hard as we possibly can to ensure that you receive your Piano as soon as possible.

If you have any issues using your Learn Credit code, please feel free to contact our support team via roli.com/support and they'll be able to provide you with a new code.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Order Jan 26 - Items just don’t arrive AGAIN

Second order Jan 26

After being told there was a “Shopping basket” system error at the time of my first order (Nov 2025 - ordered in the hope would arrive by chrismas…. It did not!), was told by support, when they finally got back to me 2 months after the order…they said I would have to raise another order that I was assured would arrive mid March.

It’s now 23rd March 2026 5 months after the original order - items have still not arrived! And no order update

Tried to contact support March 18th, 20th and 23rd … radio silence.

I think these products are good but with delivery and support ( or lack there of) I can’t, in good conscience recommend this company to ANYBODY!!!

YOU HAVE BEEN WARNED

P.s you never know if there marketing team picks up on this review I may get some progress, not holding my breath….

UPDATE 24th March 26
Day after adding this review got a tracking number from Royal Mail AND a message from ROLI via trustpilot apologising (again) and asking for my order details! Which I have now updated via trustpilot.

Moral of the story, if you want an update from ROLI support, write a scathing review here and you seem to get a response.

All that said…. I still have not got my items!

UPDATE 26th March 2026
My items have arrived!!. I thank ROLI for completing my order. It’s been a long road. I got a Royal Mail confirmation that the items had arrived followed by a messag From ROLI support confirming the same thing. Everything is accounted for and working.

If ROLI can just work on their deliver pipeline and comms with Customers I’m sure they will succeed.

I will not be updating my star rating. A delivery time of 115days or

936,000 seconds
165,600 minutes
2760 hours
115 days
16 weeks and 3 days

does not warrant it

So I have 2 complementary codes for the ROLI app, neither of which work, my guess is they have timed out due to them not being used

COMPX9FEAM
And
COMP68JTNH

If someone could sort this out for me for inconvenience caused that you be great.

PS
TRACKING WEBSITE STILL SHOWS as

ORDER READY TO BE SHIPPED

PPS
Sarah in support a raise, if not for her I don’t think I’d ha ever got my order

DO BETTER ROLI

23. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Rich, we’re very sorry to hear about your experience and that your order has not yet arrived. Please accept our sincere apologies for the delays and the lack of communication you’ve experienced.

Update:
Thank you for providing the requested details. We can see that one of our Support Team members has reached out to you via your support ticket. If you require any additional help, please don’t hesitate to reply directly through your support ticket, and they will be happy to assist further.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great assistance

I really wanted to like the Seaboard M, but I initially struggled with it, due to weird behaviors at first I thought were skill issues. Then life got in the way, and I had to set it aside for a few months. Next year, when I got back to it, I stumbled upon a comment somewhere describing similar issues to what I was experiencing, with a reply from Roli encouraging the user to contact them for a replacement.
I did as well; they were absolutely kind and competent, and eventually sent me a replacement which works flawlessly and is frankly great.
Turns out they had to deal with a batch of faulty sensors for their products. Sucks, but they dealed with the issue with the utmost professionality.

20. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

incomplete delivery

Piano M is great and I enjoy the learning app.
however i'm waiting for the airwave, which is yet to be delivered and it's been 4 months. I get absolutely ZERO feedback from them.
it appears you are gambling with your money

3. december 2025
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Miguel,

We’re really glad to hear that you’re enjoying your Piano M and the Learn app, but we’re very sorry to hear about the delay with your Airwave.

If you could please share your order details via the Trustpilot request, a member of our Support Team will get in touch with you as soon as possible to assist you further. Thank you kindly.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

They won’t give me my money back

I bought my keyboard in December and this whole experience has honestly been beyond frustrating. Half of the order arrived only about 1.5 months later, and the Airwave arrived almost 3 months after purchase. By that point I had already repeatedly asked for a return and refund because the entire process had become unacceptable.

Since then, I’ve been trying for months to get my money back — over €600 — and I still cannot reach an actual person. Every message leads to automated replies, no real support, no solution, no refund.

Waiting 3–4 months for my own money while being ignored is simply unacceptable. At this point I’m seriously angry and extremely disappointed by how this is being handled.

25. december 2025
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Stefanos,

We’re very sorry to hear about your experience and that you haven’t received a response to your request. We’ve recently been experiencing a higher volume of inquiries than usual, which has unfortunately led to longer response times.

If you could please share your details via the Trustpilot request, a member of our Support Team will get in touch with you as soon as possible to assist with a resolution. Thank you kindly.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Unfortunately a big disappointment on…

Unfortunately a big disappointment on the part of this company that in the past had made itself so available with customer support for the purchase of their other tools. Now, however, with the purchase of the last ROLI Piano (the one with 49 colored keys) arrived at the beginning of November 2025 damaged, after several e-mails and communications to the ROLI support on their site, to date after about three months I have still not received a response that allows me to replace the instrument. Practically after waiting a year for the pre-sale purchase, now after three months of arrival unfortunately damaged, the instrument is still closed in the box because I can't use it, really absurd!!! Never seen similar behavior with other companies, yet I own many tools of various brands. Something like this has never happened to me, I don't wish it on anyone!!!

9. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Giuseppe, we are extremely sorry that you received a faulty Piano and have been kept waiting for such a long time regarding a replacement. We can see that you're in touch with one of our support agents so please be assured that they will follow up ASAP in your ticket - thank you kindly for your patience.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Super late shipping 4 weeks to 7 months and cou ting

I placed an order for an item on Oct 28, 2025, and the website said ships in 4 weeks. When I raised a ticket in January about this, I was then told it would be shipped by the end of February 2026. This meant a 4 months shipping timeframe and not 4 weeks when ordering.
I've gone onto the Roli Order Management site to track my order and it is showing, "Still waiting to be processed". I've had no update or tracking number.

Previous Experience with Roli
I was in pre-order batch 4, Oct-24 for my Airwave. It got "lost"after 15 months of waiting, and Roli just placed me to the back of the queue in batch 19 - promising Apr-26.
I waited a year for my Roli Piano when I was in pre-order batch 1.
So you can understand my frustration with not receiving anything again from Roli.
In the past, I do not even get a response to raising support tickets, just the automated intial one saying they are busy, and then a follow-up one saying they are still bus, well that figures.
What has worked is when I put a 1 star review on TrustPilot. They'll ask me for my order number again even though itis in here, and say it is a real person answering - AI at its entertaainning best. Whatch this space, I'll post if it ever arrives, both this order and my Airwave from October 2024.

10. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
ROLI-logo

Besvarelse fra ROLI

Hi Robert, we are genuinely so sorry that you've had such a poor experience with us so far, and have been waiting so long for your items. We can assure you that we are not AI but actual real people reading, and dealing with your requests and Trustpilot reviews.

With regards to order SU-78070 for the Airwave magnetic adapter, this is currently expected to be dispatched at the end of March. You will receive a shipping confirmation email once it has been dispatched - thank you for your patience in the meantime. If there's anything else we can help with, please do let us know.

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere