Outbacker Insurance Anmeldelser 

1.039
•
TrustScore 3.5 ud af 5

3,6

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Arranging insurance for my granddaughter and had a problem with the website saying there was an error. A call to Charlie soon sorted the problem. I like the on screen ID so he can see what you have... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I used Outbacker for my solo travelling around Asia for 5months. I made two claims, which totalled around £600. I provided the details, and they only asked for some extra evidence on the second c... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Disgraceful , lying and misselling of annual policies. If you return for more than 14 days two weeks to UK your insurance becomes invalid despite the fact you need cover abroad for less time.... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

My daughter was stuck in Fiji at start of pandemic and had to purchase several flights in succession due to problems with borders closing . This insurance company were great as paid in full for flight... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Rejseforsikringsselskab

Oplysningerne kommer fra forskellige eksterne kilder

The Outbacker Travel Insurance product range has been designed to reduce the price of long haul and backpackers travel insurance without cutting down on the cover! We believe that you deserve to have a quality backpacking insurance policy to protect you on your travels, which is why our cover has been carefully constructed to provide you with specialised backpacker travel insurance that fits your travel needs.


Kontaktoplysninger

3,6

Middel

TrustScore 3.5 ud af 5

1 t anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 2 uger

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

3,6

Alle anmeldelser

(1.039)

9 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Still waiting for a refund

19. februar 2023
Uopfordret anmeldelse
Outbacker Insurance-logo

Besvarelse fra Outbacker Insurance

Thank you for your review.

We’ve processed your refund and are happy to provide the ARN (a number you can provide to your card company to trace the refund), however, you’ll need to contact our customer services team to obtain this as we can’t post this in a public location.

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

review from someone who had to claim

Most of these reviews are from people who haven't actually had to do a claim with Outbacker... I ended up seriously ill abroad and had to pay a large amount for my treatment out of my own pocket as Outbacker was so slow at giving payment guarantees to the hospital. I have now claimed this back but it took them 13 weeks to give me the money!! Made my time in hospital incredibly stressful and are still processing another claim for flights 15 weeks after I put it in. Granted they did pay out for one claim, after lots of aggro from me but if you want your money soon, use someone else. I will be in future.

26. januar 2023
Uopfordret anmeldelse
Outbacker Insurance-logo

Besvarelse fra Outbacker Insurance

Thank you for your review.

We are sorry to hear that you have been affected by the delays at CEGA (the claims handler appointed by the insurer of your policy) and hope that you have fully recovered. We have contacted CEGA and asked them to review your curtailment claim on a priority basis and to log your complaint, as well as to provide us with the incident report relating to your medical claim.

Regarding your medical claim submitted on 10/10/2022, they have requested a medical report from the place of treatment on the 11/10/2022, and this was received from the place of treatment on the same day. CEGA required further clarification regarding one aspect of the proposed treatment, before they could guarantee payment for the full amount.

The place of treatment replied with an updated medical report on the 12/10/2022, with the required information. This was assessed by the medical team and a guarantee of payment was sent the following day, and receipt was acknowledged by the provider on the same day.

An updated medical report was received from the place of treatment on the 14/10/2022 with the fit to fly certificate, the patient's current situation and treatment plan. This was reviewed by the Medical Team, and another guarantee of payment was issued and sent to the place of treatment on the 15/10/2022.

An email was received from the place of treatment on the 16/10/2022 querying about the guarantee of payment and CEGA responded shortly after with an updated guarantee of payment. Another updated guarantee of payment was sent later in the day after queries from the place of treatment.

Considering the above, we do not feel that the whole process to provide payment guarantees was slow considering the nature of your claim and reported illness.

CEGA have also informed that your outstanding claim has been assessed and the payment will be applied today, they have also logged your complaint. We note that it may take up to one month for your complaint to be reviewed, and CEGA will be contacting you accordingly. You should hear from them within 5 working days in regards to your claim payment, and if you don't please let us know, so we can assist further.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Up and beyond customer service

Me and my partner purchased fully comp travel insurance for our trip to Asia. Everything was included, such as Covid cover, and it was great value. We unfortunately, had to end our trip early and Outbacker insurance was so helpful at sorting everything for us. The customer service was fantastic. Especially Anca who was quick to respond and resolved our issues quickly. Definitely recommend, and when we next need travel insurance we will certainly be returning customers.

25. januar 2023
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

My son travelled last year with…

My son travelled last year with Outbacker insurance and they were so helpful with minor things i asked got a quick response and professional attitude My son is travelling again so instantly I chose Outbacker insurance as i know they are very good...

9. marts 2022
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Really Disappointed. Claim Ignored

Submitted a claim 4 months ago and have had no response apart from the automated email. I’ve chased up my claim with no avail which I very annoying as I paid over £300 for this policy. I was going to renew however after the shocking service I’d never use this company again. Please could I get a response!

Claim number - 21641018

6. september 2022
Uopfordret anmeldelse
Outbacker Insurance-logo

Besvarelse fra Outbacker Insurance

Thank you for your review.

We are sorry to hear you've been affected by the delays at CEGA (the claims handler appointed by the insurer of your policy). We have contacted them and we have asked them to log your complaint and review your case on a priority basis and you should hear from them in the next 5 working days regarding your claim, however we note that the actual complaint response will be dealt with separately from the claim itself and can take up to a month. If you need any further assistance please let us know.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great Service!

Nicky was a cheerful voice on the end of the phone and was quick and efficient in helping with my query.

28. december 2022
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Refer this company to insurance regulation body.

Advised to call claims line and waited 3.5 hours on hold and spoke to nobody.

I eventually emailed and got a reply. I took out backpackers insurance and was advised during my emergency time in need where my father passed that I couldn’t be flown home due to not having a return flight booked. Why would anyone backpacking having a return flight booked ? I insured myself for australia and New Zealand so I couldn’t physically guarantee where I would be in order to book a return flight.
Now i am going to be out of pocket by over 2 thousand pounds. Why offer insurance if you have no intention of paying when it’s needed.

I have since passed this on to my mother whom is a lawyer and she will be thoroughly looking over the fine print. I’m a student studying law and I can’t be sure but from my understanding this can’t be just advised in fine print but rather needs to be highlighted on the page when you take out insurance.

I called and asked for all details before taking this insurance out and was assured repatriation would be covered for emergencies, it happens and now they won’t cover. Seek legal advice and pursue a legal case against this company if this has also happened to you. We will eventually be compensated for this matter.

Company is unethical and it speaks boomers when the claims line doesn’t answer after 3.5 hours.
How anyone can be expected to wait this long in emergencies is a disgrace.

Find insurance elsewhere. This company is a budget option designed to never payout, they always find a loophole.

17. december 2022
Uopfordret anmeldelse
Outbacker Insurance-logo

Besvarelse fra Outbacker Insurance

Thank you for your review.

We've reviewed your information with CEGA (the claims handler appointed by the insurer of your policy) and believe they have incorrectly assessed your claim, while our standard single trip cover requires you to have a pre-booked return our backpacking policies do not for the reasons you point out. We have asked CEGA to reassess your claim as a matter of urgency and to further consider your review as a formal complaint and respond to you on that basis. We understand they have already sent you an e-mail confirming this is the case.

In terms of needing to wait 3.5 hours to get through to the claims team can you please provide more detail (ideally directly to complaints@outbackerinsurance.com so we can investigate more fully), we can see you called them on the 16th December and on that day the maximum hold time in CEGA's phone system logs for a handler was around 4 minutes so we'd like to understand where the delay originated.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Friendly customer service

I was met with such a friendly and warm welcome. The customer service operative answered all my questions and I got everything I came for on that call and more with the great customer service I received so thank-you!

14. december 2022

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere