Nooit meer Panasonic, nooit meer NEBOweb: slechte kwaliteit en 5 jaar garantie een farce!
In februari 2022 heb ik bij NEBO een Panasonic Lumix TZ95 aangeschaft. Helaas kan dit toestel al na 1,5 jaar bij het grofvuil, deze zomer hield mijn camera er namelijk plots mee op. Na een vriendelijk eerste contact met NEBO is het toestel direct opgestuurd, pas na enkele weken kreeg ik een simpele, onpersoonlijke e-mail met daarin een tekstregel gekopieerd: jammer, maar helaas: ‘uw toestel is overleden’, dit zou mijn schuld zijn, want ‘oxidatie’ door ‘externe handeling’. Hier werd totaal geen rekening gehouden met de context zoals gebruik en jonge leeftijd van de camera. Veel vragen die als eerste bij mij opkwamen zijn na contact te hebben gehad met NEBO helaas nog niet weggenomen.
Duidelijk wordt dat de schuld in mijn schoenen wordt geschoven om onder de garantie vandaan te kunnen komen. De camera ligt bij het reparatiecentrum en zal worden weggegooid (of -behoorlijk lachwekkend- ik kan er voor kiezen voor €70,- een defect toestel op te laten sturen …). NEBO echter wilde hier, na een reactie waarin werd gemeld dat het geen fabricagefout was, niet meer verder op ingaan en negeerde ook mijn volgende berichten. Een deuk in het vertrouwen in een fotospeciaalzaak.
Mijn hele leven heb ik diverse camera’s gehad. Altijd van Sony, Canon, Olympus en Samsung. Alle leden van het gezin, maar ook familieleden, hebben altijd naar tevredenheid deze fotocamera’s gebruikt. Nooit is er een euvel geconstateerd zoals mij in de berichten vanuit NEBO en Panasonic zijn gemeld, camera’s werden vervangen omdat de stand der techniek inmiddels het toestel voorbijsnelde. De eerste keer dat ik overstap naar een nieuw merk, Panasonic, begeeft het toestel het al na nog geen anderhalf jaar op vakanties gebruikt te hebben door 'oxidatie' en een ‘externe handeling’. Dit is een flinke tegenvaller: de camera heb ik aangeschaft vanwege de goede recensies, de winkel heb ik gekozen vanwege de prima reviews én de 5 jaar garantie. Dit blijkt echter totaal niks waard, menselijke benadering ontbreekt!
9. september 2023
Uopfordret anmeldelse