The course was extremely easy to follow, very informative, detailed and enjoyable. Some online courses can become monotonous and it is easy to drift off. This course did not, it was structured in an i... Se mere
Virksomheden har svaret
Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere
Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere
The course was extremely easy to follow, very informative, detailed and enjoyable. Some online courses can become monotonous and it is easy to drift off. This course did not, it was structured in an i... Se mere
Virksomheden har svaret
I completed the All About Arbitration and All About Mediation training courses and found the videos very insightful. They contained lots of detail, but were presented in a clear and understandable way... Se mere
Virksomheden har svaret
Wish I had read these comments before using arbitration. You submit your evidence, tour company submit their evidence and at no point do you get to rebut their evidence as you do not see it. Heavily i... Se mere
Virksomheden har svaret
There’s a reason (or several) why the only good reviews on this page are for their courses and not their role as mediators. Shambolic process, with technical glitches on their end and no communication... Se mere
Virksomheden har svaret
Hunt ADR is a leading provider of mediation and arbitration services, with a strong reputation for excellence in training and professional development. We specialise in accredited mediation training programmes, helping individuals gain the skills and confidence to practise as mediators and we offer comprehensive CPD programmes to ensure that mediators and arbitrators maintain and enhance their expertise throughout their careers. Our training is delivered by experienced practitioners and is designed to combine practical learning with a deep understanding of the principles of dispute resolution. We provide CPD opportunities ranging from refresher courses to advanced workshops, ensuring that professionals at every stage of their career can continue to grow. Alongside training, Hunt ADR administers mediation and arbitration services for civil and commercial disputes, including dedicated schemes in the travel sector. All cases are decided independently by qualified arbitrators and mediators, ensuring impartiality, fairness and transparency in every matter. Whether you are seeking a trusted forum to resolve disputes or aiming to develop your skills as a dispute resolution professional, Hunt ADR is committed to raising standards, supporting practitioners, and delivering fair outcomes. We are also proud supporters of local foodbanks, helping to give back to the communities we serve.
PO Box 12627, CM12 2EZ, Billericay, Storbritannien
Ingen nylige anmeldelsesinvitationer
Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative
Har besvaret 85 % af deres negative anmeldelser
Svarer typisk inden for 2 uger
Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot
Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.
Totally biased against customer complaining about Tui holiday . The holiday was just awful . Tui rep totally disinterested . Hunt adr awarded 50.00 .
DO NOT waste you time and money . Go to the small claims you have a fairer hearing

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Do not use this company. I am disgusted how this company operates, it's totally in the pockets of the holiday companies, please use the small claims court and not this despicable company. I have informed the holiday watch dog about this company and hopefully something will eventually change. I booked a holiday with Jet2 in a five star hotel in Ibiza which was the first five star hotel I had ever managed to Safe for so I was looking forward to a relaxing holiday. When we got to the resort in October we thought we had entered a war zone with severe flooding and emergency vehicles and the army everywhere. A large storm had hit the resort a week before our arrival and totally flooded the resort and hotel, when we checked the government website it had travel warnings not to travel but Jet2 sent us anyway in dangerous conditions. When we got to the hotel it was completely flooded with emergency vehicles pumping water out of the hotel, we were forced of the bus into flood water up to our knees in bare foot with totally no regard for our safety and no duty of care, There was no reps on site due to the government warnings not to travel but it didn't stop Jet2 from sending us with elderly disabled people on the bus. The hotel grounds were completely flooded with diseased flood water which hunt adr said wasn't diseased they suddenly became flood water experts. I don't think they realise the danger we were put in and the total disregard for safety, the water in the hotel sink was brown but according to hunt adr was not a problem. The pool was closed with the army pumping it out. The grassed areas and the seating areas were totally flooded with dark brown flood water. The hotel was down graded but we were not made aware of this onsite, due to the flooding there was a severe outbreak of mosquitos which made it impossible to sit out at night, we noticed very quickly people were becoming very ill at the hotel, when the rep eventually turned up we were told we could not have a replacement hotel because they were closed due to flooding or full?. Hunt adr did not award any refund and said Jet2 did nothing wrong which I find staggering. I have lost total confidence in jet2 which I always thought would have the customers back but in reality your just another complaint reference number. Please do not use hunt adr and take your case to the small claims where in most cases you will get a more experienced understanding of your complaint and definitely not one from a potentially over worked advisor.
While ADR responds that it only administers arbitration - the service of arbitration falls under their company. Customers pay £150 for this service to be used and are not listened to. With so many providing a negative review of the arbitration service, I would suggest the company to investigate or find a more reputable arbitration service to use. This might provide a better rating for the company as training appears to be well rated.
The arbitration outcomes are appalling and does not take into consideration both parties arguments. It’s heavily one sided and on-top of this you need to pay an additional £150 to the travel company for non-support or poor service. This is emotional abuse. My advice to anyone thinking of using this service is to save your money and go through the small claims court. ADR and arbitration are benefitting from this fraudulent service.
HuntADR turned admitted confusion by the holiday company into the customer’s problem.
I used Hunt ADR after Loveholidays gave me unclear and conflicting information about the cost of transferring my holiday booking. I received a confusing quote, so I did the sensible thing and called Loveholidays to ask what I actually needed to pay before deciding whether to proceed or cancel.
Their own agent then became confused and gave me a higher, muddled explanation. HUNT ADR’s own award even says: “I accept this part of the call was confusing.” They also said the agent “should not have treated” part of the cost as additional if it was already included, and that the later figure “appears to have confused the explanation”.
That is their wording, not mine.
Yet somehow, after accepting that Loveholidays’ own agent confused the explanation, HUNT ADR still decided I was responsible for relying on what that agent told me.
Make that make sense.
The whole point of calling Loveholidays was to get clarity before making a financial decision. If the company’s own trained agent could not clearly understand or explain the quotation, how was I, as the customer, supposed to work it out correctly?
What made it worse is that HUNT ADR effectively decided the confusion did not matter because, in their view, I would not have proceeded anyway as the transfer was more expensive than I had hoped. That is an outrageous assumption. I should have been given the correct information at the time and allowed to make my own informed decision.
Instead, Loveholidays gave me unclear information, their agent confused the figures, I cancelled based on that explanation, and HUNT ADR still found a way to side with the company.
In my opinion, the process felt heavily weighted in favour of the holiday company. HUNT ADR acknowledged the poor communication, acknowledged the confusing explanation, acknowledged that the agent should not have explained the figures that way, but still left the customer to carry the loss.
This did not feel fair, independent or consumer-focused. It felt like a box-ticking exercise that gave the holiday company the benefit of the doubt at every turn.
I would not recommend this route to any consumer.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
If you are considering using the ABTA Arbitration Scheme managed by Hunt ADR, you need to understand exactly what you are walking into before you risk the £150 registration fee.
This is marketed as a consumer-friendly way to resolve travel disputes, but in reality, it is a strictly rigid, document-only legal process that heavily favors the tour operators' tick-box paperwork over common sense.
Even if you have timestamped photographic evidence of severe safety hazards or a ruined holiday, and even if you prove the tour operator paid out to other passengers for the exact same issue, it may not matter.
Arbitrators will use strict contractual loopholes to dismiss your visual evidence if you didn't follow the tour operator's exact procedural chain of command while on your holiday (such as calling a specific UK 24/7 hotline rather than dealing with hotel management directly).
Do not enter this process thinking common sense or undeniable photos will win the day.
If you missed a single procedural step in the tour operator's fine print while you were trying to manage your holiday, you will likely lose your case, and you will forfeit your £150 fee to the company that ruined your trip.
Proceed with extreme caution

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
I completely agree with what everyone else is saying on here: Hunt ADR is utterly useless and openly biased toward big travel brands. Our party of 5 was completely mis-sold a hotel as a "5-star" luxury resort. I spent hours and days gathering absolute ironclad evidence—clear photos, videos, and submitted my complete WhatsApp logs with On the Beach telling us it would cost us thousands to move hotels. The more serious issue we had was where two men walked into my son's and his girlfriends room whilst they were in the room this was disregarded and ignored because we did not report it to the police ect. Even though we have video of us reporting at the desk to manager/supervisor. It seems the arbitrator completely disregarded every single piece of visual and written proof to protect the holiday company. Sometimes common sense should be applied. Anyone with basic common sense could look at the photo or video and see a hotel is not a 5-star, but they choose to ignore it. I just recently found out they are more of a "documents-only" process, like look at the terms and conditions of a holiday company, so as far as they are concerned you bought a service and the holiday company gave you that service. I do not see what the point of this Hunt ADR is ? What is the point of consumers wasting time gathering evidence if they just ignore it? and ignoring security breaches. The whole process simply does not work for the customer. I seriously question who these people are and if they receive any proper training whatsoever, because they completely lack basic common sense and fairness. To make matters worse, their "impartial" system hit me with unfair fee deductions, leaving me with a pathetic £10 on one booking and ordering me to pay £110 on the other. It is an absolute farce and disgrace. Do not use them; take your case to the Small Claims Court. This system does not work for the consumers.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Attended one day on-line mediation training.
The training fulfilled its aim of giving three practitioners near "real life" experience of three mediations. The support materials were carefully prepared and gave food for thought. It was designed as a collaborative exercise between the three participants. We came away with valuable new insights and 6 hrs CPD for the Civil Mediation Council

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Clear evidence of bias in favour of holiday companies. DO NOT TRUST THEM. The system is loaded against the customer. They deliberately misinterpret claims and dismiss evidence as opinion and it will take them 6 months to do so. If your holiday company lets you down, do NOT CHOOSE ARBITRATION. Go to court.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Disgraceful Treatment No Care for Customer Safety or Families
Arbitration Failed Us Completely Deeply Unfair and Disappointing
I entered this arbitration process in good faith expecting a fair and independent review. Instead what I experienced was a process that failed to properly recognise the seriousness of what my family and I went through.
This was not a minor complaint. We endured unsafe and unhygienic conditions throughout our holiday including sewage flooding, contaminated water, cold and unsafe food, faulty furniture that collapsed and caused injury, and a child being trapped in a bathroom. These are serious health and safety issues not inconveniences.
Despite submitting clear evidence including photos, videos, medical records, and a detailed timeline the outcome did not reflect the reality or severity of the situation. Key facts were either downplayed or not given the weight they deserved.
I suffered a physical injury that required medical attention and I am still experiencing ongoing pain. My children were exposed to unsafe conditions and distress throughout the trip. Yet the decision does not come close to addressing the full impact on us as a family.
What is most concerning is that the process felt more focused on limiting liability than delivering a fair and just outcome. For a system that is supposed to protect consumers and hold companies accountable this result is extremely disappointing.
This experience has left me with very little confidence in arbitration as a fair route for resolving serious complaints.
If this is what independent arbitration looks like then consumers should be very cautious about relying on it for justice.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
15/04/26: Update Having given ABTA the opportunity to present the evidence they felt was unusable but replied via silence and now TUI have confirmed by freedom of information request that I had received all the data in 2025 was complete.
It is becoming clear your report of Jan 26 was built on hearsay and any evidence of 27/06/25 never made existed and yet you still made a report ? Doesnt any arbitration need evidence of actual facts ? Yet you still presented a report on Jan 26 but TUI have provided and confirmed that I have all data and there is no evidence of any telephone communication between myself or TUI on 27/06/26 so your report was built on hearsay.
I was advised by ABTA that you would review all evidence and a judgement would be placed on the truth. In this case there is no basis to your report or facts which in turn makes it fraudulent based on unknown evidence.
I wish you good luck on your future presentation of your evidence and my case against your fraudulent report/claims.
HuntABR - stop sending standard replies your incompetence which is beyond belief you do not review the real evidence as I have clearly shown and now you need to answer your fraudulent activities/practises to the authorities
I have the evidence do you ???
After experiencing HuntABR via ABTA it has become clear this company/service is unfit for purpose.
My point in question if I’m on holiday in Orlando with TUI and they supplied incorrect dated theme park tickets and they claim they spoke to me on the day while in the theme park. Why didn’t TUI email over the tickets to cover the remaining 12 days of my holiday to rectify there mistake.
But when I asked Hunt ABR this question for TUI to take reasonable action to correct matter , Hunt ABR requested a further £350 to review the case.
So I’m taking this to the authorities as I feel this kind of reasoning is not acceptable in this day and age plus ALL companies have to be held accountable for there actions.
The evidence was supplied to me via TUI so why didn’t HuntABR cover this in there initial investigation ? But instead I have to pay a further £350 to get answers to evidence supplied from TUI ?
This practise has to stop to demand money to review the evidence that HuntABR should have done in the first place is not acceptable.
If HuntABR do not wish to review evidence correctly which in this case is clearly shown then a serious disservice is being done to the British public and also looks very bad for ABTA.
I happy to discuss this matter with both parties or let the authorities deal with this fraudulent practise for a job they should do correctly the first time.
FYI: HuntABR I have the telephone recordings of this evidence from TUI if you wish a copy before the authorities start to review your practise?

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Unfair process, heavily weighted in favour of the travel company
I had a very disappointing experience with Hunt ADR and would not recommend them.
My case involved a lost/mishandled cabin bag during a package holiday. On arrival, we were explicitly instructed by the tour representative to proceed to dinner while staff handled and transferred our luggage. Our cabin bag subsequently went missing for several days and, when returned, items were missing. This caused significant disruption, including loss of essential baby items while travelling with an infant, and resulted in 3–4 days of our holiday being heavily impacted.
Despite providing detailed evidence, receipts, photographs, and a clear timeline, the claim was rejected in full. The decision focused narrowly on whether “custody” of the bag could be proven, concluding that it could not — even though the luggage was taken as part of the organised arrival process.
What is particularly concerning is that the decision appeared to heavily favour TUI’s position, despite them providing no clear evidence to substantiate key claims (such as their alleged luggage procedures or sticker system). Their version of events was effectively accepted at face value, while my evidence was dismissed or given limited weight.
The process felt overly technical and rigid, with little consideration given to real-world circumstances — particularly travelling with an infant and being left without essential items in a foreign country. The broader issues of poor service, delayed assistance, and loss of enjoyment were not meaningfully addressed once liability was denied.
To make matters worse, not only was no compensation awarded, but I was also required to pay the arbitration fee, which adds insult to injury.
Overall, this felt neither balanced nor consumer-focused. It raises serious concerns about fairness and whether consumers truly have an equal footing in this process.
The team at HuntADR are brilliant, I was a little apprehensive about mediation as this was all new to me. However, I should not have worried, they put me at ease and I found them to be genuinely nice and caring people who are experts in their field.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Agree with previous people who can clearly see how Hunt are massively in the pockets of the bigger companies. Definitely consider taking your claim to Small Claims Court, I wish I had. ABTA, ADR, Ombudsman and all the other so called ' mediation ' companies are pocketed by the larger firms. They all want you to believe that you have a minor chance of a say, BUT YOU DON'T!

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
I thought these people would help…they don’t it’s all a massive con. I’m now out of pocket the first 150 I paid to use them and now they claim I have to pay a further 150 to TUI. I was massively missold a 5 star holiday. Half the complex was closed without sufficient warning. Our room was wrong on arrival. The place was dirty and I incurred a bad injury due to broken parts of the hotel. Yet I get awarded nothing!! I sure can see who line this companies pockets - not people like us that’s for sure.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Unfair award issued in relation to complaint against JTA Travel.
We paid for an all-inclusive package holiday to Lanzarote and on arrival the hotel was closed. We were put in an alternative hotel that was substantially below the standard we paid for. Huntadr reviewed our complaint against JTA Travel, found them to be in breach, and said they needed to refund the price difference between the 2 holidays, as well as compensation. The price difference was £2373.04, and the arbitrator awarded £1850.00. So we are out of pocket on the price of the holiday and still not had any compensation for the distress. We find this very upsetting and have now asked to make a formal complaint with Huntadr.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Excellent training for new mediators, accessible and approachable delivery by the expert team at Hunt ADR. Have already recommended to others.

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Avoid at all costs!!! Terrible company, clearly in the back pocket of the big travel companies…save your money and go to small claims court.. sided with Tui when the evidence we were mis sold a holiday was clear
Scam scam scam..money making at its finest

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
An absolute waste of 2 months and hours gaining evidence of Hays Travel disgusting behaviour, bad communication and not even receiving the final decision from Hunt ADR but from Hays!!!!! Pointless waste of time using these people

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
The decesion maker failed to get correct booking confirmation which they said made there ruling based on website images which had been changed since taking to hunt adr and description changed which tui said to me they would pass to relevant team to do it was also based on a staircase from images in result of coming to there decesion yet a stair case ment nothing to us as ou booking confirmation states terrace so no need for a stair case as terrace is ground floor. staircase is only needed if have a balcony . They also said offer from them was offered to me to get rid of complaint to stop it being costly. Yet if they had looked at it fully and abta part the offer was made in resort at time of holiday by the rep at the maximum they could offer but said fill in form when home as it was to low but that is max they could offer. The decesion maker was not impartial at all in this case and failed on many levels

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
I'm relatively new to AI for Mediation. Gregg & Kelly made the subject interesting, informative and thought provoking. I'd have no hesitation in recommending the course to others (I've already done so!)

Besvarelse fra Hunt ADR Limited
Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.
Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.
Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.
Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.
Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.
Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.