Destination Gotland Anmeldelser 50

TrustScore 2 ud af 5

2,1

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Som gotlänning är jag väldigt missnöjd med Destination Gotland. Prisbild,Kundservice (personalen i sig är trevliga,) är svåra att få tag och långa ledtider. Reser 3-4 ggr per år. Prisbilden på fa... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Dom är grymma på allt möjligt , dom vet vad dom gör och är seriösa. Mysig färja på sommarkvällar allmänt mysigt. Helt galet hur bra de byggt färjan också den orkar så mycket. Människor, bilar, osv. G... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Destination Gotland får statliga bidrag för att upprätthålla Gotlands "landsväg till fastlandet". Trots det skyller de sina höga biljettpriser på ökade bränslekostnader. När bränslepriserna sjunker an... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Sveriges sämsta rederi, ockerpriser och behandlar oss som bor på ön som lort. Rabattkampanjer som ytterst få hinner utnyttja enligt först till kvarnförfarandet. Hade aldrig bosatt mig på ön idag med d... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Færgerute

Skrevet af virksomheden

Destination Gotland AB bedriver ett av Europas modernaste trafiksystem till sjöss. Flottan består av tre snabbgående fartyg, varav två fartyg som drivs med flytande naturgas (LNG) och biogas (LBG). Under 2023 transporterade vi cirka 1,7 miljoner passagerare, 540 000 personbilar och 760 000 längdmeter gods. Under sommarsäsongen kör vi upp till 18 turer per dygn. Destination Gotland har ca 400 årsanställda och huvudkontoret i Visby. Vi ställer höga krav på oss själva när det gäller den tjänst och service vi levererar i vår verksamhet.


Kontaktoplysninger

2,1

Under middel

TrustScore 2 ud af 5

50 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen anmeldelsesinvitationer registreret

Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 5 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 1 uge

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ni är hopplösa minst sagt

Ni är hopplösa minst sagt. Kommer aldrig nånsin köpa av er igen då man inte får vad man betalar för. Man ska banne mig inte behöva vänta så in i nordens länge för att era bussar ska komma fram i tid. Köp inte något av dessa skitsnackare.

18. juli 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Alldeles för dyrt...

Alldeles för dyrt, det behövs mer konkurrens och fler båtar på sträckan Visby-Nynäshamn vid populära restider. Jag förstår inte att inte företag på ön inte protesterar mot prissättningen på det enda rimliga sättet att ta sig till och från ön.

Populära avgångar blir galet dyra då de aldrig sätter in några extra färjor och har eget monopol på färjetrafiken. En tur och retur kan gå på runt 5000kr för två personer vid en populär avgång och samtidigt kan du åka tur och retur till Mallorca ett par dagar för samma pris.

Visst man kan boka en tur som kommer fram klockan 03:00 billigare men vem vill det, varför kör man inte fler färjor på vettiga tider? Har man bara två aktiva färjor?

Utöver det är maten dyr och relativt tråkig, wifi har dålig täckning, faciliteterna och städning är ok, tråkigt med överfull kafeteria och inga sittplatser då folk inte vill betala flera hundra extra för vilstolar.

Gotlands turistnäring förlorar stora pengar på att inte ha bra kommunikation med fastlandet, jag gissar att detta kommer synas i statistiken i framtiden. Förhoppningsvis kan någon förstå sambandet och åtgärda det.

3. maj 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Dyrt och fyrkantigt

Väldigt dyrt generellt.
Ofta inställda avgångar i dåligt väder utan backupbåtar.
En del i supporten är fyrkantiga och vill inte hjälpa till med smidiga lösningar när man behöver göra en avbokning i när det varnats för hårda vindar och oväder. Dåligt eftersom det är företaget som inte levererar backupbåtar när avgångar ställs in.

Sist var våra platser inte städade. Det var lite trist.

När det blir skäliga priser blir betyget högt, för då är allt frid å fröjd.

19. januar 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Dyrt och märkligt

Hej
Orimligt dyrt men tyvärr enda sättet att ta sig med bil till Gotland.
20min före ankomst sliter städpersonalen upp hyttdörrarna, ofta utan att man hinner svara på knackningen sekunden innan. De ställer sedan upp dörren på vid gavel trots att man sitter kvar till ankomst.
Väldigt märkligt beteende.
Samma sak sker var gång vi åker. Har aldrig varit med om ngt liknande annars.
Så tyvärr, ni som reser mellan Gotland och Sverige: vänta er ingen lyxkryssning.
Vi får hoppas att ett annat rederi snart tar över driften:)

1. december 2023
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Åkt gotlandsfärjan tur o retur i helgen…

Åkt gotlandsfärjan tur o retur i helgen från Oskarshamn,är verkligen supernöjd. Maken har svårt att gå o beställde ledsagare med rullstor för att komma på o av färjan.Fick en så fin hjälp av trevlig personal. Det fungerade jättefint! Tack för ett fint bemötande. Mvh herr o fru Johnsson

7. august 2023
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Bondestugan i Lärbro, Gotland

Gjorde en bokning i somras till Gotland med Destination Gotland för en grupp av 4 vuxna och ett barn. Inget dåligt att säga om själva resan med färjan men däremot om den del av paketet som bestod av en stuga vi hyrde via dem.
Stugan var förutom svindyr (som man får acceptera då det är frågan och anbud som gäller) även ostädat: gammalt kaffe kvar i bryggaren, utegrill fullt med matrester, ihopklumpade gamla kuddar och en utslag av undermålig illaluktande gulaktig vatten i hela badrummet. Absolut odrickbart.
Efter avslutat vistelse ville de gärna veta vad vi tyckte om den genom en länk till frågeformulär som jag skickade in dock utan någonsin får feedback på detta.
Stugan är Bondestugan (Tranan) i Lärbro. Undvik denna!

8. juli 2022
Uopfordret anmeldelse

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere