Destination Gotland Anmeldelser 50

TrustScore 2 ud af 5

2,1

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Som gotlänning är jag väldigt missnöjd med Destination Gotland. Prisbild,Kundservice (personalen i sig är trevliga,) är svåra att få tag och långa ledtider. Reser 3-4 ggr per år. Prisbilden på fa... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Dom är grymma på allt möjligt , dom vet vad dom gör och är seriösa. Mysig färja på sommarkvällar allmänt mysigt. Helt galet hur bra de byggt färjan också den orkar så mycket. Människor, bilar, osv. G... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Destination Gotland får statliga bidrag för att upprätthålla Gotlands "landsväg till fastlandet". Trots det skyller de sina höga biljettpriser på ökade bränslekostnader. När bränslepriserna sjunker an... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Sveriges sämsta rederi, ockerpriser och behandlar oss som bor på ön som lort. Rabattkampanjer som ytterst få hinner utnyttja enligt först till kvarnförfarandet. Hade aldrig bosatt mig på ön idag med d... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Færgerute

Skrevet af virksomheden

Destination Gotland AB bedriver ett av Europas modernaste trafiksystem till sjöss. Flottan består av tre snabbgående fartyg, varav två fartyg som drivs med flytande naturgas (LNG) och biogas (LBG). Under 2023 transporterade vi cirka 1,7 miljoner passagerare, 540 000 personbilar och 760 000 längdmeter gods. Under sommarsäsongen kör vi upp till 18 turer per dygn. Destination Gotland har ca 400 årsanställda och huvudkontoret i Visby. Vi ställer höga krav på oss själva när det gäller den tjänst och service vi levererar i vår verksamhet.


Kontaktoplysninger

2,1

Under middel

TrustScore 2 ud af 5

50 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen anmeldelsesinvitationer registreret

Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 5 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 1 uge

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Det är ett växande problem med alla…

Det är ett växande problem med alla laktosfria produkter vilket är ett elände för oss som inte tål Karragenan som är det som finns i laktosfri mjölk m.m. Ingenstans på Gotlandsfärjan fanns det vanlig mjölk och samma på Gotland i restaurangerna. Jag blev sjuk flera gånger. Servera RIKTIGA mjölkprodukter som svenskarna tål istället! Vi är många med detta problem nu. Barn ska t.ex aldrig dricka laktosfri mjölk, det gör dem laktosintoleranta

27. juli 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Går en långvarig utbildning på…

Går en långvarig utbildning på fastlandet och vill komma hem till min familj och hemort under högtiderna men oj vad det tär på plånboken, det är rent barbariskt. Sen att de har börjat ta extra betalt för att bara välja vart man vill sitta istället för att få en slumpmässig plats är bland det girigaste bs jag varit med om. Vi åkte 2 och eftersom vi då inte ville betala 70 kr bara för att välja plats så hamnade vi inte ens bredvid varandra. Personalen är trevlig dock men herregud vilket pissigt företag. Jag åker bara hem ca 2-3 gånger om året men jag tycker synd om de som måste åka oftare

6. juli 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Beautiful country but I am currently…

Beautiful country but I am currently here as I write this with a 39c fever and a major infection spreading all over my face. I was rejected any kind of treatment because im American and not a Swedish citizen. Was told I can seek treatment when I get home. I still have 4 days until my flight. What will it take for you to treat me? Me to die at the entrance of the emergency room????????

10. juli 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Röd flagga om omboknings skyddet de erbjuder!

Sämsta tänkbara rederiet någonsin!
Jag köpte avbokning skydd för att jag behövde godkännande från myndighet och ville inte missa erbjudandet!
Det resulterade i att de har dragit av 1945kr för avbokning 😳jag kan dessutom inte se vart i villkoren har de flaggat om det!

13. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Sveriges sämsta rederi

Sveriges sämsta rederi, ockerpriser och behandlar oss som bor på ön som lort. Rabattkampanjer som ytterst få hinner utnyttja enligt först till kvarnförfarandet. Hade aldrig bosatt mig på ön idag med dessa båtpriser och aldrig åkt hit heller. När många anhöriga inte längre har råd att hälsa på varandra har det gått mycket mer än för långt.

4. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Mycket trevlig personal!

Jag och mitt sällskap blev mycket vänligt bemötta av personalen. Små ting som satte guldkant på resan! En tjej gick runt med kaffekannan och erbjöd påfyllning ute bland borden, en kassörska skojade och småpratade lite...små men viktiga detaljer. Vi åkte med Drotten från Visby till Oskarshamn 07.40 1/6.

1. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Gas!

Gas! You don’t mention anything about gas and the need to turn it off in campervans when booking. It is suddenly thrown at you in a brochure on arrival. Our gas bottle is stored behind a lot of other stuff. The guy on deck said not to worry and he wouldn’t be checkin and didn’t care. Nor did Finnlines or Stena. Otherwise a lovely trip. Shame you haven’t come up with an online ticket booking system that works. It’s a thing you know. But you have lovely staff on your phones. This would be five stars except for the gas. If you care about it then build it into your processes and don’t give my wife pink kittens.

31. maj 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

En sjökapten & Gotlänning reflekterar

Sedan vi nyligen flyttat till gotland har vi rest allt mer med DG. De är faktiskt fruktansvärt dåliga på passagerarsjöfart. Det är långa köer i kaffeterian även under lågsäsong, men det gör inget, för maten är dyr och nästan oätlig, potatismoset fullt med klumpar, köttbullemackan torr och och kräver bessynnerligt mycket vätska för att skölja ner. Hytterna är ofta dåligt städade och äckliga. Besättningen ger ett ointresserat och oartigt intryck. I en konkurensutsatt miljö skulle det här bolaget gå i konkurs. På däcksidan sköts fartyget och navigatörerna är kunniga, men allt som har med passagerare att göra skulle behövas reformeras från grunden.
Men eftersom systemet nu är som det är, så fortsätter cirkusen.
Råd för att överleva överfarten:
Ät innan eller ta med snacks, så ni inte behöver besöka kaffeterian. Undvik kontakt med besättningen.
Ta lugnande piller innan ni surfar in på hemsidan för att boka biljett.
Sänk förväntningarna.
En resa med DG ska genomlidas inte avnjutas.
Lycka till

25. november 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Lyckades inte att genomföra en bokning

Bokningssajten är inte särskilt funktionell. Lyckades inte boka en resa där. Priset varierar, kan inte lista ut varför.
3. kontakten på kundservice var trevlig och hjälpsam och hjälpte mig med bokningen.
Sorry, men ska det vara så här????

25. september 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

(P)dest gotland

Jag har bott på fastlandet i många år Vid en diskusion
om att resa till ön Då svarar de flesta att det blir för dyrt
med bil och passagerare Huvudsaken man kan suga ut så mycket som möjligt innan turisterna kommer dit

3. september 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Ger mina 2 stjärnor enbart till dom…

Ger mina 2 stjärnor enbart till dom anställda som arbetar ombord och vid incheckningarna, dom följer bara sina instruktioner precis som vi andra gör på våra arbetsplatser. Men i övrigt kan en resa bli en resa du ångrar, om du har otur. Köper du den dyra maten eller rävgiftet till kaffe ombord, så förvänta dig inte att få sitta i lugn och ro vid borden, för här bråkar och skriker ungar som har sin lek avdelning bland matborden. Vissa vuxna tar sig friheten att sova på sofforna, så det blir färre sittplatser. Du kan visserligen äta vid din vilstol du betalt extra för, men den stolen är inte gjord för att du ska må gott och bli nöjd och trivas ombord. Absolut dom längsta 3 tim. jag upplevt ombord på ett fartyg.

13. august 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Urjagad ur hytt på otrevlig sätt.


Är verkligen missnöjd för bemötande jag fick idag. Sitter på toalett i min hytt plötsligt bryter in en man i min hytt och kräver att jag lämnar min hytt. Jag säger att jag är inte redo att lämna hytten och vill stänga dörren då kräver han att dörren ska vara öppen. Jag säger jag vill stänga dörren då jag vill göra klart på toaletten och klä på mig, han säger att jag inte får stänga dörren och ska lämna hytten då de måste hinna städa den. Klockan fortfarande var 25 min innan vi skulle komma fram. Man har väl rätt att stanna i sin hytt man har betalat för och förberedda sig för ankomst. Är gotlänning och åker då och då, men har aldrig upplevt något sådan. Det måste vara något fel på planeringen i turer om man nu hinner inte städa mellan turer och måste jaga ut passagerare ur sin hytt i förtid. Hittar inte i Destination Gotlands resevillkor att de får göra så. Fy skäms Destination Gotland, verkligen har inga ord för detta.

4. august 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Expensive and lacking in service.

Expensive and lacking in service.
I have travelled quite extensively across the Northern Sea and the Baltic with various operators and never have I come across one that numbers seats and tells you off for sitting in some quiet area.

Prices for this short crossing are almost as much as Nynäshamn to Gdańsk, a far longer journey.

Don't even bother with a cabin. Can't sleep due to stupid announcements. No bedding and no amenities provided. Basically a glorified private sitting room.

It's a pity that it exists in a monopoly. Will be giving it a miss once I move out of the area.

1. august 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Så proffsigt och genomgående välutbildad personal på alla plan.

Redan när jag bokade via telefon fick jag all hjälp med bokningen även då av hotellet. Eftersom jag är handikappad behövde jag ledsagarhjälp. Det fungerade klockrent hela vägen t/r. Jag kände mig trygg hela tiden. God mat och bra utbud på resan. Fräscht och rent /snyggt. Men framförallt så trevlig och glad personal, alla.

18. juli 2024
Uopfordret anmeldelse

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere