XL Joinery Anmeldelser 

606
•
TrustScore 3.5 ud af 5

3,3

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

**PLEASE BE AWARE BEFORE ORDERING** I have not placed an order directly with this website, but I am leaving this review because the website of the company I DID order from now redirects he... Se mere

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

The hardwood patio doors supplied to us were oversized. We eventually negotiated a partial refund to pay a carpenter to plain down the doors. Equally disappointed with the multi point locking system... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Ordered 5 Worcester prefinished oak doors from Shawfield Doors, Glasgow on 12th February 2021. Delivered to us direct from XL Joinery via their carriers, Gee's Haulage of Wakefield today - 18th F... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

We are extremely pleased with the nine new internal hardwood doors, some part glazed, some solid wood. The delivery was in two parts as the glazed ones were delayed, but we were kept well informed of... Se mere

Virksomheden har svaret

Virksomhedsoplysninger

  1. Dørleverandør
  2. også i
  3. Indretningsarkitekt

Om XL Joinery

Oplysningerne kommer fra forskellige eksterne kilder

The XL Difference

XL means quality. We are one of the leading manufacturers and suppliers of doors and associated joinery products. We specialise in timber and oak doors. Having been in the industry for over a quarter of a century, we have been benchmarking the industry standards for quality and excellence and setting a visionary for all to follow.

Sustainability

We care about the world we live in as much as you. Sustainability is at the heart of everything we do. We want to be accountable and responsible and we wouldn’t want to exist without sourcing our timber from carefully managed forests. We ensure that for every tree we use, one is planted in its place. We are also committed to offsetting all of our greenhouse gas emissions through ambitious projects.

Internal Doors

We have one of the largest ranges of internal doors available in the UK and we are the originators of many of the designs that you will find in the market place. With over 400 interior door styles to choose from, the only problem you may have is deciding which one is best for you, but we are on hand to help you with that too! From oak to walnut, traditional to modern doors, glazed or unglazed, double doors or gliding doors, we have something for everyone. No matter what you choose, our doors will bring your property to life.

External Doors

Our external door collection consists of front doors, french doors and gates. We have different styles of front doors to suit any property and personality. Our front doors are available in composite, hardwood, oak, pine and tricoya wood.

Made-To-Measure Doors

If you love our doors but can’t find the size you are looking for to fit your space, no worries, we can make that for you!

The XL Service

We know that doors aren’t an everyday purchase and so we have a UK call centre full of trained external and internal door experts, ready and waiting to help you to choose the perfect door. We offer an honest service and servicing all of our customers quickly and effectively is our priority. Whether you just need help to choose what to buy or you need help finishing or installing your door, we are on hand to help. We are open to call from 9am until 5pm, Monday to Friday and you can email us at anytime of day.

Door Reviews

Don’t just take it from us. See what real homeowners, carpenters and joiners have to say about us. Good or bad, we’d love to hear. We truly believe that reviews are a platform for everybody to help each other. You can share your experiences to help other customers; and we can see where we can make improvements, so that we can continue to provide you with the best possible door solutions and services.

Where To Buy?

Our stunning collection can be found in a number of leading timber merchants, builders merchants, door retailers and online stores. If you need help finding your nearest one, head to our website for more information.

Availability

You want it? We’ve got it. We have a huge warehouse that is 140,000sq/ft in size. That’s almost 2 and a half football pitches, stacked high, full of doors!

Delivery

Our delivery is as flexible as you need it to be. You can pick up your doors from your local builders merchant or you can have them delivered direct to your home or site. All you need to do is let your retailer know when you order your doors and they will pass the message on to us. Doors are generally delivered on a 3 day service but we can also deliver to you next day should you require. We will keep you loop of the delivery of your doors via our text messaging service.

We Care

If you haven’t realised it yet, we want you to know that we care. We care about all of our customers and we want you to be happy with the doors and the service that we provide. We want you to be able to pass on the XL legacy to your friends and family and feel proud to have XL Joinery doors elevate your property.


Kontaktoplysninger

3,3

Middel

TrustScore 3.5 ud af 5

606 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har ikke besvaret negative anmeldelser

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

3,3

Alle anmeldelser

(606)

4 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

**PLEASE BE AWARE BEFORE ORDERING**

**PLEASE BE AWARE BEFORE ORDERING**

I have not placed an order directly with this website, but I am leaving this review because the website of the company I DID order from now redirects here.

I ordered approximately £950 worth of doors from Liberty Floors/Doors. My payment was taken, the doors were never supplied, and I have been unable to get a satisfactory response. I am now having to dispute the transaction through my bank.

The Liberty website now appears to redirect to **XL Joinery Doors Online**, which is why I believe prospective customers should be made aware of my experience.

I cannot confirm the relationship between the two businesses or who operates this website, so I am not alleging that they are the same company. However, I would personally want to know this information before placing a substantial order online.

I would strongly recommend doing your own checks before purchasing.

12. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Stole my money

Stole my money

I ordered doors in march which I paid around £300 for and they never delivered them. I can’t get in touch with either them or the delivery company after weeks of trying to.

Is absolutely ridiculous

25. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Waste of time - avoid

Ordered 9 doors in March, communication is ridiculous. They never answer the phone, my husband has constantly chased them for delivery dates, fobbing us off all the time. We eventually received 7 doors, the remaining 2 doors are a different design. We still haven't received them. My husband has to keep emailing them, then they give us a date and surprise surprise they don't turn up. We are at our wits end with this company and we will never use them again and most definitely do not recommend them.

14. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Great Product - Sadly Damaged on Arrival.

I purchased a front door weatherboard, via Buildworld. It arrived within x3 days - sadly with 5" of one end of it splintered off. I managed to glue this back on and when cutting to required size, was only 2" into the repaired part, all now painted and looks fab.

The reason this was damaged was because it was just packaged in a see through quite flimsy cellophane bag, that had my address label on.

There was no packing of the item to protect it, so during its journey to me, being man handled about via transport hubs and vans, it had a bit of a rough ride. Would be very wary of purchasing anything from this supplier in the future. But all in all, now very happy with the quality item.

I now see that the Buy It Direct Group has acquired XL Joinery, so may be things will approve with regard to packaging.

1. december 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

A really bad experience

A really bad experience. November 2024 I’d ordered two “Internal Stamford Oak Pre-Finished Fire Door 1981 x 686 x 44mm” via B&Q. The doors were not as pictured, the detail between the panels was very different, with like a triangle router rather than a flat indent. At the time I didn’t mind, however by April 2025 I realised the doors had since been discontinued! I was only 2 doors in on a full house renovation project!!!

The issue I have now is I can’t find anyone else who make doors similar!

Firstly if the door in the image was supplied I could have matched easily and secondly I think at the point of ordering I should be been advised the range was pending discontinuing.

22. april 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Waited months and poor quality.

Bought 3x fire doors, all apparently in stock. Only 1x door delivered initially. Had to delay carpenter for several months for the remaining 2x doors to be delivered. These were also of inferior quality compared to the first one. Complained to both XL Joinery and retailer but had no reply.

5. marts 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Good product, good service.

Excellent doors. Fast and efficient delivery. Excellent customer service post delivery. Would definitely use again in the future.

28. januar 2025
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Peter,

Thank you for your review and your lovely feedback on our customer service team.

We are happy that you are pleased with the quality of our doors, we look forward to dealing with you again in the future!

Have a great day,
XL Joinery
xljoinery.co.uk

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Lovely doors

Lovely doors. One arrived damaged but customer service was excellent and arrangements were made for collection and a replacement door sent out without any hassle.

7. marts 2025
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Natalie,

Thank you for leaving us a review. We are glad that our customer service team were able to help you and will pass this great feedback onto the team. We hope you love your doors!

Have a lovely day,
XL
xljoinery.co.uk

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Very happy with the two internal glazed…

Very happy with the two internal glazed doors. Unfortunately one of the doors was slightly damaged on the edge. Not worth returning since could be fixed with a little wood filler. Drivers were excellent and helped me carry the doors to the first floor of my apartment building

3. marts 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Well made, excellent doors

Very pleased with the actual doors, did have to wait as they were on back order, although not a problem. Communications regarding estimated import date were good from Vivid Doors. Securely packaged to prevent damage. Delivery wasn't as expected. The doors arrived at 2315 on the previous day to the indicated date. Door bell wasn't rang and the door was left leaning against the side wall.

3. februar 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

The doors arrived as expected

The doors arrived as expected. The delivery was undamaged and personel curious.

12. februar 2025
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Mike,

Thank you for taking time to leave us a review. We hope to deal with you again in the future.

Enjoy your doors and have a lovely day,
XL
xljoinery.co.uk

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

My door is as I wanted

My door is as I wanted. Delivery was excellent. And id like to commend the delivery driver who ' went above and beyond' i what was diabolical weather.

20. februar 2025
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Mark,

Thank you for your review.

We are glad to hear that the door was able to reach you safely despite the weather conditions.

Have a great day,
XL
xljoinery.co.uk

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

The delivery vehicle broke down which…

The delivery vehicle broke down which was unfortunate and I was happy to reschedule to Monday from the original Friday. Monday came and went and no communication which was disappointing, so I rang and was told that it would be with me by 7pm. It wasn’t. Called several times on Tuesday and was told by 12, then by 3, then by 5. Eventually the driver rang me himself and said he’d be there by 7, which actually turned out to be nearer 8.

I remarked to the driver that he was due the day before to which he said that he didn’t know why I’d been told that, as the company knew the van would be in the garage until Tuesday earliest. All in all I have no problems with the door, nor the driver, but the untruthful information given to me by the helpline is the real issue here. It’s sad that I wasn’t told the truth, or worse, that they just tried to pacify me with lies.

Your poor driver, having had this experience of his van breaking down, a few days hauled up in no doubt some horrible M5 motel and then to have to deliver to the whole of Cornwall and then go back up north the same night is not great. You should’ve sent another vehicle and helped out your delivery colleague who was clearly nearly on his knees come 8pm. What a way to treat your employees.

25. februar 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Brilliant delivery

Brilliant delivery. Doors are really good quality. Very pleased.

5. marts 2025
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Kevin,

Thank you for your lovely review.

We pride ourselves on the high quality of our doors and are glad that you are able to experience it too.

Have a great day,
XL
xljoinery.co.uk

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Very poor customer service

On 21st January 2025, I placed an order for two solid core oak doors with frosted glazing and the suggested XL Joinery handle and hardware packs via another company. (MODA Doors). I have no idea about the relationship between these two companies but both display a lack of interest in their customers.

The original 3 ~ 5 day delivery date was false. My doors arrived after 9 days but without the essential handle and hardware packs that were being supplied by XL Joinery. I had been told that it would simplify delivery if the doors and handle packs came from the same company. I contacted MODA doors about the missing handle/hardware packs and these were delivered to me the following day.

Both handle packs had the same fault in that one handle in each pack had the rose stuck fast so that it could not be undone to place the screws that held it to the door. It also prevented access to drill the holes for the supporting brace mechanism. Finally, one pack was missing a set screw to secure the square section rod to the. handle.

I let MODA doors know this immediately and they promised to get me replacement hardware and handle packs. I spoke with several people over a few days and had not been advised that replacement handle packs were ordered.

I had some e-mail contact with MODA doors and was told on the 7th February that some photographs of the handle would be required. I am not sure why because a photograph of a stuck fitting will not show that it is stuck. I was informed by MODA doors on 11th February that new replacement handle packs had been despatched.

I made several phone calls over several days to XL Joinery staff to try to obtain a tracking number for the replacement handle packs. Each person I spoke with agreed to do deal with my concerns but it was never done and no tracking number was ever sent to me. On the 18th February, I spoke to a staff member at XL Joinery and they confirmed that no package had been despatched. After some hours delay and me phoning twice to get them to honour their agreement to deal with the matter immediately, I received an e-mail communication with a tracking number.

The tracking number does not work and Royal Mail state they cannot track the item until it is delivered. Today, February, 20th, I still have not received any replacement hardware for the faulty items. It is now one whole month since first placing my order and I regret that I spent money on XL Joinery products.

Jamie is the only staff member at XL doors who has attempted to resolve all of my issues. I called today to let him know that no packages had arrived and I cannot trace them. Jamie is asking another department to look into the problem of non-delivery.

I talked to a mechanical engineer that I know, and he explained that the rose cover and the handle body had been linished (smoothed) while screwed together and the swarf generated by this process had slipped between the threads and jammed them. He said that this was a well understood issue with Stainless steel components. The problem is addressed by not combining the components before the linishing process.

A negative review for XL Joinery customer service and MODA doors. From my point of view I cannot recommend either of these two companies.

21. januar 2025
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Jeffery,

Thank you for taking the time to leave us a review, albeit a bad one.

- First of all we apologise that the handle packs were faulty. We rarely have defects in our handle packs, so it is very unfortunate that the ones you received were faulty.

- We did however despatch your order within 3-5 days of receiving the order from the retailer.

- The handle packs were on the original delivery lorry but the carrier forgot to take them off alongside the doors. We apologise for this. You did however sign to say that you had received these handles so this could have been mitigated at the time if you hadn't signed for them.

- Unfortunately we do not determine the Royal Mail's carriage and tracking policies, so this out of our control.

- Our whole team strive to offer the best customer service and we will pass on your positive feedback to Jamie.

Best regards,

XL

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

I recently ordered a door from XL…

I recently ordered a door from XL Joinery, and overall, I’m happy with the experience. They had the specific size I needed when others didn’t, and the ordering process was straightforward. Delivery was quicker than expected, though I did experience a small issue with the delivery company, as the packaging arrived damaged—fortunately, the door itself was fine. The quality and finish were mostly good, and the door required only minimal adjustment to fit. There’s some room for improvement, but I’d still recommend XL Joinery and would use them again. 4 stars!

2. februar 2025
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Murdoch,

Thank you for your review.

We are pleased that our range of door sizes were able to cater to your needs. We are committed to having the highest quality of doors and are happy that this came through despite the delivery troubles.

We will communicate your troubles to the delivery team.

Enjoy your door,
XL
xljoinery.co.uk

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Good service even when had to rearrange…

Good service even when had to rearrange delivery date at last minute and then delivered on time and driver helped to carry doors to house

10. december 2024
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hello,

Thank you for taking the time out to leave us a review.

Whilst not always possible, we do try our best to facilitate late delivery request and we are so pleased that in this instance we could. We hope that you are enjoying our doors and hope to deal with you again in the future.

Have a great day.

XL.
xljoinery.co.uk

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Customer Satisfaction

2 x Interior doors ordered and handle assemblies. when product arrived on date given all items found to be of great quality and what was stated is what was delivered without any fuss.
Much appreciated.

12. november 2024
Uopfordret anmeldelse
XL Joinery-logo

Besvarelse fra XL Joinery

Hi Ian,

Thank you for taking the time out to leave us a review.

We pride ourselves on the quality of our doors so we are pleased that you noticed this too.

Have a great day.

XL
xljoinery.co.uk

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere