MasterFisch UK Anmeldelser 

57
•
TrustScore 1.5 ud af 5

1,4

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

asked for refund messed me around with delivery took delivery cost of out refund then added money to my wallet, which i never asked for. So now after loads of emails asking for full amount back on to... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Cheaters. Ordered peppermint swordtails, received kohaku swordtails. Ordered pintail platy(available on their website), received regular platy(very poor quality). They contacted me about the platy, bu... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Placed an order for some marine fish a week later still no fish or communication from this company. The order has just stayed on payment received for a week. Another company I placed an order with... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Terrible company, take your money and then delay sending fish for weeks. Some of the fish I ordered wasn't in stock and despite being promised a refund for them I've received nothing. Fish arrived e... Se mere

Virksomheden har svaret

Virksomhedsoplysninger

  1. Dyrehandel

Oplysningerne kommer fra forskellige eksterne kilder

Online shop for your aquarium : marine, tropical, corals, invertebrates, liverock. Buy fish at the best price.


Kontaktoplysninger

1,4

Dårlig

TrustScore 1.5 ud af 5

57 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har ikke besvaret negative anmeldelser

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

1,4

Alle anmeldelser

(57)

1 anmeldelse inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Excellent quality

They really do care for their animals, received beautifully coloured blue dream shrimps and snails, their packaging was really good and they were in extremely good health. Will definitely use this company again in the near future.

8. august 2019
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Awful company

Awful company. I’m not out of pocket. Money has been taken from my bank. Apparently this stupid place hasn’t received the money and bank are telling me the money has been received by this awful awful company.
Advice to all customers avoid these people at all costs.

7. august 2019
Uopfordret anmeldelse
MasterFisch UK-logo

Besvarelse fra MasterFisch UK

Hi Mr Busby,
As previously spoken over the phone and through emails, you requested to pay your order via bank transfer. (you could have also done so via PayPal or with your bank card), you received our bank account details twice, however we never received payment for your order. Customers throughout Europe make bank transfers to our company everyday and payment information is updated daily by our bank. We never received payment confirmation for your order and you failed to provide valid proof of payment.

At your request we contacted your bank and explained the situation but there was nothing to be done as it is the account holder, in this case you, who is the only indivual accredited to sort out any issue concerning your account.

We profoundly regret your negative experience with our company, our management remains at your disposal for any further clarification.

Best,
The MF Team

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

I sent x2 emails still no response as…

I sent x2 emails still no response as ordered fish on 3rd July still no response on when fish will be delivered and if you try to ring number on there page just get a out off country ring tone

13. juli 2019
Uopfordret anmeldelse
MasterFisch UK-logo

Besvarelse fra MasterFisch UK

Hi Mr Busby,
Thanks for your message. When you placed your order on 03/07/2019 you requested our bank account details to make payment. We receive information from our bank on a daily basis and, as of today we still have not received payment for your order.

Regarding the emails you have sent, they do not even appear in our spam. Please, verify on your end you have typed the correct email.

Should you have any other questions about your order, feel free to contact us directly at 020 3499 5849, or by email at info@masterfisch.co.uk

We rest at your disposal for any further enquiry,
The MF Team

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Good customer service, and some healthy fish

Waited a little longer than originally told for delivery.
Received two seahorses. Both were on the skinny side with one dying within 24 hours from malnutrition. Refund was issued rapidly. Two excellent sized and healthy mandarins, and a male and female as I requested.
Unfortunate about the seahorses, but would use again.

5. juli 2019
Uopfordret anmeldelse
MasterFisch UK-logo

Besvarelse fra MasterFisch UK

Hi Ms Youngs,
Thanks for taking the time to post a comment. We regret the negative experience you had with the seahorses. Despite all the care and attention the acclimatization center technicians put into each animal, it is impossible to foresee how some will react to travelling and environment change. We will try our best so this does not repeat and look forward to serving you, again.

The MF Team

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

excellent

first time using them and other than the time it took to ship the fish-5 weeks, presumably because they were out of stock even though the site said they were in stock-im well pleased. 10 chocolate gouramis all healthy and happy and much bigger than i was expecting.
extremely well packed and even had some activated charcoal in each bag.

12. maj 2019
Uopfordret anmeldelse
MasterFisch UK-logo

Besvarelse fra MasterFisch UK

Hi Mr Cassidy,
Thanks for taking the time to leave a message. We are glad you are happy with your delivery. At all times we need to ensure the animals we ship are in top-notch condition, that is the reason why sometimes, with certain species, shipping may take a little longer.

Best,
The MF Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ordered two fish and waited to weeks…

Ordered two fish and waited to weeks without confirmation of delivery time had to phone and then email to get a reply only to be told they didn’t have the fish they said they had in stock so replaced one with a deferent one and one that I had originally ordered which then arrived dead and the other one died a couple of days later this fish was so skinny when it arrived it didn’t have any chance of surviving they claim to be in England but in fact are in Germany would not use again emailed them to tell them fish was doa no reply

15. april 2019
Uopfordret anmeldelse
MasterFisch UK-logo

Besvarelse fra MasterFisch UK

Hi Mr Killan,
Thanks for taking the time to leave us a message.

Due to the nature of our activity which deals with livestock, unfortunately sometimes it takes a little longer for certain animals to be ready to be shipped. We cannot run the risk of dispatching animals that are not in prime condition. That is the reason why some orders may take longer to be be shipped. Nevertheless we contacted you to propose other specimens and thus ship your order.

Regarding the DOA you experienced (and which we regret), you emailed us about this on Saturday 13/04/2019. Our offices are closed on weekends, we just learned about this today (Monday 15/04/2019). We invite you to send a picture of the concerned dead fish to info@masterfisch.co.uk, so we can make the corresponding refund.

Indeed are main offices are based in Germany and in the UK we only have a bureau. There is no showroom, we are an online shop only.

We rest at your disposal for any further questions,
The MF Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I was not happy with this experience...

I was not happy with this experience at all! To begin with, the order arrived late, and box in poor condition. Most of the fish that I ordered was carelessly not in the box, and some of them were dead (photographic evidence in possession). I immediately called MasterFisch where no one answered. I then emailed them, and a few days later I received a response telling me that they will check with the acclimatization center, after 3 weeks I got a partial refund. I am not happy at all with this service, as the other fish (neon tetras etc) died a few days after!

I just feel like I should be credited with a voucher for at least half the order value to compensate for my time lost!

MASTERFISH REPLY

YOU DID NOT REFUND IN FULL! You refunded partially! You should compensate in vouchers for my time wasted!!!

21. marts 2019
Uopfordret anmeldelse
MasterFisch UK-logo

Besvarelse fra MasterFisch UK

Hi Mr Joghee,

Thanks for taking the time to post a message.

We regret to learn your purchasing experience was not satisfactory and did not meet your expectations.

You placed your order on 09/03/2019 and it was shipped on 12/03/2019. There was no transport delay, and animals were packed using the same quality procedure we have used since we started working. This also applies to the box in which the animals travelled.

You called and we got back in touch you directly by phone when our operators were available for you.

You were not satisfied with your order and we regret it. You made a PayPal claim and a full refund for your order was made directly to your account within 1 week.

We rest at your disposal for any further questions,

The MF Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I don't think I've experienced a more disjointed service before.

I'll start at the start, end with today, and be as fair as I can along the way;

I had been searching for captive bred Chocolate Gourami, no easy task! But having finally found someone with them, I messaged to find out a.) if they were captive bred, and b.) if they had around 10 for me to purchase. The reply came back the next day that yes they are, and yes they do! Fantastic I thought, and within hours, completed my purchase.

A week roles by and I hear no word - odd, given the FAQ's say 7 days to arrange delivery. No apology for delay, no explanation, no word at all. So I message them, and to be fair this time they replied on the same day to say that they would schedule it the following week and that they'd contact me at the beginning of that week. No apology or explanation for the delay.

So the next week comes, I hear no word, and so I have to chase them again. Again, they reply the same day, again no apology or explanation, but then they do then send through an email to tell me that unfortunately only 2 of the fish ordered are available. To my surprise, there's not only no apology, but still no explanation at all! In combination, they offer to let me wait for the rest of the order to be available (with no timeline indication), but then they offer to send out different species of gourami instead. Chocolate Gourami are incredibly sensitive fish, they can live at exceptionally low pH's, even lower than 5! With TDS/water hardness being silly-low as well. These aren't conditions to be throwing many species into, and cohabiting certainly isn't conducive to the health or breeding of either species.

Anyways, the next day I ring them, I had a hard job keeping the guy on the phone, he was extraordinarily keen to finish the phone call before he'd actually offered a solution - that did rub me up the wrong way and so I explained rather bluntly that not only had I confirmed everything with them before even placing the order, but that they'd given absolutely no information or apology ever since. After this he did apologies, and I asked if the fish that they had at the point of ordering, were too ill/weak to travel, or had died. He replied no no of course not, everything's in hand, and they were due to arrive at the acclimatisation centre on the next Wednesday. Somewhat surprised, I asked why I had been told that they were available and in stock when I first contacted them to enquire prior to purchase. Slightly flustered he replied that they were in-fact not waiting for a delivery to the acclimatisation centre, but that the fish had just been too weak to travel, and that they reserve the right to not send send weakened fish. Of course I'm completely on board with such good morals, but I did have to point out that 2 minutes earlier he had expressly said that the fish were not weak or ill, but had not actually reached the acclimatisation centre yet. Now very flustered he admitted that he did not actually know what had happened with my order, and would need to contact the acclimatisation centre to find out. Somewhat annoyed, I asked why, when an order (particularly one pre-confirmed to be ready) is suddenly not available, the reason behind the delay or cancellation isn't found out before telling the customer. He said that he would contact the acclimatisation centre, and ring me back before 4pm that same day to tell me what the situation was.

Of course, no one ever got back in contact with me, and so again (I'm losing count of times), it's me, the paying customer, chasing them up to try and find out what on earth is happening with this order. The same guy answers the phone and explains that they are too busy to be able to phone customers back, I asked why he had committed to doing so if they habitually cannot do so - I imagine simply to hang up. But, good news! The fish are all available, and they will be scheduled for delivery on Thursday, possibly Friday, but that they would contact me to arrange which day would work best.

Today, the big day when they would ring to arrange delivery, at 18.01 (1 minute after they told me they close - no ability to ring and ask), I get an email simply informing me that due to a "technical issue" with my order, it would not be shipped as planned and that a full refund was being made directly back to my account.

Now to me "technical issue" with my order does not have much explanatory power. I see in the reviews here and elsewhere that "the fish are too weak to travel" is often the reason given. If this is the genuine case I think it's absolutely right not to send them. But here's my theory; there was no limit to how many of these difficult to find fish that I could add to my basket - this is why I messaged to ask them if they had the quantity I needed, I could add 100's to my basket. I suspect that they over-sold, and then couldn't get these difficult to find fish back in stock quick enough to meet their orders. The guy on the phone was quite clear they were not in stock but too weak to travel, but instead, that they were waiting on a delivery that following Wednesday, only when questioned did the story change to that they were too weak to travel, but in stock as originally claimed.

I'm not at all keen on the email I received today, I think the customer care has been appalling from start to finish, and I think the perception that these delays I, and others are experiencing are to ensure the fishes' welfare (though I repeat, if it were, I would fully support it), could be too generous, and is instead, hiding over-selling and poor customer service, disguised as fish welfare (again, all for fish wellfare).

As it happens my story has a happy ending, another company I've bought from before has just today managed to source some for me, and I'm very happy to support them instead as I did before. Several weeks on from placing my order, I'm quite happy to recommend for everyone considering using Masterfisch, not to.

27. februar 2019
Uopfordret anmeldelse
MasterFisch UK-logo

Besvarelse fra MasterFisch UK

Hi,

Thanks for taking the time to write your review.

First of all we are sorry to learn your experience with us was not positive and we sincerely regret it.

The species you were looking for is particularly delicate and the technicians at the acclimatization center do not take any risks dispatching any animals they feel may not be ready to sustain travelling. This decision can be taken at the very last minute.

We understand your frustration and will do anything we can to satisfy any future request.

We rest at your disposal,
The MASTERFISCH Team

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Brilliant

Brilliant. Lots of items all arrived safe and well. Will use again/ Highly recommend.

2. oktober 2018
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Review

Very well packaged. Only issue Is i would like to select a date online when ordering so that I can arrange relevant people to be home considering dealing with live animals

2. oktober 2018
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great service and company.

I've ordered a few times now and they are really good. Good choice of livestock, frequent discounts and a choice of WYSIWYG. They phone to confirm delivery. Their fish don't die in my tank.

Good communication and they reply to emails. Very impressed. So glad I found them. Their orders will arrive before 12pm midday 90% of the time which is always good.

23. august 2017
Uopfordret anmeldelse

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere