Garden Plants Online Anmeldelser 2.026

TrustScore 4 ud af 5

4,2

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Ordered star jasmine. Absolutely beautiful. Big , healthy plant with lots of new leaves and flower buds. Delivery took a few weeks , but that’s fine . Will definitely be ordering more things from them... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Brilliant ordered 2 mature ivy, expecting them to be about 24" tall, WOW they are as tall as me. (5ft 5) . Excellent would definitely order again and recommend 👍

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I am one happy camper, what an impeccable company. I spoke to a darling office lady named Shauna who provided me with helpful information before i make my second purchase. She kindly offered me a he... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I have just completed designing a Mediterranean Climbing Wisteria, Climbing Jasmine wall garden working with a small garden landscape design. I have built the big into the mini. A Royal He... Se mere

Virksomheden har svaret

Virksomhedsoplysninger

  1. Planteskolegrossist
  2. Leverandør af bonsaiplanter
  3. Havecenter
  4. Butik med udstyr til haveanlæg

Skrevet af virksomheden

Wide selection of garden plants and trees in stock. Over 12000 products to order from our trade catalogue sourced from all over the Europe. Quick nationwide delivery. Seasonal Discounts up to 20%. We sell Conifers, Bamboo Plants, Hedging Plants, Topiary Shapes, Ornamental Grasses and many more. We also stock traditional terracotta planting containers as well as modern style plastic planters.


Kontaktoplysninger

4,2

God

TrustScore 4 ud af 5

2 t anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har besvaret 83 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 1 uge

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Garden gate

Order a garden gate. In stock at time of ordering. 2 weeks later no delivery. Phoned to be told it was left at the port as it didn't fit in the van. So not in stock at all. Cancelled the order 1 week on still waiting for refund. Hopefully I will receive it. No one seems to follow through on actions when you phone.

23. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

This review has been left for the wrong company. The order was placed with Garden Timber Online, not Garden Plants Online.

We would appreciate it if the review could be removed or reposted on the correct company profile. If you do need any assistance from us, please contact us directly with your order details.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great tree

Great tree, exactly as described, great customer service and would definitely buy again, thank you

8. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Michelle,

Thank you for your positive review!

I am delighted to hear you are plesed with your new Salix Babylonica you received as well as your experience with our customer service agents!

We hope to assist you again with your next order in the near future.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Healthy and bushy plant

Delivery does take a while, but in the end I got slightly taller than advertised, healthy and bushy plant.
No damages, like someone was carrying in hands from nursery to my door.
Thank you!

13. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Maris,

Thank you for your kind review!

I am delighted you received your lovely new plant and exceeded your expectations. We aim to deliver our plants as quick sa possible, however, as they come from our nursery in Italy some plants make take a little longer due to sourcing and transport.

It is wonderful you plant came to you in perfect condition, we always aim to deliver them as careful as possible from our nursery and yard.

As a gesture of appreciation we would like to offer you a discount on your next order which we will be more than happy to apply for you!

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

I ordered a large Hydrangea but received in very poor condition

I ordered a large Hydrangea (£85), it took a few weeks to arrive which was fine as I was in no hurry, however I rejected the delivery as what came was a plant that looked mostly dead tied to a support pole, the few leaves it had were all brown and no sings of any buds at all.

I emailed to ask for a refund, but received a call a few days later asking if they can send a plant in better health instead. I said yes, but please can you send photos of it before you re deliver so I can make sure it looks ok, which they agreed to do.

after a week of no response I chased this up - I then received a fairly arrogant response to say actually we have decided to give you a refund now instead, and that in future I should pay more attention to the description and understand what is evergreen, and what is not, so that I have realistic expectations next time.

I know what a Hydrangea should look like - and the website shows very full healthy plants, it should flower by May - I ordered the plant mid April, and it arrived early May, so would certainly expect it show some signs of life and at least some buds for flowering, not just a few brown leaves.

I bought one from the local garden centre instead - its 1000 times better, and looks exactly like the one in the photo on the website that I was expecting, so I would sound caution on the quality of plants from this supplier.

Offering 2 star rather than 1 star as at least the refund came through 3 days later, as I was expecting to have to chase for this given other reviews.

11. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hello Mr. Robert,

Thank you for the horticultural masterclass.

We were especially interested to learn that a deciduous hydrangea shipped in early spring should apparently arrive looking like a peak-summer Chelsea Flower Show display. We’ll be sure to pass this revolutionary discovery on to nature immediately.

For clarity, the plant you received was beautiful, alive, correctly described, and entirely normal for the season — despite your dramatic description of it being “mostly dead” because it didn’t arrive covered in blooms after spending time in transit from our Italian nursery.

We nevertheless offered a replacement, agreed to your request for advance photos, and then ultimately decided that issuing a full refund was the fastest way to bring the situation to a close. Which, unlike the hydrangea, arrived promptly and without needing to be watered.

Comparing a mail-order plant to one you personally selected from a local garden centre is also a fascinating benchmark. By that logic, supermarket strawberries should look identical to the ones in professional food photography.

In any case, we’re delighted you found a hydrangea more suited to your expectations, and we genuinely wish it the very best in its new life under the care of Britain’s leading expert in seasonal plant behaviour.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Brilliant ordered 2 mature ivy

Brilliant ordered 2 mature ivy, expecting them to be about 24" tall, WOW they are as tall as me. (5ft 5) . Excellent would definitely order again and recommend 👍

13. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Gill,

Thank you for your positive review!

I am delighted to hear you are pleased with your beautiful Ivy plants! I'm sure they will look wonderful in your garden.

As a token of appreciation for your review we would love to offer you a promo code to use on your next order with us. Please contact us when you wish to place and we will be happy to apply this for you!

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Arrived ok but did not get days warning…

Arrived ok but did not get days warning ! Plants of good quality as usual .

12. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi David,

Thank you for leaving a review.

I am happy to hear your plants arrived to you and are in good condition again!

We apologise you did not receive an update on the 13th when this order was delivered and hope it did not inconvenience you. An automated email was sent on the 11th to advise this drop could be delayed due to traffic along the route.

If you do plan to order again, we can leave a note after placing the order for the driver to give you a call before he delivers anything to ensure this doesn't happen again!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great service

Great service, good price , quick delivery

13. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Nathan,

Thank you for leaving a positive review!

I am delighted you were happy with our service and received your order in good time.

We hope to assist you again in the future!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Ordered star jasmine

Ordered star jasmine. Absolutely beautiful. Big , healthy plant with lots of new leaves and flower buds. Delivery took a few weeks , but that’s fine . Will definitely be ordering more things from them .

8. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi There,

Thank you so much for your review.

I am so happy to hear you are pleased with your beautiful new Star Jasmine!

Some of our plants take longer to import for our nursery in Italy due to transportation measures and sourcing but we are so happy you stuck with us along the journey.

As a token of appreciation for your positive review, we would love to offer you a discount on your next order with us!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Excellent service from start to finish…

Excellent service from start to finish of transaction. Competitive price .. kept me informed throughout process & delivery .. ecceptionally pleased with plant

11. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Joe,

Thank you for your kind review.

I am delighted to hear you are pleased with our service, delivery and especially your beautiful new plant!

Your feedback is greatly appreciated and we hope to assist you again in the future.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Awfull company !!!!

Awfull company !!!!! Do not trust !!!
I ordered a Musa basjoo in a 25ltr pot (128 pounds including postage )however what arrived here was a damaged ( in transit I think ) Musa in a pot so small in actually fitted inside a bucket !!!! So deffinitly not a 25 ltr pot . I was furious , so garden plants online were going to send the plant I actually ordered , just now the delivery driver turned up with a Musa basjoo in a pot that’s looks the same size as the previous one so NOT A 25ltr pot !!!! I did not accept the delivery and the driver took the inferior Musa basjoo with him that had been delivered weeks ago .If you cannot source Musa basjoo plants in 25ltr pots you should not offer them for sale!!!!! I paid for a top of the range and that is not what you providing ,
You promised to send me the plant I ordered and you have not done that . I want a full refund !!!!! You are still offering Musa basjoo in 25ltr pots for sale , can you actually source these ?????????? So I have paid good money and still have nothing .
I will in future shop at independent garden centres where I can see what I am actually buying and I can see the people I’m dealing with.

12. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Nicolas,

Thanks for letting us know.

We’re sorry the replacement was also not accepted. We’ve now updated the case accordingly and will proceed with the refund request as previously advised. You’ll receive an email in the next few working days confirming cancellation and the refund details.

To clarify, Musa basjoo in 25L pots can be sourced and is something we do supply through our nursery network, however availability can occasionally be affected by seasonal stock levels and grower batches. We are actively reviewing what was dispatched in this case to ensure it matches the listing specification.

We understand your disappointment and have logged your feedback regarding the plant size and listing so it can be reviewed with our nursery and courier partners.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Waiting over a month

Waiting over a month for delivery of wisteria and have been told it's going to be another week after chasing for the 3rd or 4th time. I even went to the trouble of calling beforehand and checking the delivery estimate for the specific plant and species and was told it would be about 2 weeks. We're now at 5 weeks The plant had also made it from Italy over 3 weeks ago but absolutely terrible delivery process means it's just sat in their storage. I've been told I'll get a call from the manager after trying to chase this multiple times, that also did not happen.

Completely missing the wisteria bloom in the process of all this. Don't order if you're expecting your plants to arrive in a timely manner. I'm still waiting after a month.

11. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Rathina,

As you advised our customer service agent and management after this matter was discussed, you could only accept the order on the 8th of May and if not then, any day following the 15th.

We advised as we couldn't deliver on the 8th, we would arrange after the 15th as per your request.

We aimed to get this order to you much sooner, however, we are a small business , not Amazon next-day service. As we explained, due to unforseen issues with transportation, this caused significant delays in our schedule. We operate with all of our own vans and drivers, not through third party and importing from our nursery in Italy to the UK can take longer depending on the case which is outlined on our website.

It is unfortunate you had to leave this review before receiving your beautiful plant. In response to this, we withdraw our offer for a discount on any next purchase as you will be better off going to a local garden centre or Amazon.

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

ordered a magnolia in July 2024

I ordered a magnolia in July 2024. Delivered after delay as they said it was difficult to source. Arrived in autumn so didn't realise until the spring that it was the wrong type. I was told just to keep the wrong one and they would give me free postage for the correct one.Since then they have been trying to source the correct one. Initially i was kept reasonably well updated for the first delay however in october 2025 I contacted them to ask for an update. They apologised for not getting back to me, they said there had been a major change of staff. They then said early in the new year 2026. There followed several promises of dates in april, in fact one e mail states end of spril at the latest. Finally someone told me on the phone that it would definitely be delivered on 11 may. We were getting back from holiday the day before and I wanted to be ready to receive it. We stayed in but as we hadnt heard from the delivery company or the plant company I phoned to check when it was likely to arrive. It turned out they still hadn't one in stock. When I expressed frustration they said oh we can get one to you next week! I dont understand how you can advertise a plant for sale when you don't know if you have a source. I have now asked for a refund although I havent had acknowledgement of my e mail requesting this. They got 2 stars rather than 1 star due to initial contact and Ruby was nice to deal with. The response to my review was disappointing as I felt , apart from saying the wrong plant was delivered in winter, when it was autumn( mistake on my part) my comments were correct. I didn't just off the top of my head expect to have a plant delivered the day I got back from holiday, that would be delusional. I was actually told it would be delivered that day. I hope this is finally resolved when I get my refund.

11. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Thank you for your detailed review.

It’s always helpful to receive a fully narrated timeline of events, even where it differs somewhat from our records.

Your placed your order in July, in August as it is a quiet period we have no deliveries operating this month for a couple weeks, you received your plant in September (Autumn).

As mentioned throughout the process, sourcing living plants is inherently dependent on availability at the time of dispatch—not at the time of initial confirmation, nor at the time a delivery is optimistically anticipated after a holiday.

Magnolia sieboldii in a 125–150 cm size is a specialist ornamental shrub that is a variety harder to source but our growers were working to get this for you and replace your initial plant received.

We also note your frustration regarding updates. These were provided as and when stock information was confirmed, rather than as placeholders or assumptions.

We trust this brings the matter to a close and wish you better alignment between expectations and reality in future orders elsewhere.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Poor quality plant

Unfortunely the bougainvillea I bought arrived very pot bound, dry and the top of the pot was covered in moss. The leaves look very tired and some are brown. I sent photos and was told that the roots are healthy and moss is harmless. I’m in the trade and it’s a sign of poor plant management. I was offered a discount off my next purchase which I won’t be taking.

Their response says it all. For the record I have extensive horticultural experience.

7. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Antonia,

As per our drivers photo and photos you received from ourselves, we explained to you that due to transport shock, certain plants may undergo stress at times which is normal when moving plants from our Italian nursery to the UK. Bougainvillea can be sensitive to changes in temperature, light, and watering conditions.

Yes, moss is harmless and simply develops from moisture over time. It does not indicate disease or poor plant health. We have also given advice for steps to help repot and remove leaves as new ones will continue to establish.

Our plants are sourced, grown and handled by our experienced growers in Italy, then to the UK with our drivers. You may be in ''the trade'' as a designer but your claims of ''poor plant management'' would be untrue.

We are more than happy to withdraw our offer of a discount in goodwill on a future purchase in response to this negative review as customers such as yourself are best to go to a local garden centres or Amazon.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Amazing plant arrived

Amazing plant arrived; Cordyline Palm. It arrived in a really healthy condition. Well worth the money. Would definitely purchase another or other plants from Garden Plants. Very happy.

31. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Anne,

Thank you for your review!

I am delighted to hear you are pleased with your new Cordyline Palm.

We look forward to assisting you again in the future!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Huge climber for the fence

Bought a huge climber for the fence. It was well over the 6ft I was expecting and very healthy looking. Did have a bit of a wait for delivery but they kept me informed. I thought it was great value for money and has given immediate impact now its planted and spread out along the fence. Could not have got such a good deal at garden centre and worth the wait.

5. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Steve,

Thank you for your positive review!

I am delighted to hear you are pleased with your plant and overall experience with us.

We look forward to hopefully assisting you again in the future.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

"So happy with my new Gala Apple Tree

"So happy with my new Gala Apple Tree. It arrived a bit tired from the trip, but three days later, it’s looking healthy and strong. I’m amazed at the size—it’s much bigger than I anticipated for the price, especially compared to other sites. I can’t wait for next spring to see it flower! Garden Plants Online is now my go-to recommendation."

2. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Eliot,

Thank you for your review!

I am delighted to hear you are pleased with your beautiful new Apple Tree. As our plants are transported from our nursery in Pistoia Italy, they may undergo some stress while being out of their natural habitat, however, this is totally normal and we are delighted after you took great care after a few days that it came back looking healthy and strong!

We would love to see the progress of your plant next spring and cannot wait to assist you with your next order.

As a gesture of appreciation for your kind review, we would love to offer you a discount on your next order with us!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Strong healthy plants

Although I waited a long time for delivery of my order I was kept up-to-date about its progress. I am really pleased I waited as my plants arrived well packaged, strong and healthy and look great in my garden. I would order again from this company.

1. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Julie,

Thank you for your review.

I am delighted to hear you are pleased withn your order and our service!

As our plants do come from our nursery in Pistoia, Italy, sometimes lead times can be extended while our growers our sourcing your products due to transportation delay from Italy to the UK.

We are so greatful for your patience when waiting for your order and would love to offer you a discount on your next order with us as a token of appreciation!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I highly recommend this company

I highly recommend this company, I ordered a rare apple tree, to be honest I was expecting, for the price a small one stem twig, I actually received a 6ft + aged, healthy tree ! I was very shocked.It looks lovely, the firm kept me updated throughout,I honestly don't know where the bad reviews come from? Also I was informed that if not happy to contact them, and they will sort it out.Excellent 👍

1. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Catherine,

Thank you for your kind review!

I am delighted to hear you are pleased with the process of our service as well as your beautiful apple tree you have received!

We are so grateful you stuck with us through the whole process and looked past the negative reviews some have left. Our small team always work relentlessly to provide the best service and products to our customers but unfortunately, not all can be pleased.

As a gesture of appreciation for your positive review, we would love to offer you a discount off yiur next order with us.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

extremely misleading delivery times

The website does not clearly state what plants will have longer delivery times, I paid £85 for a delivery that stated 10 working days. It will be a month when the plants are finally delivered despite being told 10 days ago and then again 5 days ago that they were ready for dispatch. They refused to refund the items which is also not clearly stated when you order. I would not recommend ordering from this website

1. maj 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi Nicola,

As our plants are grown in our nursery in Pistoia, Italy and as listed on our website ''Subject to product availability delivery can take longer period if we might need to move product from Europe to the UK or in some occasion search for a specific variety or size you expecting.''

You may have missed '' if its regular UK based stock item, we aim to deliver within 3-5 working days, however if you order something very special, we will have to move it for you from our Italian nursery which usually take around 10-12 days, however might take longer. Almost every product we delivering within 30 days, however sometimes customers ordering seasonal plants which are not ready yet for the season,''

Under all products on our website it states the estimated date of delivery depending on your postcode and under the product in Delivery Information you will find all the information you need here.

We wished to get this earlier to you however, due tue to un controllable situatiuons during the transportation of your item, it would be later but still within the timeframe explained above.

Our Operations lady emailed you on Friday to advise she will get back to you today (Tuesday) regarding an update from management for the refund of the delivery charge you requested to discuss.

I highly doubt this will be approved after leaving this review before we could try come to a resolution with you.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Plants were stunning

Plants were stunning, exactly as I ordered.Service and advice I received was first rate 👍

30. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Garden Plants Online-logo

Besvarelse fra Garden Plants Online

Hi There,

Thank you for your review.

I am delighted to hear you are pleased with your new plants as well as our service provided!

We hope to assist you again in the future.

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere