Freediver Shop Anmeldelser 229

TrustScore 3 ud af 5

2,9

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ho ordinato un paio di pinne il 23 febbraio 2026 (già pagate) ma non è arrivato ancora nulla, contattandoli per mail non si sono neanche degnati di rispondermi. Mi rivolgero' all'autorità di contrasto... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I received a bill from FedEx after paying quite a bit of money to have the items shipped to me. I don’t care if your TOS stated there may be additional charges. You should be a little bit more upfro... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Ich und mein Buddy brauchten carbonflossen von cetma. Nach Kontakt mit dem Service von freediveshop mit der Bitte um priorisierung meiner Bestellung, leiteten diese alles in die Wege und sorgten fü... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Paket war beschädigt angekommen… Ausgepackt und tatsächlich war eine Flosse angebrochen/kaputt. Mich über die Saite zum Kundendienst durchgehangelt und die Lage dargestellt. Promte Antwort - alle... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Dykkerbutik

Oplysningerne kommer fra forskellige eksterne kilder

Established in Febuary 2006, Freediver Shop is the leading online retailer of freediving, spearfishing, finswimming and underwater games fins and accessories, offering a wide variety of both standard and custom made, hand crafted wetsuits, blades, fins and monofins, tailored to your exact specifications - at unbeatable prices!


Kontaktoplysninger

2,9

Middel

TrustScore 3 ud af 5

229 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har besvaret 33 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 24 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ho ordinato un paio di pinne il 23…

Ho ordinato un paio di pinne il 23 febbraio 2026 (già pagate) ma non è arrivato ancora nulla, contattandoli per mail non si sono neanche degnati di rispondermi. Mi rivolgero' all'autorità di contrasto sulle frodi via Internet.

22. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I would like to share my experience…

I would like to share my experience with the WaterWay Mermaid monofin.

The fin offers very good propulsion and performs well for straight swimming. However, after less than one year of use, a structural crack appeared during regular mermaiding practice.

According to the manufacturer’s own explanation, this type of damage can occur due to repeated stress from blade “cupping” during dynamic movements such as turns, spins, and multidirectional figures — even without any contact with the pool wall or floor.

This is important, because these types of movements are a normal part of mermaiding practice, not an exceptional use.

At the moment, there is no clear information provided to users regarding these structural limits. This can lead to misunderstandings about what the monofin is actually designed to withstand.

I believe this product would benefit from clearer communication about its limitations, especially for practitioners who include rotations and dynamic movements in their practice.

Unfortunately, no replacement or compensation was offered in this case.

Overall, a good fin for propulsion, but with limitations that should be clearly stated.

It is also worth noting that the manufacturer states that this type of crack is not repairable. A temporary solution (drilling a small stop-hole) may help limit further propagation, but it does not guarantee long-term or safe use.

In practice, this type of damage significantly compromises the usability of the monofin under normal mermaiding conditions.

11. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I would like to share my experience…

Je souhaite partager mon expérience avec la monopalme WaterWay Mermaid.

La palme offre une très bonne propulsion et est performante pour la nage en ligne droite. Cependant, après moins d’un an d’utilisation, une fissure structurelle est apparue lors d’une pratique normale du mermaiding.

Selon les explications du fabricant lui-même, ce type de dommage peut survenir en raison de contraintes répétées liées à la courbure de la lame (“cupping”) lors de mouvements dynamiques tels que les rotations, vrilles et figures multidirectionnelles — même sans aucun contact avec le mur ou le fond du bassin.

Cela est important, car ces mouvements font partie intégrante de la pratique du mermaiding et ne constituent pas un usage exceptionnel.

À ce jour, aucune information claire n’est fournie aux utilisateurs concernant ces limites structurelles. Cela peut entraîner une mauvaise compréhension de ce que la monopalme est réellement capable de supporter.

Je pense que ce produit gagnerait à communiquer plus clairement sur ses limites, en particulier pour les pratiquants qui intègrent des rotations et des mouvements dynamiques dans leur pratique.

Malheureusement, aucune solution de remplacement ni compensation n’a été proposée dans ce cas.

En résumé, une bonne palme pour la propulsion, mais avec des limites qui mériteraient d’être clairement indiquées.

À noter également que le fabricant précise que ce type de fissure n’est pas réparable. Une solution temporaire (perçage d’un trou d’arrêt) peut éventuellement limiter l’extension de la fissure, mais cela ne garantit pas une utilisation durable ni sécurisée.

Dans les faits, ce type de dommage compromet fortement l’usage de la monopalme dans des conditions normales de pratique.

11. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I received a bill from FedEx after ordering.

I received a bill from FedEx after paying quite a bit of money to have the items shipped to me. I don’t care if your TOS stated there may be additional charges. You should be a little bit more upfront about this. Not hide it in very small fine print. You also put a value of $50 on the shipping to avoid paying extra fees for export. I will report this that you’re not putting accurate values for items shipped to avoid paying additional duty taxes.

Stay away from this company

14. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Avoid any products that have a size.

Avoid any products that have a size.
Ordered fin foot pockets as US 6-7, came as 5-6.
Order says EUR 38-39 and on the fins but they say US 5-6? Their size charts are all messed up. Customer service is slow and poor and the import fees are high. They will probably make me pay another $78 just return them. So I will be in $150 and still have no fins haha. Other reviews similar to mind. Hope you see this before you order anything’s.

15. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Freedivershop.com error ignored

I ordered a reputable brand of swimming fin (powerfin) and I am a size 43 ordinarily. I have swimming fins and freedive fins in the 43-44 size (use a dive sock in my Cressi 43s). I ordered 44-46 to be on the safe size and planned to use a sock. The fins arrived and despite having 44-46 on the fin they are a 41-42 at best. No way can I even get my foot half way in. Freedive Shop say I have to pay to ship them back from Australia to the Ukraine(?) for someone there to assess and potentially refund / exchange. I have already paid for expensive shipping and don't agree I should pay again. I don't trust them and T&Cs say if Freedive error then they should pay. I discovered another freediver had the very same issue with missized 44-46s. Very poor.

19. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Je vais devenir chèvre

Je vais devenir chèvre! J'ai payé €219.38 pour des palmes. On m'a envoyé un e-mail me demandant d'ajouter 45€ car le prix a augmenté. Je fais rapidement le virement et maintenant il faut un justificatif, car ils ne peuvent pas vérifier si le virement a bien été effectué! Depuis une semaine, il n'y a rien qui se passe, alors que cela aurait dû être un cadeau pour Noël...

9. december 2025
Uopfordret anmeldelse
Freediver Shop-logo

Besvarelse fra Freediver Shop

Bonjour,

Nous prenons ce type de message très au sérieux, mais après vérification approfondie, nous ne trouvons aucune commande correspondant à cette description dans notre système.

Les montants mentionnés, la demande de paiement complémentaire par virement, ainsi que le scénario décrit ne correspondent pas à nos pratiques commerciales. Nous ne demandons pas de paiements supplémentaires après commande de cette manière.

Il existe malheureusement des sites tiers et des copies frauduleuses qui utilisent des noms ou visuels proches des nôtres. Il est possible que votre achat ait été effectué auprès de l’un de ces sites, et non chez Freediver Shop.

Afin de clarifier la situation, nous vous invitons à nous transmettre via Trustpilot ou par message privé :
– le numéro de commande
– l’adresse e-mail utilisée lors de l’achat
– le nom exact du site sur lequel la commande a été passée

Sans ces éléments, nous ne pouvons malheureusement pas rattacher ce message à une commande réelle effectuée chez nous.

Nous restons bien entendu disponibles pour clarifier la situation dès réception de ces éléments.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Appreciation for Excellent Customer Service and Quality Fins

Dear Freediver Team,

I am writing to express my heartfelt appreciation for the exceptional customer service and the high-quality fins that I have purchased from your brand. I have bought a total of 4 fins from Freediver, and each one has been incredibly helpful in my underwater endeavors.

Recently, I encountered an issue with one of my monofin, which tore from the foot pocket side during a critical competition. Despite the urgency, your customer care team was understanding and responsive. They promptly sent a replacement fin, which enabled me to participate in the state-level competition without any further issues.

I was impressed by the professionalism and dedication of your team in addressing my concerns. Your commitment to customer satisfaction is truly commendable, and it has reinforced my trust in the Freediver brand.

Thank you for providing top-notch products and outstanding customer support. I look forward to continuing my association with Freediver and exploring more of your innovative products.

Best regards,
Aishi Chakraborty

30. august 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

DONT ORDER WRONG SIZE

I asked for size recommendation and the size they gave was too small. If you order wrong size to US you will spend at least an extra $100 getting the replacement size. Disappointing.

18. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Freediver Shop-logo

Besvarelse fra Freediver Shop

Hi Travis,

Thank you for taking the time to write us you feedback.

We regret to hear that the ordered size did not make a good fit - In case size adjustment for your order is required, we are happy to make the adjustment or exchange to a different size with no additional cost.

If the correct item and size were supplied as ordered and there is no fault with the supplied item, you will be responsible for the round trip delivery costs of the exchange item.

For further details and in order to arrange size adjustment or an exchange simply contact our support team directly with your order number.

Have a great day.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Massive brokerage charges they will not tell you about....

I bought some fins and read the terms that said import taxes may apply. There are tools to calculate these on the web, and at a calculated £90 the purchase was still viable. What these people don't tell you is that they ship via a UPS service that also adds a "brokerage" fee onto the import, which was £145 inc VAT + the £90 actual import tax (£235 extra or 50% on top of list price). Shame on them- they know you will get hit by that huge brokerage fee but do not advertise it or care. Customer help has not made any effort to resolve or help - quoting there “fees and taxes clause” so don't believe any "fluffy" response they may make to this.

23. juli 2025
Uopfordret anmeldelse
Freediver Shop-logo

Besvarelse fra Freediver Shop

Hi Paul,

Thank you for taking the time to write us your feedback.

We have verified this case and can confirm that the product pricing in our UK store is excluding tax as indicated in our TOS and no tax was charged for the ordered item as indicated on your order invoice - As per our TOS, additional fees and tax for the ordered items may apply in accordance with local law and personal import regulations at your delivery destination.

In case you have any questions or if you require any further assistance please contact our support team directly at support@freedivershop.com.

Have a great day.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great customer service

I recently bought a rather costly custom-made Elios wetsuit from FreeDiver Shop.

It's the first time I've made such a complex purchase online, but Freediver went out of their way to make the whole process as seamless and easy as possible. They answered all my questions very quickly, and everything arrived bang on time.

I'm also happy to say it's a perfect fit as well.

15. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

shipping errors! Product perfect!

Product was perfect so no worries there. However, upon arrival, Fedex, suggested there was an exception with delivery. When I looked at the address, the address was inputted incorrectly. I always use my auto fill and I know my ship to home address so I thought that was weird. When I was composing an email to the sender, Fedex called me. They asked me to verify my address. Then when I told the
my correct address, they suggested, not only was the street address name incorrect but, the house number as well. This would have been a logistical nightmare had I not lived in small mountain town because not always does Fedex call you when you live in big cities. I thought maybe I did enter Trail instead of Court. On my order it is wrong too. I’m not sure what is going on over there with shipping and possible computer or human error but, if that happened to me, I’m sure I’m not an anomaly. Please be better with receiving orders, warehouse, to shipping. Having the entire address, number and street incorrect is not good. Hence, three stars. The package came the following day.

29. maj 2025
Uopfordret anmeldelse
Freediver Shop-logo

Besvarelse fra Freediver Shop

Hi Jennie,

We regret to hear there was an issue with your delivery and thank you for taking the time to write us your feedback.

We are glad to learn that the issue was quickly resolved with the courier directly, with minimal delay and that the order was delivered to you on the next day.

Our technical team has investigated this case from our side and advised us that, seeing as the incorrect address can already be seen on your original order confirmation, the issue was most likely caused by a form auto-fill function in your browser - You may want to disable this function to prevent such an occurrence in the future, or double check any forms where your address is automatically entered.

Please don't hesitate to contact our support team directly if you have any further questions regarding your order.

Have an awesome day!

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

25-30% extra charge

so I have ordered freediving goggle that should have cost me 165USD including shipping and ended up paying 190USD partially because the shipping company charged me additional cost that was not mentioned in the online store.
So the product is good I am happy I got it yes but not knowing how much you will pay because Fedex decided to charge me extra is actually very bad and not knowing the products from where they ship is also pretty bad and the website format is so bad that I felt at first I was scammed and that the website might not even exist. But after all if you are willing to pay up to 25-30% on top of the price you see at the onloine shop then yes its a fantastic shop

4. april 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Prodotto non arrivato a destinazione

Prodotto non arrivato a destinazione, persa ogni traccia. Soldi rubati, per quanto mi riguarda azienda inaffidabile

28. marts 2025
Freediver Shop-logo

Besvarelse fra Freediver Shop

Hi Monica,

We regret to hear that you have experienced an issue with your order and thank you for reaching out to us.

We have reviewed the details of this case and can confirm that we have no record of your order or a customer account with your details, and your order number does not appear to belong to our store (Freedivershop.com).

We suggest checking your original order confirmation for the details of the seller or store where you have placed your order.

Please feel free to contact our support team directly at support@freedivershop.com with your original order confirmation in case you have any questions or if you require any further assistance.

Have a great day!

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere