Klinikken overtræder Dyrlægelovens § 9.
Jeg har været trofast kunde ved denne dyrlæge igennem 13 år, med alle mine dyr og har aldrig haft dårlige oplevelser, men det skulle tage en ende i dag. Jeg ringer ned til min dyrlæge (city dyreklinik), som mod forventning har åben på grundlovsdag, da min gamle hund på 13 år har fået et voldsomt udefinerbart anfald, hvor han forsvinder væk i nogle minutter og efterfølgende sover meget tungt, jeg bliver utrolig bange for, at han kan have problemer med hjertet, og ringer derfor med henblik på at få en akut tid til at få ham tjekket (klokken er her 12.01) Jeg bliver mødt af en sekretær, der fortæller at de ikke har tid til at se ham, men at jeg SKAL have ham tjekket i dag og henviser derfor til anicura dyrehospital i Valby. Jeg ringer straks til dyrehospitalet, hvor jeg venter i telefonen længe grundet travlhed, sekretæren bliver dybt forarget over at vores egen dyrlæge har smidt os videre til dem, når klokken kun er 12 og de har åbent frem til klokken 16, hun siger at dyrehospitalet er fuldstændig overbebyrdet, da det er helligdag og mange dyrlæger har lukket, hvorfor hun egentlig vil anbefale mig at ringe tilbage til min egen dyrlæge, da min hund også har en historik med testikel cancer blot et år tilbage, hvor ved jeg blev informeret af egen dyrlæge om at ringe, hvis han pludselig blev dårlig eller ændrede adfærd, da man ikke kunne udelukke at kræften potentielt kunne have spredt sig.
Jeg ringer tilbage til egen dyrlæge (city dyreklinik) - jeg bliver her mødt af en anden sekretær, som jeg fortæller at jeg netop har talt med dyrehospitalet og de mener ikke det kan have sin ret at de sender mig til dem, når de har åbent flere timer endnu, og når jeg står med en akut dårlig hund, da dyrehospitalet dækker mange lukkede dyrlæger grundet helligdag. Sekretæren bliver meget stødt og begynder at kritiserer dyrehospitalet, jeg siger til hende at det egentlig er fuldkommen underordnet for mig, jeg har blot brug for hjælp til min hund, i stedet for at blive kastet rundt mellem dyrlæger. Hun beder mig vente og vender det med en dyrlæge - jeg får nu tilbudt at komme forbi, men KUN hvis jeg kan komme inden for 10-15 minutter. Jeg siger til hende at jeg befinder mig på Amager, men selvfølgelig gerne hopper i en taxa med det samme, men at jeg ikke er herre over trafikken, og derfor forventeligt vil kunne være der inden for 30 minutter. Hun svare hertil at det hjælper ikke noget, og så kan de altså ikke hjælpe mig og min hund. Jeg spørger til om det ikke er muligt bare at få 5 minutter med dyrlægen for at få lyttet på hans hjerte, for at sikre at hans hjerte slår normalt og at jeg selvfølgelig betaler en konsultations pris for det, jeg ønsker blot hjælp til ham.
Svaret er meget kort og ubarmhjertigt nej, hvis jeg ikke kan komme inden for 10-15 minutter. Jeg spørger til om det ikke er normal kutyme at der findes “akut tider” ved dyrlægen, som ved ens egen læge, hertil svare sekretæren at nu ringede jeg jo først klokken 12.58 om eftermiddagen, så skulle jeg have ringet før. Jeg påpeger endnu engang for sekretæren at min hund netop har haft anfaldet for en time siden, og jeg har været i kontakt med dem kl 12 allerede, men jeg jo ikke kan forudse at han ville få dette anfald. Sekretæren ender med at afslutte samtalen, uden at tilbyde tid til min akut syge hund og henviser til at jeg må ringe til dyrehospitalet igen, da de jo havde patienter som faktisk havde booket tider hos dem for længe siden (dvs. ikke akut syge dyr) og derfor ikke havde tid til bare at tage os ind.
Så hvis du mangler en dyrlæge, som fuld booker deres kalender til negleklip, vacciner, og div. kontroller, i en sådan udstrækning at de ikke har nogle akut tider, for at sikre sig at de ikke mister penge, men at du måske mister muligheden for at få tilset dit akut syge kæledyr, så er det city dyreklinik du skal have fat i.
Vi kommer til at finde os en ny dyrlæge og indsende en klage over fejlbehandling i en akut situation ifølge dyrlægelovens § 9.
5. juni 2026
Uopfordret anmeldelse