Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I have been a customer of WC for several years and not only do they have wonderful products, their customer service is A++! Claire and her team go the extra mile every time to make sure their customer... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I received the Learn to Knit box for a Christmas present. I absolutely love it, as a complete beginner it has a variety of things to knit to give you plenty of practice and confidence. I enrolled on t... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I was doing a new crochet project - Finn Fox. It was probably because my tension was too loose, but I ran out of yarn before I had finished. It was going to cost me £10 to get just one more ball bec... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Beware! Wool for Rainbow Blanket Kit which cost £89 ran out in three separate colour sections meaning that the pattern could not be completed as per instructions. Simply not good enough. Have been pur... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Kunsthåndværk

Skrevet af virksomheden

We specialise in handmade woollen accessories for giant knitting, macrame, crochet and weaving. DIY Kits and Made For You products.


Kontaktoplysninger

4,5

Fremragende

TrustScore 4.5 ud af 5

618 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 24 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Kit doesn’t provide enough wool to complete

Beware! Wool for Rainbow Blanket Kit which cost £89 ran out in three separate colour sections meaning that the pattern could not be completed as per instructions. Simply not good enough. Have been purchasing knitting kits for years and have NEVER experienced this. If anything, yarn for kits usually errs on the generous side. My experience is that the company are not at all interested in this feedback.

9. marts 2023
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

No stars for customer service

Yarn supplied with kit was short. Not a big deal and easily remedied but company’s failure to acknowledge inconvenience or apologise for defective product because I dared to challenge them is staggering.

10. februar 2023
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Do not respond to emails

I emailed customer services on 29 November, and did not receive a response. I have followed this up a subsequent three times, and still received no response, so it is impossible to get in contact with Wool Couture.

26. december 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Our apologies you have not received a response. We have checked back through our inbox and cannot see any messages that we have not responded to.
Please can you kindly contact us again at hi@woolcouturecompany.com with the subject heading trust pilot review and I will ensure to come back to you personally. Warmest regards, Penny

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

This review deals only with value for…

This review deals only with value for money. Having bought a penguin kit as a Christmas present I found that as I ordered I needed to buy a hook additionally. The kit was about £25 then the hook was £4 extra. When it arrived the whole thing was obviously too expensive but the hook was outrageous. Quality fine but value for money definitely not fine.

24. december 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for your feedback. We aim to price our products competitively in the market so are sorry that you are disappointed with your purchase. If you would like to return the item back to us we will happily offer an exchange or refund to you. Warmest regards, Team Wool Couture.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I purchased something from this company…

I purchased something from this company via John Lewis on on 1st December it never arrived though other items in the order from a different supplier did. I contacted John Lewis who said the item would be delivered on 16 of December. I received an E mail to say wool couture had chosen to send it by Royal Mail! Really when they know that there is so much disruption and my order should have been delivered weeks ago? I have tried to get an idea when the item will arrive obviously not before Christmas ! I would suggest no one ever orders anything from them again I certainly never will from such un caring company. I will now go and and find a company that actually cares about their customers to get this present replaced.

1. december 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

We apologise that you have not received your order. We would like to investigate this further for you. Please provide us with your order details via our customer care email hi@woolcouturecompany

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

GREAT SERVICE!

I PURCHASED A BLANKET FOR MY BABY GIRL AND UNFORTUNATELY BY ACCIDENT I RECEIVED A KNITTING KIT.. ITEM WAS REFUNDED.. GREAT QUALITY OF SERVICE ON RETURNING ITEMS BACK..

THANK YOU:)

15. december 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you Silvio. Warmest wishes, Penny

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

More than a week from order to dispatch

I ordered a knitting kit with the intention of knitting this as a Christmas present for my niece. I ordered on 5 December, with estimated delivery date 12–14 December. I understand current Royal Mail strikes are getting in the way of delivery times, but I was extremely disappointed that my order was not even dispatched until 13 December, especially considering most of last week did not have the mail strikes but 14 and 15 December will. Assuming this even arrives in time by Christmas, I am now extremely worried about finishing the project in time for Christmas to gift to my niece. I would not recommend any company that needs more than one week to dispatch an order without explanations or apologies.

13. december 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Hi Sigrid,

Thank you for taking the time to leave us a review via Trust Pilot and I am so sorry for the delay with your order.

Quite rightly you ordered on the 5th Dec and normally we can have the dispatched turned around really quickly, but we have been challenged with the strikes as Royal Mail are our UK delivery service.

It has taken 10 working days for your delivery to arrive and 4 of these have been impacted by the strike.

We are very sorry you have had to wait so long, normally Royal Mail offer an excellent service and this is why we choose them as our main provider. The cost of quality of delivery normally exceeds all other providers.

Kind regards,
Ali
Founder @woolcouture

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Appalling customer service

Beware, really poor customer service. I bought a crochet kit for my daughter's birthday; it was meant to reach me by 8 Dec ( her birthday). Today is 12 Dec and has not arrived yet. I have contacted the business and they have suggested I can refuse the item when they attempt to deliver it but the postage will be deducted from my refund. Simply unbelievable! My order was placed through Not in the high street website. The other item on the order ( from a different company) arrived on 7 Dec, however they are trying to blame the postal strike instead of taking responsibility for sending off the order too late. I obviously won't be using this company again and won't be recommending it either. There are plenty of other companies online who know how to look after customers,i.e. Wool and the gang

12. december 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Hi Alexandra, Thank you for your feedback. You placed your order with us on December 5th. We had dispatched this to you on December 7th with Royal Mail as promised on Not On the High Street. Unfortunately, due to the widespread Industrial Action that is being taken by Royal Mail, your order did not arrive to you within the estimated delivery time. We apologise for the delivery delay.

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Still waiting for item to be dispatched a week later

Ordered item a week ago but has t even been dispatched yet which seems rather slow. Hope the wait is worth it

28. november 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Hi Nick,

Thank you for taking the time to leave us a review via Trust Pilot and I am so sorry for the delay with your order.

Quite rightly you ordered on the 22nd November and this was dispatched within two days. We have been challenged with the strikes as Royal Mail are our UK delivery service. It has taken 8 working days for your delivery to arrive and 6 of these have been impacted by the strike.

We are very sorry you have had to wait so long, normally Royal Mail offer an excellent service and this is why we choose them as our main provider. The cost of quality of delivery normally exceeds all other providers.

Kind regards,
Ali Founder @woolcouture

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Top marks for will couture

I have just completed Fredrick Fox and as usual the end result was lovely. The quality of the wool as always is high quality and knits up well. I find the patterns clear and easy to follow and I would say I am definitely not an expert. Wool couture are always my first choice when looking for new knits , my grandsons love their animal friends.

10. marts 2022
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Good needles but very poor wool…

Good needles but very poor wool quality. The wool frequently breaks when knitting. Very disappointing

13. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Hi Catherine,
Thank you for taking the time to leave feedback - this is much appreciated.
We pride ourselves on our best selling merino yarn. Working with a single ply yarn can be different to a 2/3 ply yarn and we have a video on our YouTube channel, showing Claire using this yarn: youtube.com/c/WoolCouture/videos
I hope this will encourage you to complete your kit. However, if you wish to return, we can of course refund any unused items.
Kind regards
Carol

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Hi ..love your patterns but I'm a bit…

Hi ..love your patterns but I'm a bit stuck on Robyn Octopus. I have watched your video carefully and followed 'making the bobble' on tentacles. After creating the bubbles my number of stitches reduces from 57 to 46..I'm not sure what I am doing wrong. Knit into front and back of next 2 stitches, turn and purl these 4, turn and K 2tog twice so 2 stitches remaining then pass first stitch over 1st..this is where the stitch is lost . The pattern goes on to say on Row 8 K50 before W & T but there are not even 50 stitches left at this point ..please could you advice. I've tried 3 times with same result ..apologies

7. november 2021
Uopfordret anmeldelse
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Hi Marion, I have messaged you via your order. Best wishes Olivia

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Easy instructions to follo

I found the instructions pretty straightforward. Was a bit confused by right side and wrong side. Also there is an instruction saying yo but this is listed in the abbreviation. Cardigan is finished and looking pretty good for a first attempt after a 40 odd year gap!

25. maj 2021
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for taking the time to review our company Wool Couture.
We're so pleased you have enjoyed the experience and you are knitting again.
Happy crafting!
Ali and the team @ WoolCouture

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for taking the time to review our company Wool Couture.
We're so pleased you have enjoyed the experience.
Happy crafting!
Ali and the team @ WoolCouture

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Beautiful yarn that was delivered…

Beautiful yarn that was delivered quickly. What more is there to say?

20. maj 2021
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for taking the time to review our company Wool Couture. We're so pleased you have enjoyed the experience. Happy crafting! Ali and the team @ WoolCouture

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Buy by length?! OK

The reason that I liked using this company is when you buy the epic merino yarn you can buy in extra lengths and it tells you sizes ect. It was so useful, I buy ALOT of wool and if all yarn was able to be bought in length my projects would look brilliant and have no loose ends

20. maj 2021
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for taking the time to review our company Wool Couture.
We're so pleased you have enjoyed the experience.
Happy crafting!
Ali and the team @ WoolCouture

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

My order arrived quickly and the…

My order arrived quickly and the quality of the wool is amazing. The instructions and pattern are clear and easy to follow. I am enjoying my first attempt at big knitting.

19. maj 2021
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for taking the time to review our company Wool Couture.
We're so pleased you have enjoyed the experience and welcome to our world of big knitting!
Ali and the team @ WoolCouture

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Very pleased

Great kit, good service and speedy delivery.

17. maj 2021
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for taking the time to review our company Wool Couture.
We're so pleased you have enjoyed the experience.
Happy crafting!
Ali and the team @ WoolCouture

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Always excellent and friendly customer…

Always excellent and friendly customer service

17. maj 2021
Wool Couture-logo

Besvarelse fra Wool Couture

Thank you for taking the time to review our company Wool Couture.
We're so pleased you have enjoyed the experience.
Happy crafting!
Ali and the team @ WoolCouture

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere