5 måneder uden aktivitet og svindel med ufuldstændigt arbejde
Anbefaler ikke Alex Watz fra WAVA (WAVA.dk) som rådgiver til badeværelse- og kælderrenovering. Undgå for enhver pris.
Kort opsummering:
Uendelige forsinkelser: 8 måneder for at få 1 ud af 6 tilbud, blot for badeværelsesrenoveringen. Tilbuddet mangler også detaljer.
Opkrævet betaling for arbejde, der ikke blev udført. Han lovede 6 tilbud, men leverede kun 1.
Vi betalte regningerne i god tro og ønskede virkelig at fremskynde processen (vi lærte af denne fejl på den hårde måde). Regningen blev sendt den 31. december 2023, på et tidspunkt hvor det var svært at komme i kontakt med ham. Faktisk var det altid meget svært at få fat i ham.
Historien:
Vi havde en sag, hvor Alex var rådgiver for badeværelse- og kælderrenovering. Første del af arbejdet – tegningerne – kom efter en måned. Anden del – udbud – var en 5+ måneders hængeperiode uden aktivitet, ingen gennemsigtighed, ingen e-mails, ingen telefonopkald. Faktisk blev kun 1/6 af det lovede arbejde udført, men regningen blev sendt alligevel.
Vi havde en aftale om, at vi skulle modtage to tilbud fra hver entreprenør, og at tre entreprenører skulle være involveret. Derfor forventede vi i alt 6 tilbud. Vi fik kun 1, og tilbuddet var uden detaljer.
Han hævdede, at han ventede på en tilladelse fra myndighederne. Vi kontaktede myndighederne og fandt ud af, at der ikke var nogen igangværende ansøgning.
Vi havde også mulighed for at tale med entreprenøren (som lavede det ene tilbud). Det viste sig, at både vi og entreprenøren ønskede at starte projektet hurtigt, men Alex havde ikke tid til at forhandle som rådgiver. Svindel og mangel på ære.
I de 8 måneder svarede han sjældent på e-mails, undtagen når han skulle sende tilbud og regninger. Vi havde ingen idé om, hvornår projektet ville blive færdigt. Når han svarede, begyndte han altid med "undskyld for forsinkelsen". E-mails kom typisk om aftenen eller i weekenderne, som om vores sag blev behandlet som et hobbyprojekt.
Alt i alt udførte Alex ikke arbejdet og krævede stadig betaling for det arbejde, han ikke havde udført. Svindel og mangel på ære.
For at præcisere havde vi en kommunikation, hvor vi bad om at få pengene (for udbudsdelen) tilbage, da det var arbejde, han ikke havde udført. Han svarede aldrig til tiden. Jeg måtte minde ham om, at vi skulle afslutte sagen.
Det mest absurde var, at han straks svarede, efter jeg sendte en påmindelsesmail, og sagde, at han var chokeret over min opsigelse. Det tog ham 4 uger at blive chokeret og kun 1 time at svare på e-mailen.
Hver gang havde han ikke læst e-mailen og lod som om, han ikke vidste, hvad der var galt. Vi måtte starte forfra igen og igen, dvs. forklare hvilket arbejde, han ikke havde udført, og hvordan vi ønskede at afslutte sagen efter 4 måneder uden aktivitet.
Til sidst opgav han at lade som om og sagde blot, at han ikke ville gøre noget. Kort sagt var Alex gennem hele processen fuld af undskyldninger/løgne (skyldte på entreprenøren, myndighederne og vores opsigelse) og manglede reel handling.
Brug ham ikke, aldrig.






