Sunrayflyfish Anmeldelser 

109
•
TrustScore 4 ud af 5

4,1

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Im from new Zealand and have been buying lines from Sunray for a few years now. Awesome quality gear and amazing costumer service! Highly recommended

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I have made a few orders with Sunray and can only compliment them on their customer service. My last order was for Fluorocarbon and must have lost the confirmation email, I emailed customer service d... Se mere

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

I was on a fly fishing back packing trip and fell and bent the frame of my reel. Totally my fault. I contacted Sunray and asked if I could purchase the part that I broke. Within one week they contacte... Se mere

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Whilst my order was accepted and processed by Sunday quickly and efficiently, it would have been helpful if some guidance on the expected delivery could have been given. Apart from that no problems at... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Lystfiskerbutik

Skrevet af virksomheden

Sunray Fly Fish designs and sells fly fishing tackle direct to anglers worldwide. Founded in 2014 and based in Cornwall, we develop our own fly lines, fly rods, fly reels, leaders and tippet — engineered from 45 years of fly casting experience. Our fly lines feature Kevlar cores by DuPont and 3M glass microsphere coatings, and we invented the Overhang Marker and micro-thin fly line designs that are now used by over 80,000 fly fishers globally. We ship from our own warehouse in Launceston to customers across the UK, Europe, USA, Canada, Australia and New Zealand.


Kontaktoplysninger

4,1

God

TrustScore 4 ud af 5

109 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 27 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 1 måned

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

4,1

Alle anmeldelser

(109)

56 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Sunray is an great company

Sunray is an great company, I have 3 Easy Backcast with overhang marker. This is a game changer line. All my friends love to use my rig with the sunray line.

Just yesterday, I put into a rookies hand he just upon purting into his hand first cast was 30' further.....

Just like that , He bought a line at waterside...

Keep up the great work team sunray

15. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great lines, super easy to fish with

I’ve bought several lines, and they’re all super easy to fish with. But the DryFly Micro Thin is my favorite; the Flies lands so quietly on the water that even shy fish don’t take flight. Thanks so much

5. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Sunray offered a great mix

Sunray offered a great mix. Good products, good communication, easy to deal with.

They also welcomed my feedback on a particular product, based on my experience of working with one of their products with people learning to cast.

My sense is they are a very genuine organisation striving to be the best they can

18. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

i am pretty new to sunray but thus far

i am pretty new to sunray but thus far, service has been excellent; responses to my e mails have been amazingly prompt; I have been dealing with Jason who has been most helpful and i suspect I will be dealing with sunrayfly fish on an ongoing basis for my new equipment needs

1. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I have bought several fly lines from…

I have bought several fly lines from Sunray and found them excellent. The weight and balance as well as the casting indicator work well. I enjoy the tutorials the give valuable advice and tips.

4. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Excellent service, great products

I’ve placed several orders with Sunray from Canada and had nothing but good experiences. Their products arrive promptly and everything is as ordered. I fish their pro lines exclusively and love them, especially the hangover feature. Another thing I appreciate is the investment Tom has made in his casting videos. It’s clear he has invested heavily in how best to communicate the fundamentals. Highly recommend!

7. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Quality gear

I've made several international orders with Sunray and everything I received arrived ahead of schedule and was in perfect condition. I received the first fly line seven or eight years ago and it is still going strong.

3. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Thanks for this — genuinely appreciated. International orders arriving ahead of schedule is one thing, but a fly line still doing the business after seven or eight years is another. That's a good run by anyone's measure. Enjoy the water, and thanks for coming back to us time and again.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I have brought more than 6 lines now

I have brought more than 6 lines now, also leaders and flies etc. The service has always been top class and the receipt prompt.The first line I had sent to Canada and my friend brought it to NZ for me as NZ was not on the list. After I informed you of that NZ popped up on the list and many members of our angling club have purchased lines. The lines are very good and the claims of long distance casting are true. Many happy Rotorua, NZ. customers.

4. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Six lines and counting, plus leaders and flies — and then getting your whole angling club onto them too. That's the best kind of advert we could ask for. Good to hear the distance claims are holding up on the water in Rotorua, and glad NZ made it onto the list in the end. Thanks for flagging that, and thanks for bringing so many good people our way.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I am a huge fan of Sunray Lines

I am a huge fan of Sunray Lines. Their overhang marker makes it very easy to know when to shoot the line. I have tried many different lines, but have never found a line that is as easy to roll cast or cast in wind. Speaking of wind, I live in KS where we know if you are going to fly fish in Kansas, you better learn early to cast in wind. I fish a lot for Crappie in the Spring and Spring is one of our windiest seasons. I use Sunray almost exclusively on my 2 and 3 wt rods that I use for Crappie and Panfish and have not found any line that casts better in high winds in these weights than their Micro Thin Series of lines. I have also purchased lines in 4,5,6,7 and 8 wt sizes and have enjoyed them all. I have always gotten great service from them. I do wish though, that they had US Distribution so my local shop could carry their lines. I have been using these lines now for several years. Anymore I generally only use Sunray and Scientific Angler Lines.

2. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Anyone who's fished Kansas wind knows that's the real test — and if the Micro Thin Series is winning out on your 2 and 3 weights for crappie in that, that tells us plenty. Good to hear the 4 through 8 weights have held up too over the years. Fair point on US distribution — noted, and something we're aware needs sorting. Thanks for sticking with us this long.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Bought loads of stuff from Sunray all great

Bought loads of stuff from Sunray , and been highly delighted with the lines, so much so that many people have commented on the distance achieved and I have had to get a line for them also.. lost count now of how many lines I have bought but all are top notch , sinkers, floaters , intermediates all great..can't recommend them enough.. immediate despatch , and always someone on the end of the phone

3. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Losing count of how many lines you've bought is a good sign, and getting other anglers asking you where theirs came from is a better one. Good to hear the sinkers, floaters and intermediates are all pulling their weight, and that dispatch and the phone line have kept up their end too. Thanks for the recommend — much appreciated.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

An awful company who blatantly ignore…

An awful company who blatantly ignore any warranty promises as stated on their website (more Finner although they are the same company). I had bought several lines, rods and reels but i will NEVER deal with this company again. I do notice that since denying me a replacement rod tip they have changed their web site (warranty page) to say the rod must have a manufacture defect whereas before (when I tried to claim) it just said 'What happens if I snap a rod tip'. More dodgy company policy. Still, don't take my word, look at the other reviews. Far too many complaining about the company workings. Shame really because I quite like the products.

3. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Hi David, thanks for the feedback — happy to add some context here.

The rod tip breakage was accidental damage rather than a manufacturing fault, so it fell outside our warranty terms. Even so, we wanted to help — we didn't have a spare tip section in stock for your rod, so we offered a full rod replacement at £45, less than half the normal price, which you were happy to accept.

The invoice included £4.99 shipping. You flagged it and we agreed straight away to remove it.

Looking back over your time with us since 2022, you've placed 11 orders, 5 of which had specific discount codes applied, and we've retrospectively added things like free shipping too. We've also previously replaced a fly reel free of charge, and our customer service team has personally amended orders and worked with you directly to get you the right gear — correcting line weights after ordering, arranging prepaid returns, and processing refunds along the way. The level of support your orders have needed has been well above what we'd typically see, and we've been happy to provide it.

Given all that, we don't think that a user error snapping a tip — which wasn't a fault of the product — is a fair reflection of how we've treated you as a customer.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Finner and Sunray Customer Services

I’ve used both Sunray and Finner fly fishing equipment for sometime now. I’ve had reason to contact Finner Customer Services a few times and, without question, the follow on service has been second to none! They have resolved my issues to my satisfaction promptly, and I cannot recommend them more highly!

3. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Good to hear the customer service side has come through for you every time you've needed it, not just on the gear itself. That's the bit that's harder to get right consistently, so thanks for saying so. Appreciate you sticking with both brands.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Good quality and service

I have been buying Sunray gear for about 6 years now and have never once had an issue. I have Sunray lines on all my reels and my Sunray 7wt rod is my favourite for winter and for large stillwaters. I recently enquired about the new Sunray Signature rods and received a very quick response from Jason with advice on a rod that would best suit my needs. I will be ordering this as soon as it becomes available and I look forward to having another favourite rod.

2. september 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Six years without a single issue is a proper track record, and having the 7wt as your go-to for winter stillwaters says a lot about how it's performing. Good to hear Jason sorted you out on the Signature rod query too — hope it becomes your new favourite once it lands.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I broke the top section of my rod and…

I broke the top section of my rod and when i contacted Sunray to purchase a new section, they told me i was still covered under the warrenty and they would srnd out a replacement at no cost. I cannot fault their customer service as this was all done within 24hrs exellent service.

28. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

A replacement top section sorted under warranty within 24 hours is exactly how it should go. Glad it was straightforward for you, and thanks for taking the time to say so.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great rod and service

I have had my new Finner rod for a few months and have been massively impressed with it - feels and works great as a rod, reel and line combo. I did have an issue with the rod which was all sorted out and was hassle free and easy communication. I have and will continue to recommend as they are good outfits.

28. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Good to hear the rod, reel and line combo has been performing well, and that when something did need sorting it was hassle-free rather than a battle. That's the bit that keeps people recommending us, so thanks for doing exactly that.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I wouldn’t recommend buying from this…

I wouldn’t recommend buying from this company. I had a lot of adverts from them on my instagram, the kit looked good and I wanted to support a small business o I bought a combo rod,reel and braid deal. One of the things that swayed me was their warranty, if the rod breaks within the first 2 years they will replace the section for free after 2 years it’s £35, I thought this was great. It turns out it’s a lie. After contacting customer support they told me they don’t keep spare sections in stock and I would have to buy a new rod. They would let me have it with 50% off, however the rod is now a lot more money than I paid as it’s not part of the deal. It’s a win win for them, totally goes against their warranty on the website and very frustrating for me. emails from customer service weren’t helpful, even putting pressure on me saying the 50% off was limited to 24hrs. My credit card company are now going for a full refund. All I wanted was the end section replaced as stated on their website. Avoid. Update. Full refund from Amex. Warranty wording now changed on their website. I had no issue with the rod so don’t know why this was relevant to them not honouring the warranty.

28. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Hi Mitchell, we've received your review — and here is your intial request to our customer support agent Jason Harvey.

"Hi Jason,

The setup has been great and has been all the way on my driving fishing trip to the Arctic Circle, no monsters but plenty of fish caught !

Unfortunately I’ve just broken the end of it in the car on the way back through southern Sweden, entirely my fault, very annoying."

Since you've confirmed this was accidental damage in transit, not a manufacturing fault, it falls outside our warranty cover.

We still offered 50% off a replacement to help out which is outside of our standard warranty.

For clarity here is our 2 year warranty "If your rod breaks within the first 2 years of ownership, and it is a clear manufacturing error, we'll send you a free replacement section or rod depending subject to stock availability."

However, we recognised there was some ambiguity in our warranty text on the website, and we've updated it. In view of that, we offered you 50% off a brand-new rod.

Happy to get that sorted whenever you're ready.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I needed to arrange a return of my Kwik Seat

I needed to arrange a return of my Kwikseat. No issues with quality of the product just needed to return. Excellent customer service in dealing swiftly with my return. It was a refreshing experience!

20. august 2026
Uopfordret anmeldelse
Sunrayflyfish-logo

Besvarelse fra Sunrayflyfish

Hi David, really pleased to hear the return went smoothly — that's exactly the experience we want, quality issue or not. Thanks for the kind words, and for choosing Kwik Seat.

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere