Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Poor equipment. The water gateway reboots spontaneously. According to them, this is perfectly normal, and they see nothing wrong with the device in their system. And of course, it must be your own AC... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I am new to home automation and needed to get a solution to a possible water leak in place quickly. After discovering Smart Gateways online, I was able to get a few questions answered right away befor... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Ik heb van Smart Gateways de watermeter geïntegreerd met Home Assistant. Het was even puzzelen met hoe de meter geplaatst moet worden, maar dankzij de snelle support van Smart Gateways (dank Roel!) wa... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Van aankoop tot hulp na aankoop, van levering tot installatie, gewoonweg TOP! Fluvius meter had aanpassingen gedaan aan hun systeem waardoor de data niet doorkwam naar de Smartgateways hub. Hiervoor w... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Elektronikproducent

Skrevet af virksomheden

Smart Gateways biedt oplossingen voor het monitoren van energieverbruik waaronder elektriciteitsverbruik, gasverbruik, en waterverbruik voor particulieren en bedrijven. Daarbij adviseren wij in totaaloplossingen voor monitoring


Kontaktoplysninger

4,3

Fremragende

TrustScore 4.5 ud af 5

162 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har besvaret 28 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 24 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Poor equipment

Poor equipment. The water gateway reboots spontaneously. According to them, this is perfectly normal, and they see nothing wrong with the device in their system. And of course, it must be your own AC adapter. On top of that, you have to secure the sensor with a piece of Velcro which, no matter how you look at it, does not hold the sensor securely. It functioned for just over a month and immediately you are told that investigation and return costs will be charged. Very, and I mean Very, bad service!

17. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

A working solution quickly

I am new to home automation and needed to get a solution to a possible water leak in place quickly. After discovering Smart Gateways online, I was able to get a few questions answered right away before my purchase and then installed just a day later after ordering my unit. I had a few more post-install questions which Roel was able to quickly answer and he also pointed me to resources to become more educated on the home automation front. I'm quite happy with the help, the solution and overall introduction to this space. I'll definitely be back as my needs and interest expand.

11. marts 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Doen heel moeilijk over…

Doen heel moeilijk over terugbetaling... Retourformulier digitaal per mail toegezonden... Aanvaarden ze niet.. moet mee in de doos.. anders kunnen ze het niet terugvinden ...miereneukers..
Onbetrouwbaar als verkopers

5. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Not very professional way of handling refunds with non-working products.

I ordered a Kamstr-IR Gateway which did not work as expected, after contacting SmartGateways we couldn't get the product working and I returned the product to be checked. it seemed to be working fine, but at my location the IR signal seemed to be missing, which can be disabled by a supplier. This was never mentioned by SmartGateways as a limitation where they are aware of but did not warn before ordering!
They have refunded me but not the transport costs as they state: you have never formally asked us to cancel the order and therefor we are not obligated to do so. The fact that it took some time for them to investigate the issues and I gave them some time to solve the issue took more than the 14 days during which I could have canceled the order. So when you order something from them, check immediately and cancel and return the product withing 14 days and don't give them time to solve the issue as you will have to pay or everything.
Very inflexible...
Disappointing

9. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Goede gateways, leuke service!

Ik heb een drietal smart gateways aangeschaft om mijn stroom-, water- en warmteverbruik in Home Assistant bij te houden. Omdat ik stadsverwarming heb, is het moeilijk om het verbruik slim uit te lezen, maar gelukkig biedt de Kamst-IR gateway hier de perfecte oplossing voor.
Integratie in Home Assistant via MQTT is een eitje. Nadat ik via mail een vraag over het instellen van het geavanceerde dashboard stelde, kreeg ik snel een antwoord van de eigenaar van Smart Gateways, die met oprechte interesse vroeg of het instellen gelukt was. Leuk om iets te kopen van iemand die moeite doet om te zorgen dat zijn producten goed werken na de verkoop!

17. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Slimme meter gateway met uitstekende support

Sinds een langere periode (okt 2021) maak ik met plezier gebruik van de smartgateway voor het uitlezen van mijn slimme electrameter en sinds kort ook de gasmeter. Met regelmaat komen er goede updates uit wat ervoor zorgt dat het gewoon stabiel blijft werken.
Deze week een korte mail gestuurd met een support vraag en snel antwoord gehad en de integratie binnen Home Assistant verder kunnen verbeteren.
Die snelle reactie heb ik al vaker gehad van Smartgateways.nl en ik moet zeggen dat dit erg prettig is om geen weken te hoeven wachten op een reactie.
Alles bij elkaar een aanrader en het geld goed waard!

12. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Twee producten gekocht om stroom- en…

Twee producten gekocht om stroom- en waterverbruik te meten. Het leek in eerste instantie moeilijk om het te koppelen aan Home Assistant. Maar door de instructies stap voor stap te volgen was het in een keer gelukt.

12. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Beste slimme meters op de markt!

De producten van Smart Gateways werken al jaren naar volle tevredenheid. Ik heb zowel de slimme energiemeter als de actieve splitter. Voor iedereen die een HomeWizard overweegt, zou ik vooral aanbevelen om naar deze producten te kijken. Je bent bij Smart Gateways nergens afhankelijk van en je zit ook niet met abonnementskosten. Bovendien kan je met deze producten ook nog eens meer. En elke keer als ik ergens tegenaan liep, dan was de eigenaar erg behulpzaam, ook al lag het meer aan mij dan de producten zelf.

8. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Plug and play

Plug and play, sluit het dingetje aan op de P1 poort, connect met je wifi en je kunt aan de slag!
Ik heb hem zelf aan home assistant gekoppeld met een standaart integratie zodat ik de warmtepomp ermee kan schakelen.

De support was ook geweldig en er werd zelfs even meegekeken toen er iets mis leek te zijn!

Super dus!

20. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

False promises and poor customer…

False promises and poor customer service

This company looks like a one-man operation, though it pretends to be bigger.

I bought this product:
👉 Slimme Meter WiFi Gateway ESPHome Edition

Product problems
• Power issue: It cannot run solely on the P1 port as advertised. Without external power, WiFi drops instantly. With external power it suffers random reboots, often crashing completely until all power (P1 + USB) is removed.
• Outdated firmware: Delivered with a pre-flashed ESPHome (2025-05), which crashed hourly and caused continuous reboots in Home Assistant.
• Wrong pin usage: It uses pins it shouldn’t, e.g.

WARNING GPIO2 is a strapping PIN and should only be used for I/O with care.

(It is used for a LED, and this is very common according to the company, I heavily doubt considering quality of product)

Support experience

Instead of solving problems, support tried to upsell me to their own software (a slightly pricier model). Flashing that version made it worse: the device crashed every minute.

I fixed it myself by rebuilding ESPHome 202505 and flashing that—stable ever since. Any newer version still crashes.

Hardware reality vs. claims
• Marketed as more powerful than ESP8266, but actually a cheap NodeMCU-32s, which ESPHome itself lists as having known WiFi issues (see docs).
• The seller stays vague about exact hardware (I didn’t open the case to avoid damage).
• On his site he unfairly compares against the competitor’s SlimmeLezer Plus.

Refund policy

Returning it is costly and unfair:
• €22 product + €6 shipping.
• If it fails, you pay ~€6 to send it back, and possibly another €6 to get it returned. That’s shipping costs almost equal to the device price.

Conclusion

Do not do business with this company. You’ll rely on one person acting as CEO, developer, and customer support—without transparency. Unlike Marcel Zuidwijk (who is honest about being a one-man shop), this seller hides behind a false image of a bigger company while delivering poor products and careless service.

16. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Smart Gateways-logo

Besvarelse fra Smart Gateways

Dear Marco,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear that you encountered issues with the Slimme Meter WiFi Gateway ESPHome Edition and that our earlier support didn’t meet your expectations.

We investigated this together with you and concluded that the device you received is defective. We offered you a free replacement or a full refund — both are still available to you. Please note that returns are of course free of charge in case of a defect.

We would really like to resolve this for you so you can continue without frustration. If you’d like to proceed with the replacement or the refund, please let us know — we’ll be happy to arrange it for you.

Kind regards,
Roel

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Top klantenservice

Bestelling was snel geleverd en het product deed precies wat het moest doen. Helaas deden de andere apparaten waar het product op aangesloten is niet precies wat ze moesten doen. Ondanks dat dit niet producten zijn van dit bedrijf heeft de klantenservice mij toch op weg geholpen en het een en ander verduidelijkt.

10. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Exceptional service

I found this manufacturer through the Home Assistant forums. I wanted to get a gas meter but wasn’t sure if mine was compatible, so I sent a picture and got really helpful advice on which model to order. After it arrived, I also got clear tips on how to place the sensor correctly. It’s been running for a few days now and everything works like a charm. I’m super happy with it and definitely recommend the seller. I’ll also be ordering a smart water meter in the future once my supplier gives me a newer one. Big thanks!

26. august 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Super service en levering!

Ik had een gateway voor Vattenfall warmtelink gekocht, maar na 2 jaar (eindelijk) leverde Vattenfall een warmtelink waar de P1 poort niet actief gezet kon worden. Ik plaatste een bericht op Tweakers en Roel reageerde gelijk met een super voorstel om de gateway om te ruilen (met bijbetaling uiteraard) voor een Kamst-IR die uitstekend werkt. Echt super service en ook nog eens snel geleverd!

12. august 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Top klantenservice

Ik had problemen met het updaten van de firmware van de P1 meter naar de Belgische firmware. Roel van Smartgateways heeft steeds snel geantwoord op mijn mails, maar ondanks zijn feedback kreeg ik het niet opgelost.
Hij stelde daarna voor om via Teamviewer mijn pc over te nemen en te assisteren om de firmware te updaten. Hierna werkte alles prima en kan ik nu de P1 Gateway gebruiken in HomeAssistant.

14. juli 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Goed product en goede service

Ik ben ontzettend tevreden over het product en de service van smart gateways. De smart gateway doet exact wat het moet doen en is simpel te configureren. Ook de service is uitstekend, ik had uiteindelijk een andere variant nodig, retourneren was geen probleem en ik vond het erg attent dat de eigenaar nog even incheckte of het nieuwe product naar wens was.

9. juli 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Bad sensors.

Terrible sensors

I have an established home automation platform. Tried these P1 and water sensors which I got as a present but had to throw them in the bin. Measurement values are incorrect and connection keeps failing after 3 days where you had to reset the devices.
Looked at an alternative, and found homeWizard sensors. They are great so far and quite reliable.

17. marts 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

LAAG KWALITEIT SENSOREN

LAAG KWALITEIT SENSOREN

Ik heb sensoren van hen enkele tijd in gebruik gehad en ze zijn meer down als up geweest. Constante verbindingsproblematiek maakt dat de sensoren van zeer slechte kwaliteit zijn. Op fora van home automation kun gelijkwaardige ervaringen terug vinden. Ik heb nu de sensoren van homeWizard en deze lopen al enkele maanden top. Ik zou een ieder aanraden daar de sensoren aan te schaffen, deze zijn voordeliger en hebben aandacht hebben besteed aan een moderne UI interface.

1. maj 2025
Uopfordret anmeldelse
Smart Gateways-logo

Besvarelse fra Smart Gateways

Beste Rakesh,

Wij willen graag context geven bij je review, aangezien het geschetste beeld niet strookt met de feiten.

In 2021 heb je bij ons een gateway aangeschaft. In 2025 heb je een nieuwe gateway besteld. Enkele dagen later stuurde je een apparaat retour, met als reden dat hij voor een vriend zijn verjaardag was. Wij hebben het betaalde bedrag teruggestort.

Bij inspectie bleek echter dat het serienummer op de sticker overeenkwam met dat van de nieuwe gateway uit 2025, terwijl het interne serienummer verwees naar jouw oude gateway uit 2021. De sticker bleek handmatig te zijn overgezet.

Na technische controle bleek bovendien dat de gateway uit 2021 defect was. Hiermee heb je doelbewust misbruik gemaakt van het retourbeleid en ons getracht te benadelen, wat valt onder (poging tot) garantiefraude.

Je hebt per e-mail bevestigd dat je de sticker hebt verwisseld. En hebt gedreigd overal negatieve reviews te plaatsen. Deze bekentenis en dreigementen zijn als bewijs toegevoegd aan de aangifte wegens oplichting, poging tot bedrog, laster en smaad die inmiddels bij de politie is ingediend.

Tevens is er van jouw kant nooit eerder een melding van verbindingsproblemen gedaan. Sinds jouw poging tot misleiding aan het licht is gekomen, plaats je herhaaldelijk negatieve reviews. Deze uitingen worden als onderdeel van je lasterlijke handelen beschouwd en zijn toegevoegd aan de aangifte.

Wij verzetten ons tegen onterechte reputatieschade en behouden ons het recht voor om verdere juridische stappen te ondernemen.

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Zeer tevreden!

De smartgateway is eenvoudig aan te sluiten op de P1 poort, duidelijke instructies op de website en prima integratie in home assistant. Deze zit in een mooie behuizing en geen aparte voeding of kabels nodig. Al aangeraden aan meerderen en zeer tevreden. Doe zo voort.

28. maj 2025
Uopfordret anmeldelse

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere