Prepaid24 Anmeldelser 9

TrustScore 2.5 ud af 5

2,4

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere


Kontaktoplysninger

2,4

Under middel

TrustScore 2.5 ud af 5

9 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 1 uge

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Jozanne was wonderfull this morning…

Jozanne was wonderfull this morning helped me so much. Thank u Jozanne

3. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Dear Lizette,

Thank you so much for taking the time to share your kind words. We’re delighted to hear that Jozanne was able to assist you and provide such helpful service this morning.

Your feedback is truly appreciated and will be shared with Jozanne as encouragement for her excellent work.

Please don’t hesitate to reach out if we can assist you again in the future.

Kind regards,
Nigel
Prepaid24 Support Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

They are a complete scam!!

They are a complete scam!!! I paid R2500 for electricity for my metre and then they don't send me a token. They then tell me that "Kindly note that the transaction has successfully processed and the full payment has been allocated towards arrears by your municipality"

It's a prepaid metre and they offer the service of being the third party where you can pay them and they provide the electricity but then send your money to municipality.

2. februar 2026
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Good day Maxine,

Thank you for raising your concerns regarding the tokens you did not receive.

We escalated your query to our main vendor to clarify why the units were not generated from your purchase.

The feedback we received from our main vendor is as follows: the service provider, NetVendor, has a minimum vending limit of R50 and a maximum of R1500 per purchase. This means that any purchase below the minimum or above the maximum will not immediately generate a token.

Please note, this does not mean you have lost your units. The amount is safely placed in a wallet, and when you make a subsequent purchase within the allowed limits, the pending units will be applied to your account.

Should you need further clarification, you are welcome to contact your provider, who can provide more details on this process.

Thank you for your understanding.

Kind regards,
Nigel
Prepaid24 Support Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I purchases R2000.00 for electricity and received no token

I purchases R2000.00 for electricity and received no token, I received prove of payment. I send 5 emails and phoned then 3 times. no reaction
j p pretorius
072 474 4088
12 hypoxis street
middelburg
mpumalanga

16. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Dear Jozua,

Please accept our sincerest apologies for the inconvenience and frustration you experienced regarding your electricity purchase.

We deeply regret that after purchasing electricity to the value of R2000.00, you did not receive your token, despite having proof of payment. We are especially concerned to learn that you reached out multiple times via email and phone without receiving a response. This is not the level of service we strive to provide, and we truly understand how distressing this situation must have been.

We take full responsibility for this matter and are currently treating it with urgency to ensure it is resolved as quickly as possible. Your feedback has been noted, and it will help us improve our communication and response times going forward.

Thank you for bringing this to our attention, and once again, we sincerely apologize for the inconvenience caused. We appreciate your patience and the opportunity to make this right.

Have a lovely day further.

Kind Regards,
Prepaid24Team - Nigel

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Prepaid24 - give it a miss

I purchased a voucher and didn't receive the PIN.
After escalating it with customer service which only operates during certain hours, I was sent the incorrect PIN.
I was then informed that it will take up to 1 business day for my query to be resolved.

Don't use this site, there are many better alternatives.

19. december 2025
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Good day Dhesigan,

Thank you for sharing your experience. We sincerely apologize for the inconvenience you encountered when purchasing your voucher and for the frustration caused by receiving an incorrect PIN and the delay in resolution. This is certainly not the standard of service we strive to provide.

We understand how disappointing this must have been, especially when timely access is expected. Your feedback has been noted and escalated internally so we can address the issue and improve our processes moving forward.

We appreciate you bringing this to our attention and regret the experience you had. Should you be willing, we would welcome the opportunity to resolve this matter fully and restore your confidence in our service.

Have a lovely day further.

Kind Regards,
Prepaid24Team - Nigel

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I bought electricity using prepaid…

I bought electricity using prepaid transact but haven't received any token yom
I've been getting the issue has be escalated but nothing is happening you are not helping with the issue
I'm so disappointed with u

20. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Hi Nono,

Thank you sincerely for your feedback.

Please accept our apologies for the delay in processing your transaction. We understand how frustrating delays can be, and we truly appreciate your patience while we work to resolve this matter.

At the moment, we are still awaiting final feedback from our main vendor regarding the status of your transaction. Unfortunately, we are unable to proceed further until they provide us with the required update.

Rest assured, the moment we receive their response, we will communicate the outcome to you immediately and take the necessary steps without delay.

Thank you once again for your understanding and patience. We value your support and are committed to resolving this for you as quickly as possible.

Have a lovely day further.

Kind Regards,
Prepaid24Team - Nigel

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I made a payment to Prepaid24 that was…

I made a payment to Prepaid24 that was confirmed successful, yet my Smart Fund has still not been credited.

I have contacted support multiple times, but all I receive are generic responses saying “feedback has not been received yet.” This delay is unacceptable. My payment has cleared, and the funds belong to me.

Despite multiple follow-ups, there has been no resolution, and I am extremely frustrated with the lack of urgency or accountability.

I expect Prepaid24 to credit my Smart Fund immediately and improve their support process so this doesn’t happen to others.

21. august 2025
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Good morning Jayden,

Thank you for reaching out and for your continued patience.

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience this situation has caused. We fully understand how upsetting it must be to make a successful payment and still not see your Smart Fund credited—especially after multiple follow-ups without a clear resolution.

Please rest assured that we take your concern seriously. Your funds are important, and we agree that this delay is unacceptable. We are currently prioritizing your case and have escalated it to the relevant team for immediate attention. We will keep you updated with clear, direct communication until the matter is fully resolved.

In the meantime, we are also reviewing our support process to ensure that concerns like yours are addressed with the urgency and accountability they deserve. Your feedback is extremely valuable and will help us improve our service going forward.

We appreciate your patience and understanding, and we are committed to resolving this as quickly as possible.

Have a lovely day further.

Kind Regards,
Prepaid24Team - Nigel

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Extremely upsetting and uselessly…

Extremely upsetting and uselessly dissapointng worthless paymet system the have. I topped up smartfund made payment using my credit card got payment confirmation from payfast but their useless manual system is something from an ancient world!

10. august 2025
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Hi Herman,

Thank you for your feedback.

We understand your concern regarding the delay in processing your funds.

Please note that, as stated on our website by the Terms and Conditions, certain payment methods may experience delays due to processing times beyond our immediate control. That said, we have processed your funds this morning, and they should now be available in your online wallet for use.

We appreciate your patience and understanding. If you have any further questions, feel free to contact us.

Have a lovely day further.

Kind Regards
Prepaid24Team - Zeeta

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Only use this company if you're wanting to throw money away

I normally buy tokens for electricity on my banking app, but there was an issue in June 2025. Found Prepaid 24 and thought I'd found a solution. Not only is it the most confusing platform, once I'd finally managed to pay my funds across, they never made it to my wallet. I contacted them repeatedly and was told each time that my query was being escalated. I'm not sure where it was escalated to, but my money has never been refunded. I honestly don't know if the company is a scam altogether or if their service is just appalling.

14. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Hi Karen,

I trust you are well.

We would like to sincerely apologize for the delay you experienced with your funds not reflecting in your Smartfund account after making the payment via Payfast.

The delay occurred because we did not receive the funds immediately and, as a result, were unable to process your transaction at the time. Unfortunately, this is a matter beyond our control, and we had to wait for confirmation of the payment before proceeding.

As per your request, your funds will be refunded to you.

We absolutely understand how concerning and stressful this experience must have been, and we appreciate your patience as we worked to resolve it. Please know that your feedback has been noted and shared with our team as part of our ongoing efforts to improve.

Kind regards,
Nigel

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Atrocious non value add business

Atrocious non value add business. In fact, instead of making things easier, they add significant stress. The Prepaid24 website took us to ozow to make payment. The amount was R1014. Despite ozow and our bank FNB proving the money was paid to Prepaid24 they deny having received it. So urgently required electricity was not possible using this incompetent organisation so we paid using our banking app and immediately received a token. What concerns us now is where is the R1014 we paid Prepaid who insist they did not receive the funds? Never again and advice to anyone else who is thinking of using them I strongly recommend look at simply using your banking app to pay and get your prepaid token immediately. There is no guarantee that payment made to Prepaid24 will generate a token and they may insist they have not received the payment - very alarming as we’re now retired and can’t afford to lose over R1000 that’s disappeared into the ether.

30. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Prepaid24-logo

Besvarelse fra Prepaid24

Good morning Alun,

Thank you for taking the time to share your feedback across the various platforms. We apologise for the frustration and inconvenience you experienced — especially when dealing with something as essential and time-sensitive as electricity.

On 30 June, you made a payment via Ozow. As our team communicated via WhatsApp and email shortly afterwards, although the payment may have reflected as cleared on your banking side, it had not yet cleared into Prepaid24’s Ozow account. Unfortunately, until funds are received on our side, we are unable to process and issue tokens ( similar to buying a product at a shop and not paying for it).

Please rest assured, we closely monitored the transaction from our end and the moment the funds cleared the following day, we processed your payment and sent through the tokens immediately via WhatsApp and email.

While this type of delay is rare — affecting less than 0.05% of FNB Ozow payments — it is due to additional "security protocols" implemented by the bank, which we unfortunately have no control over. However, clients can sometimes expedite the process by authorizing or verifying the payment with their bank.

We absolutely understand how concerning and stressful this experience must have been, and we appreciate your patience as we worked to resolve it. Please know that your feedback has been noted and shared with our team as part of our ongoing efforts to improve.

If you would like us to reach out directly for a call, please don’t hesitate to let us know — we’re here to assist further.

Kind regards,
Robyn

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere