Ingen socialisering
Vi tilmeldte os hvalpetræning hos Hvalpesjov med gode intentioner og forventninger, men for os viste det sig desværre ikke at være det rette match.
Vi deltog i tre træningsgange for at give forløbet en reel chance, men oplevede, at træningsformen og filosofien ikke passede til vores behov. For os betød det samlet set en dårlig oplevelse, og vi fortryder valget.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at hundene ikke må hilse på hinanden, og at der ikke er fokus på leg eller fri socialisering mellem hundene. Det fremgik ikke tydeligt for os inden tilmelding, og havde vi vidst det på forhånd, havde vi sandsynligvis valgt anderledes.
Vores primære behov var socialisering med andre hunde samt indkaldstræning, og her oplevede vi, at rammerne ikke helt understøttede det, vi søgte. Da træningen markedsføres som værende i børnehøjde, oplevede vi også udfordringer med at finde ro for både børn og hvalp på banen.
Når det er sagt, vil jeg gerne fremhæve, at træneren gjorde en indsats for at bevare en god dialog og var imødekommende undervejs.
Konceptet kan derfor sagtens fungere fint for andre familier med andre forventninger og behov.
Vi er efterfølgende startet til en anden hundetræning, som umiddelbart passer bedre til os.
Denne anmeldelse er udelukkende ment som hjælp til andre, så man kan træffe et valg på et oplyst grundlag.
