Ohms Anmeldelser 

10.063
•
TrustScore 4 ud af 5

4,2

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Great value energy. Easy to manage account online. Being able to submit regular meter readings means you can check that direct debits are covering the energy used, and no nasty shocks with a big b... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Had real issues with my account which numerous frustrating phone calls had failed to resolve. Eventually my case was taken up by Colin in the Complainants team. His handling of the matter has bee... Se mere

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Switched to them automatically through 'Look after my bills' and not had a single problem. Submitting meter readings via their website (you receive a link via email) has proved easy. I have not tri... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Scandaloso e disumano.... Rimasto senza lavoro dal mese di novembre, ho domandato più volte la rateizzazione delle fatture, sono state rifiutate ed oggi a sorpresa mi ritrovo senza gas senza nessu... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Elselskab
  2. også i
  3. Gasselskab
  4. Leverandør af grøn energi

Skrevet af virksomheden

Empowering UK homes with sustainable energy solutions. Quality, safety, and efficiency at the core of everything we do at Ohms.


Kontaktoplysninger

4,2

God

TrustScore 4 ud af 5

10 t anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

4,2

Alle anmeldelser

(10.063)

1 anmeldelse inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

A complete shambles

I originally moved to GNE as they offered a reasonable quote / monthly payment plan. However, it soon became apparent that they massively underestimated our electricity consumption, I suspect to entice me in to taking up their service. As my outdtanding balance was gradually increasing it was I who suggested, on more than one occasion, that I should probably be making higher monthly payments to reduce the debt. However it seems this was still not covering the balance and at the end of last year they requested monthly payments of more than double what I was now paying (over four times the amount the originally quoted when I signed up). Being in the middle of the pandemic and on furlough I spoke to the uk based customer care team (which took some getting through to; it seems to me, their standard contact number goes to an international call centre) and I requested to set up a monthly payment plan that I could currently afford. This was agreed by them on the phone and a week later they duly withdrew the amount they were originally requesting me to pay, taking me overdrawn. I contacted them again about this, and although they did refund the extra amount they failed to set up a new direct debit for the agreed amount and so no payment was taken. I offered to make that missed payment over the phone which was taken.
Whilst on the phone I also gave an up to date meter reading and two days following someone else came round to the property to collect one. The following week I received a letter asking for an up to date meter reading.
After numerous phone calls to try and sort this, as well as emails to the complaints and customer care teams, I have just received a very poorly worded email with incorrect spellings and very poor grammar.

Below is the text taken from that email, which starts “Hi ‘surname’ “ (I would expect at least a title, but maybe I’m being picky.) It goes on to say,
‘ Thank you for contacting Green Network Energy

Upon reviewing your account, it does reflect that on the 12/01/2021 those reads were taken and capture on the account, and regarding the meter reads that came a couple of days later to take meter reads, that is done every six month to assess the meter reads we received and to check if the reads meter are correct. Now based on the customer consumption the monthly direct debit is amend to suit what the customer is using.

upon further assessment it does reflect that your agreement has come to and end and this means your on a standard v1 we would be able to assist regarding drawing up an agreement were you unite rate and standing charges are fixed.’

There is no clue as to what my monthly direct debit has been set at now, but I notice it says ‘to suit what the customer is using’ and not ‘what the customer agreed he could currently afford to pay’
I’ll wait and see.
This is really not a very professionally run / organised company and I would steer clear.

23. januar 2021
Uopfordret anmeldelse
Ohms-logo

Besvarelse fra Ohms

Hello Dan,

Thank you for your review and we're sorry to hear that you have been unhappy with our service.

We would like to explain that, when registering to switch to us, you would have provided some details regarding how much energy you use. We use these details, multiplied by the rates of our fixed tariffs, to calculate what you can expect to pay in a year which we then divide by 12 to work out your starting direct debit.

We sincerely apologise for the level of service you have received after discussing the amendment of your direct debit amount with us. We would like to advise that this has been fed back to our Contact Centre Manager to ensure that additional training is provided where necessary.

One of our Complaint Handlers will be in contact with you shortly to discuss this with you in more detail.

Kind regards,
Jon - GNE Social Media Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ignore my emails about a problem we've…

Ignore my emails about a problem we've been having with our metering since we've joined... Customer care seems non existent!

23. januar 2021
Uopfordret anmeldelse
Ohms-logo

Besvarelse fra Ohms

Hello George,

We are very sorry about our delay in getting back to you.

We are following this up with the relevant department who will get back to you very shortly.

Kind regards,
Jon - GNE Social Media Team

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Smart meters now smart

After complaining about my secure smart meters not being smart I am pleased to say they are now working in smart mode and readings being taken remotely.
Hopefully this will carry on working for the length of the contract and beyond.
Thanks for your help green network energy👍

22. januar 2021
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Had real issues with my account which…

Had real issues with my account which numerous frustrating phone calls had failed to resolve.
Eventually my case was taken up by Colin in the Complainants team.
His handling of the matter has been outstanding; an example of how the best customer service should be.
Thank you Colin; you are a credit to your employer.

22. januar 2021
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Avoid like the plague!

Zero stars if it was possible. After moving into a property in April 2020 who were supplied by GNE, I have only just sorted out a outstanding bill from the previous owners of over £600. I rang Green Network energy must be over 50 times to sort this issue. Each time I was told it was sorted, however debt collectors turned up at my door demanding the money even though it wasn’t my bill. It seems they do not communicate with each other, I must have wasted over 50 hours of my own time on this issue. Terrible customer service. Do NOT go with this company. I have now being waiting on a refund of over £200 for a month as I overpaid when I HAD to be their customer until I could switch over to SSE, also... they said they would give me £50 compensation for all stress caused. I am still waiting on this too. I have rang up twice and emailed over 10 times to sort this out but this shocking company will not give me my own money back and money they promised as compensation.

IN RESPONSE..

Jon, I have not received my money and I am happy to send you a bank statement to prove this. Ring me as soon as possible.

22. januar 2021
Uopfordret anmeldelse
Ohms-logo

Besvarelse fra Ohms

Hello Heidi,

Thank you for contacting us and we sincerely apologise for the delay in responses you have received, we would like to assure you that this has been fed back to our Contact Centre Manager to investigate what has gone wrong here

We would like to confirm that your refund was processed last week and should have reached your account. A member of our Complaints team will be in contact with you shortly to discuss your account and refund in more detail.

Kind regards,
Jon - GNE Social Media Team

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Diabolical customer service

Diabolical customer service! According to the call handlers they cannot put you through to the appropriate department. The handler has to send an email and ‘the department will respond in due course’ - not a word!
GNE arranged for a smart meter to be fitted. After two weeks the in house display stopped working. GNE said it’s down to the installer. The installer said GNE need to change some settings at their end. Months later nothing resolved, so I decided to leave GNE at the end of my term.
I was going to stay with GNE, but the offer they sent me changed (the price increased) when I was attempting to renew the contract.
I left GNE in November 2020 and am still (end January 2021) waiting for them to calculate the final bill - there is a credit balance on the account and they owe me money of course! I rang them in December and of course no response beyond the call handler saying ‘I will email the billing department and they will get back to you.’

21. januar 2021
Uopfordret anmeldelse
Ohms-logo

Besvarelse fra Ohms

Hi J B Chambers,

Thank you for your feedback and we are sorry to hear that you did not have a good experience with us.

We would like to advise that your final bill has now been produced and a member of our team will be in contact with you shortly to discuss your review in more detail.

Kind regards,
Jon - GNE Social Media Team

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

Can’t really give feed back my change…

Can’t really give feed back my change over was smooth can’t, add any more to say.

21. januar 2021
Ohms-logo

Besvarelse fra Ohms

Hi Robert,

Thank you for your review.

We appreciate that you have not been with us long but are glad to hear that everything has gone smoothly with your switch.

We welcome any updated comments in future.

Kind regards,
Jon - GNE Social Media Team

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

switch was without problem and…

switch was without problem and communication good. Rather too early to really access the company but thus far fine

20. januar 2021
Ohms-logo

Besvarelse fra Ohms

Hi John,

Thank you for your review.

We appreciate that you have not been with us long but are glad to hear that everything has gone smoothly with your switch.

We welcome any updated comments in future.

Kind regards,
Jon - GNE Social Media Team

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere