Jeg har for ca 2 måneder siden købt en cykel hos fri bike shop Østerbrogade ! Da jeg købte cyklen følte jeg faktisk ikke jeg fik det jeg havde betalt for. De havde enormt travlt og gad ikke ri... Se mere
Virksomheden har svaret
Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere
Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere
Jeg har for ca 2 måneder siden købt en cykel hos fri bike shop Østerbrogade ! Da jeg købte cyklen følte jeg faktisk ikke jeg fik det jeg havde betalt for. De havde enormt travlt og gad ikke ri... Se mere
Virksomheden har svaret
Kompetent service helt i top Har lige hentet min nye elcykel hos Fri Bikeshop Østerbro. Fik super service og kompetent forklaring på brugen af alle funktioner på cyklen. Det er anden gang jeg k... Se mere
5 stjerners arbejde kan varmt anbefales💪 Fik lavet stort service på min cykel, den køre som en drøm efter jeg har haft den forbi fri Bikeshop. Blev mødt af nogen meget imødekommende og rare eksped... Se mere
Skulle købe en ladcykel og var i tvivl om hvilken og hvad forskellene var. Blev mødt af kompetent og hjælpsom personale der lyttede, vejledte og lod mig prøve forskellige modeler. Jeg endte med at... Se mere
Skrevet af virksomheden
Fri BikeShop er Danmarks største kæde af cykelforretninger, og har butikker fordelt over hele landet. Vi er altid interesserede i, at du får den bedste oplevelse hos os, om det er i en af vores butikker eller online på fribikeshop.dk. Fælles for vores kæde er, at vi tilbyder den højeste faglighed inden for cykler, og altid står klar med produktfagligviden, samt et stort smil for at hjælpe dig med at finde den helt rette cykel.
Om du befinder dig i butikken eller online, så er vores helt store fokus at have dig i centrum. Det bærer vores kundeservice også præg af, hvor du altid kan spørger om hjælp, hvad end det omhandler produktspecifikationer eller info om en af vores butikker. Vi sidder klar på telefon, mail og chat mandag til fredag fra 09.00 – 16.00, så vi i god dialog kan hjælpe dig videre og finde en god løsning.
Hos Fri BikeShop holder vi dig godt kørende, både før, under og efter dit køb. Tilkøber du Fri BikeSmart med din cykel får du fri adgang til al service, lige fra eftersyn og kædestramning, til lapning og justering af cyklen i 3 år. Efter to år kan du endda også bytte din Fri BikeSmart-cykel til en helt ny – vi tilbagekøber den gamle cykel af dig, så længe du køber en ny Fri BikeSmart-cykel med en ny 3-årig aftale.
Skrevet af virksomheden

Østerbrogade 140, 2100, København Ø, Danmark
Bed kunder om at skrive en anmeldelse
Denne virksomhed inviterer sine kunder til at skrive en anmeldelse, uanset om den er positiv eller negativ
Har besvaret 77 % af deres negative anmeldelser
Svarer typisk inden for 2 uger
Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot
Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.
Jeg har for ca 2 måneder siden købt en cykel hos fri bike shop Østerbrogade ! Da jeg købte cyklen følte jeg faktisk ikke jeg fik det jeg havde betalt for. De havde enormt travlt og gad ikke rigtig hjælpe mig ! I dag har min cykel så været til 2 måneders service.
I forbindelse med eftersynet gjorde jeg opmærksom på, at baglygten er faldet af under almindelig brug. Cyklen har ikke været væltet eller udsat for skade, og beslaget sidder stadig fast på cyklen,
Jeg blev oplyst om, at jeg selv skal betale både for en ny baglygte samt montering. Dette blev oplyst uden, at cyklen blev undersøgt nærmere, og uden at der blev spurgt ind til hændelsesforløbet.
Efter min opfattelse er der tale om en fejl eller mangel, som bør være omfattet af reklamationsretten efter købeloven, da cyklen kun er 2 måneder gammel, og der ikke er tale om almindeligt slid eller selvforskyldt skade.
Jeg bliver slet ikke mødt med andet en virkelig dårlig service og ligegyldighed ! Det er første gang jeg har købt en cykel hos fri bike shop men også sidste gang !

Besvarelse fra Fri BikeShop - Østerbrogade
Fremragende service både ved kb og efterfølgende service. Mine beste anbefalinger.
B h C T Richter
Helt fantastisk oplevelse da jeg skulle have repeteret min cykel, der var lige til og de fik løst mit problem super hurtigt
Jeg har talt med to personer. Så dygtige og kompetente personer. At købe en cykel er for mig et stort projekt, men de vejledte mig virkelig godt. Jeg er meget glad for mit køb af Raleigh Yate.
Sagen handler om et defekt display . Vi har 3 års udvidet garanti plus BikeSmart-abonnement, men butikken påstår direkte på mail, at vi kun har 2 år – og endda, at vi slet ikke har garanti på hele elværket. Alt er selvfølgelig dokumenteret. Alligevel forsøger de at kræve 330 kr. pr. komponent plus arbejdsløn for at fejlfinde fejlen.
Sagen ligger nu i Nævnenes Hus og sagen bliver lagt online her,(klagenummer 1078373) så alle kan se forløbet og hvordan butikken lyver og nægter at tage ansvar.
Sagen handler om et defekt display . Vi har 3 års udvidet garanti plus BikeSmart-abonnement, men butikken påstår direkte på mail, at vi kun har 2 år – og endda, at vi slet ikke har garanti på hele elværket. Alt er selvfølgelig dokumenteret. Alligevel forsøger de at kræve 330 kr. pr. komponent plus arbejdsløn for at fejlfinde fejlen.
Sagen ligger nu i Nævnenes Hus og sagen bliver lagt online her,(klagenummer 1078373) så alle kan se forløbet og hvordan butikken lyver og nægter at tage ansvar.
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte henne.
Har haft min cykel på værkstedet for at skifte bremseklodser + udskifte diodelygter. Fik at vide da jeg var nede med cyklen, "det skal vi nok finde ud af, hvis cyklen kun er 1,5 år vil den blive lavet på garantien".
"og hvis du kommer med den om morgenen, kan vi allerede have den færdig om eftermiddagen".
Forløbet er at der er bestilt tid på værkstedet til om fredagen, og da jeg indleverer cyklen torsdag aften burde den være færdig efter alle foreskrifter til aftalt tid.
Det er trods alt ikke den store tur heller.
- bonusinfo, så er cyklen velholdt og har givet den en omgang i sommers hvor den blev vasket og plejet.
- Den dårlige oplevelse kommer efterfølgende.
- Fordi min cykel er ikke klar som forventet.
- Da jeg ringer mandag eftermiddag er de ikke engang gået igang med den.
20 minutter efter jeg kontakter butikken ringer de for at bekræfte den forudfyldte spiseseddel der er lavet.
Det tager 30 minutter, også får jeg en SMS på at jeg kan hente min cykel for 632 kr., og i øvrigt hvis jeg er forsinket - så koster det 100 kr. pr dag.
Undskyld men der må være noget helt galt. For min forudfyldte spiseseddel er således:
- skift bremseklodser
- skift diodelygter
- evt kig på kæden om den bør strammes
Og her kan man næsten ikke lade vær med at slå prisen op på et par bremseklodser, spoiler de koster 80 kr.
Men vi skal have 175 kr. for at montere dem... og nu hvor vi er igang så skal vi også have 175 kr. for at stramme din kæde! og jeg fik sgu da olie på fingrene, så det vil jeg også godt have 29 kr. for.
(Den næste del er fantastisk). For "vi har kigget på din cykel og kan se at du måske bør skifte din bremseklo, ellers er den godt vedligeholdt og der er ikke konstateret andet" - nu vil vi godt have 349 for årligt service.
- (det skal så siges, at årligt servicegebyr blev udskiftet med ovenstående 175 kr. da jeg påpegede at det kunne jeg ikke helt forstå.)
+ bonus info igen: Da vi talte sammen i telefon og han skulle bekræfte spisesedlen, der spurgte han til læderhåndtagende (den er gået lidt op i den ene side, og der stod på sedlen om det var muligt at rulle det ene håndtag forfra?) "det koster 175 kr. hvis jeg skal gøre det også"
Too long, didn't read:
- Virkelig ringe service. du køber en cykel til næsten 10.000 kr., og du forventer at her bliver man behandlet ordenligt. Men nej, du skal betale for så meget, at får de sidestik mens de tygger tyggegummi, så vil der også være et tillæg for det.
Jeg er glad for at alt er betalt efter bogen. Fordi så har jeg det ikke dårligt med at brokke mig offenligt. Men det helt sikkert, at jeg kommer ikke til at spørge om reparationer i fremtiden.
Og jeg vil gerne betale for en god og rimelig service, hvis de havde taget 80 kr. for materialer + 175 kr. for "at kigge på den, og konstatere der mangler sgu ikke meget" / eller 349 kr. også stod den med alt hvad du kunne finde, og håndtagende var rullet ind - alt spiller.
Der vil regningen lyde på 255 kr. / 429 kr., og sidste pris er måske lige at strække den, men nu er jeg flink.
Istedet så bliver jeg krævet 632 kr., og der skal bemærkes at håndtaget ville jeg jo ikke betale 175 kr. for at han rullede forfra. (var vi så endt på 807 kr.?!)
Men vi endte I 458 kr. efter en gennemgang og lidt argumenter om det kunne passe. Og det er sgu ikke pengene det handler om med så små beløb. Det er oplevelsen og signalet de sender.
- en tanke, hold kæft jeg ville være glad for en professionel tilgang, og måske at jeg ikke gad stå og vedligeholde cyklen hvis man fik en ordenligt behandling/tilgang/rimelighed.
- Men det er for åndsvagt, også skal jeg nok finde tid til at gøre det selv.
Skrækkelig oplevelse. Det er min nærmeste cykelhandler, men det skal være en fornøjelse at gå forbi (til butikken længere væk) når den skal til service.
- kommentar til svar.
Nej i fandt ikke en fælles løsning eller kiggede nogle kompromiser. I forsøgte at trække så mange penge ud af mig som muligt hvorfor jeg har en dårlig oplevelse.
Hvis i upfront havde kigget ind i en løsning var jeg gået derfra glad. Men I tog 630 kr samt ville I have 175kr for en opgave som jeg sagde i telefonen i ikke skulle lave.
Ved ankomst i butikken sagde jeg at noget måtte være galt og derefter kiggede I på nogle gebyrer og fik regning ned i 285 kr ca, da jeg gik på den anden side af skærmen puttede i alle småting på så I stadig fik ca 500…
Det er det som er skide dårlig stil. Og jeg betalte og gik derfra med den viden at i det mindste vil jeg tale dårligt om jer fremover.
På intet tidspunkt forsøgte I at kompensere for jeres mangel på service, forlængelse eller indgå kompromis som at tage noget på jer. I forsøgte at lægge alt over på mig og røve så meget fra mig som muligt

Besvarelse fra Fri BikeShop - Østerbrogade
Fri BikeShop - Østerbrogade 140
Virkelig dårlig oplevelse. Indleverede min cykel til en mindre reparation, og fik at vide, det ville tage højst et par dage. 5 dage senere ringede jeg for kun at få at vide, at de havde glemt min cykel. De lovede, de ville ordne den indenfor en time som undskyldning, og det var jo heldigvis pænt af dem. Men da jeg kom tre timer efter, var cyklen stadig ikke lavet. En meget flabet sælger konstaterede, at det “altså er normalt at vi glemmer cykler når det er sommer og varmt, og vi har glemt mange denne uge, så slap du bare af”. Da jeg sagde, at det da var et flabet svar, fik jeg at vide, at når jeg brokkede mig, så behøvede han heller ikke tale ordentligt.
Heldigvis kom en anden medarbejder og tilbød mig en rabat i prisen. Men sikke en super dårlig oplevelse.
Det har ellers hidtil været et godt sted at komme.

Besvarelse fra Fri BikeShop - Østerbrogade
Skulle købe en ladcykel og var i tvivl om hvilken og hvad forskellene var. Blev mødt af kompetent og hjælpsom personale der lyttede, vejledte og lod mig prøve forskellige modeler. Jeg endte med at bestille en Winther Kangaroo Luxe. Efter handlen vejledte de omkring ekstra låse, alarm og andre mulighed for at beskytte cyklen. De opfordrede også til at tjekke indbos forsikring ift cyklens værdi, så jeg ikke stod uden dækning.
Da jeg hentede cyklen sørgede de for at jeg var klar til at bruge den. De kom med fif til at blive super bruger, og gjorde opmærksom på situationer der kunne opstå og være utrygge i starten.
Jeg er super glad for cyklen og for den 🤩 service jeg fik i butikken.
Kære Fri Bikeshop,
Har købt cykler hos jer igennem 10 år nu med bikesmart.
Jeg har nu prøvet hos Østerbrogade butikken, at der ved 80 procent af mine henvendelser er misforståelser eller fejl der ikke er rettet på min cykel.
Fra oprettet lån på 35000 til fejl der er glemt at blive repareret, lånecykler der er udlånt, manglende kommunikation fra forretningen samt og ærgelig betjening fra nogle medarbejdere.
De unge friske gutter prøver virkelig men tænker det er butikkens base niveau der skal styrkes.
Det gør desværre at jeg nu vælger at hoppe til ny Fri Bikeshop.
Jeg ønsker Østerbrogade held og Lykke med deres helt specielle service.
Men min tid har også værdi.
Vi er ikke et match mere!

Besvarelse fra Fri BikeShop - Østerbrogade
Jeg har lige købt en ny fantastisk ny cykel.
Jeg har fået en super oplevelse i butikken god vejledning og kan bare sige tak.
Virkelig flot og stor butik. God stemning og hjælpsomme medarbejdere. Jeg fik vejledning til køb af racercykel af u23 Danmarkmesteren, mega sejt.
5 stjerners arbejde kan varmt anbefales💪
Fik lavet stort service på min cykel, den køre som en drøm efter jeg har haft den forbi fri Bikeshop. Blev mødt af nogen meget imødekommende og rare ekspedienter det sekund jeg trådte ind i butikken.
Jeg har haft en meget skuffende oplevelse med fribike på Østerbrogade. Jeg opdagede flere fejl i mit køb, som butikken nægtede at indrømme og kommer med den ene forklaring efter den anden i mails.
Havde ellers håbet på et godt lokalt værksted, men er desværre skuffet og ikke kunde der mere.
Første, eneste og sidste gang.

Besvarelse fra Fri BikeShop - Østerbrogade
Kompetent service helt i top
Har lige hentet min nye elcykel hos Fri Bikeshop Østerbro. Fik super service og kompetent forklaring på brugen af alle funktioner på cyklen.
Det er anden gang jeg køber cykel hos dem, og det bliver ikke sidste gang.
Deres værksted fungerer også rigtig godt. Dette har jeg brugt til serviceeftersyn på den første cykel, jeg købte.
Kan anbefale andre at købe cykel der.
Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.
Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".
Læs mere om andre typer anmeldelser.
Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.
Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.
Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.
Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.
Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.