Debit Finance Collections Plc Anmeldelser 

800
•
TrustScore 1.5 ud af 5

1,5

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

After having contacted DFC about my payment as I wished to cancel my membership and even though I made the payment they still charged a late payment fee. This is horrendous customer service and will n... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

EDIT: they have resolved my issue, i wasnt getting any help but someone reached out and put my mind at ease, looks like debt on a bank statement but it really isnt and now i dont have to worry abo... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Cancelled via my gym. Told the direct debit had already been submitted and to contact Debit Finance who should cancel the payment. Can never get through, now they've sent me £15 late payment fee on to... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

ABSOLUTELY DISGUSTING! Would give Zero stars if allowed to! I took out a gym membership October (last month) my first payment isn’t due until December….They are sending me intimidating, threateni... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Betalingsservice

Skrevet af virksomheden

For the latest updates regarding our services and answers to frequently asked questions concerning membership payments, please see our website: https://www.debitfinance.co.uk/covid-19-member-faqs Thank you for your patience and understanding at this time.


Kontaktoplysninger

1,5

Dårlig

TrustScore 1.5 ud af 5

800 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen nylige anmeldelsesinvitationer

Denne virksomhed har ikke inviteret kunder til at skrive anmeldelser for nylig, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 48 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

1,5

Alle anmeldelser

(800)

11 anmeldelser inden for de sidste 12 måneder

Skriv en anmeldelse
Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Worse customer service I have ever…

Worse customer service I have ever had!! I would give 0 stars if I could. Cancelled my gym membership and now trying to charge me a late fee. Lady I spoke to was rude.

17. februar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Worst customer service ever

Worst customer service ever
Incompetent team

Stay away!

5. februar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Any chance to give 0 stars

Any chance to give 0 stars? My daughter signed up to football weekly class - she longer enjoyed it so we cancelled the DD - we received a late payment notice and read the terms, granted we did not give 1 months notice, so paid the fee and continued the class for another month, while also at the same time, giving 1 months notice via their online portal. Received an auto generated email stating no action can be taken for 10 days due to covid (we are in Feb 2022). Based on other reviews, I anticipate another late fee notice in March, but sorry, we have now given 1 month notice and done everything fairly....so feel free bring on the threats of payment demands....I welcome the legal challenge to pass my time by and will be reporting to Watchdog, FCA, Martin Lewis Show and anyone else to ensure this firm is stopped.

3. februar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Disgusted at extra charges when ending gym membership.end my Gym…

I finally decided to end my Gym membership active since 1994 (and then 2004) when management changes occurred. Then told that a months notice was due and that a final direct debit would then be taken.
When the direct debit was not forthcoming (the account had been closed, luckily I think, as I have no confidence at all in in the company to have cancelled my direct debit) an email was received demanding the further payment plus a £15 "late payment" fee and the threat of a further £15 uplift if not paid within 7 days! as these were the terms I had agreed (NOT)
I am disgusted with this treatment.
I have never had any documentation, nor signed anything which included these terms and conditions in all the years I have attended the gym.
I have been unable to attend the gym for several years but kept the account open both to support what I thought was a local amenity and just in case I would be able go sometime. Debits have continued throughout the COVID lockdowns of course when attendance at the gym was banned. I agree with other reviewers that the company is impossible to contact by phone or indeed email to discuss matters like this. Avaricious in the extreme, why on earth do 1life use an outfit like this?

3. februar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

0 stars - terrible

Cancelled via my gym. Told the direct debit had already been submitted and to contact Debit Finance who should cancel the payment. Can never get through, now they've sent me £15 late payment fee on top of the subscription amount. Won't reply to emails, keep getting errors submitting via their online form. Absolutely terrible service. Money hungry conmen.

2. februar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

That’s One star too many

That’s One star too many. Disgusting. Can’t believe company like this is aloud to operate. I cancelled back in September baring in mind my contract was 36months and I had email to say I’ve payed 38. Spoken to two other people since and both confirmed cancelled and told me to keep direct debit open as refund will be issued. 4 more payments taken. Spoke to bank to cancel and get money back another way. Now have been told I wasn’t entitled to refund and must pay back in 7 days or debt collectors will contact.

Impossible to contact them, 1-2hours wait on phone.

29. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Would give 0 stars if I could

Would give 0 stars if I could. We are a business that used DFC to collect our Direct Debits and wow what a mistake.

I have been chasing a reply for a very simple question regarding a member since December 2020 (it is now Jan 2022) but emails from DFC are so sporadic and they tell me something different everytime.

They have also been a nightmare for our members too - if you value your customers, avoid DFC!

23. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Never even heard of this company till…

Never even heard of this company till there was a charge on my bank statement! Haven’t signed up to no gyms or anything so no idea how they got my bank information. Anyway cancelled the direct debit and it seems like it’s a good thing I did cos the reviews on here are bad with trying to get in touch with them so yes avoid!

11. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Deserve 0 stars

Deserve 0 stars, Absolute robbers joined Mecure feelgood gyms who where using 3rd party marketing company who sold me membership financed by this company. My cancellation offer was £154 ( I had argued that due to covid my contract had been broken particularly as no changing facilities where provided , booking of short time slots was Introduced, no jacuzzi, steam room was available this was not accepted) when I tried to pay the cancellation fee I couldn't do it online and attempting to ring them resulted in numerous long periods waiting to be answered, I emailed explaining, to be advised that someone would be on touch none ever did. By time I chased again 3 months and 57£ in monthly fees paid later . My cancellation fee had only dropped to 149£. Finally I.paid it off but have been left totally aggrieved with DFC and Mercure for their total complacency in allowing this Company to sully their companies reputation.

10. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Absolutely terrible people to deal…

Absolutely terrible people to deal with..
Took double the amount of money due. And then told me I owed them for non payment..
Then increased my direct debit without my or the gym owners permission.
They don't answer calls or emails.
From me or the gym owner..
They really are nasty aggressive in their attitude.
When you ask a question by email the will answer 10 days later with a completely irrelevant automated response...
Rubbish con men.
Thieves that rob you via loopholes..
Avoid if possible..

10. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

If I could give 1 star I would

If I could give 1 star I would. This is a terrible company that would put me off using any business that uses them to collect direct debits in the future.

6. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Followed the cancellation process I was advised and still charged

I was informed at my local gym that "all you need to do to cancel your membership is to cancel your Direct Debit". Which I did.

I then got an email telling me I owed £39 (more than I paid for my membership to begin with, I got it discounted due to my job) and then was told that I also owe a late payment charge of £15 on top of this fee, too.

I got the offer to place my membership on hold while I went back into the gym and then try and resolve it.
But looking at the other reviews I guessed this would take anywhere from months to years.

I told the advisor I'd rather just pay, get the "debt" cleared and never have to deal with that gym, or with a single company that uses Debit Finance Collections ever again in my life.

*Edit, after my initial interaction I was told that an email would be sent confirming my account was closed "when the money has cleared", which according to my bank, had already gone through. So I rung back and waited to have the agent send me the email while on the phone.
Final agent I spoke to was pleasant and helpful, just a shame she works for a joke of a "company".

5. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Absolutely DISGUSTING company

Absolutely DISGUSTING company. Cancelled my membership with a gym MONTHS AGO, they OWE ME MONEY in refunds for taking money after I cancelled and now they claim I owe them £675? If I don’t get connected with a vile poor excuse of a person on the phone who is rude I get a threatening email saying I owe them so much and if I don’t pay they’ll send out debt collectors!!!!!! I am taking this company to court and suing for EVERY PENNY!

4. januar 2022
Uopfordret anmeldelse
Debit Finance Collections Plc-logo

Besvarelse fra Debit Finance Collections Plc

Good morning,

Thank you for your review, I am sorry to hear that you are unhappy with the service which you have received. I would be more than happy to look into this further, to provide any required clarification and my assistance on the points you have made above. So I can assist you, please could I ask that you email me further at info@debitfinance.co.uk.

Thanks,

Nichola
Customer Relations

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Aggressive and threatening

I have just received an aggressive, heavy handed email telling me, "we are not sure you are aware of the significance of this unpaid amount."
I have previously phoned them to cancel my DD, so they (presumably) are aware of this. They are also fining me £15 for a late payment.
The reason I cancelled my DD is because I have just made a substantial annual subscription to their client! What sort of customer service is this? They are hardly a good intermediary for any business.
How about reminders and requests rather than threats on the first contact?
What a vile organisation.

6. december 2021
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Signed up for Rena Spa at Tower Bridge…

Signed up for Rena Spa at Tower Bridge London. DD set up - money in account. Quickly received an email from this pathetic set up of a company to say they were charging me £15 for an upaid DD. Emailed them to advise money was available in account - no response. Tried calling - no answer. Another email from them saying the late payment charges were now £45. Tried calling again to explain to no avail. Called the actual spa who were initially helpful but soon stopped replying. I stopped using the spa because I assumed my membership had been cancelled by DFC. Still continued to try to sort this out. Eventually spoke to Michelle at DFC who looked into my account with them and realised the person enrolling me had taken my bank card details down incorrectly even though he had it in his hand. Hence no payment. I was then advised I'd have to pay 2 x months to be reinstated (bearing in mind I was advised by my GP to enrol due to both physical and mental health issues.) I have been calling this place since July trying to get this issue resolved. I phoned yet again today just to be told it had been referred to a 3rd party who make the decisions. I asked Dave for the name of this 3rd party but was not forthcoming. I advised him to make a note that I will not be paying again not only because of the Standard of Service of the spa but because of the 'couldn't care less' attitude of this shambles of a company.

2. december 2021
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Joke of a company, don't know how they are allowed to continue...

Set up a gym membership for my 15 yr old, set up a direct debit, all good, first month go an email to say I had a late payment fee on my account as my direct debit had failed( money was in my account) contacted sports centre and they told me it was my fault for not setting up my details, I asked how I hadn't when they had took the initial payment to start the membership, but thought it was a mistake so paid late fee and asked if it was all set up proper, checked they had all details, told it was and next month got another late payment fee, again blamed me but I refused to pay it this time, sent numerous emails to the sports centre and they told me to contact this company. Contact them!!!! How the hell do you do that, I've filled in their forms and had emails to say I have refused to contact them so they are adding more fees on an passing it to a debt collector if I still fail to respond. Absolute joke and our sports centre are stupid using them, not the only one who's had issues my friend has had exactly same!

23. november 2021
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

DISGUSTING..INCOMPETENT..Threatening!

ABSOLUTELY DISGUSTING!
Would give Zero stars if allowed to!
I took out a gym membership October (last month) my first payment isn’t due until December….They are sending me intimidating, threatening emails and texts demanding I pay £167 unpaid memberships including charges!! I don’t owe a penny! Even the gym have contacted them to say STOP THIS yet they carry on!!
They even put my old address from two years ago on the emails…they did the same back then too…..totally INCOMPETENT!
I intend to make a formal legal complaint along the appropriate channels!

22. november 2021
Uopfordret anmeldelse

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere