Dårlig oplevelse
Søndag den 5. jan. efter en kold og frisk travetur langs åen besøgte min mand og jeg Cafe Kærligheden for at få en kop varm chokolade og noget sødt. Klokken var 14:30. Lukketid 15:00.
“Jeg vil lige gøre opmærksom på, at vi lukker kl 15:00”, var den hilsen vi blev modtaget med.
“Siger du, at vi skal gå igen?” spurgte jeg nok lidt spydigt. Vi fik vores cacao og en hård og brændt uspiselig Cookie. Jeg blev dog tilbudt at få den ekstra med på fadet, som var lige så brændt, da jeg påtalte det. Retfærdigvis blev jeg også tilbudt et stykke æbletærte, men med det tikkende ur mod kl 15 takkede jeg nej.
Jeg spurgte, om jeg måtte låne en klud, så jeg selv kunne tørre det ledige og tilsmudsede bord af. Det skulle hun nok klare, sagde den unge pige. Det skete bare ikke, så vi fandt et andet og knapt så fedtet bord.
Kl 14:45 spurgte en familie ved et andet bord, om de kunne få en kop cacao mere. De blev også gjort opmærksomme på lukketiden og droppede cacaoen.
Kl 14:50 gik den unge pige rundt og pustede alle levende lys på bordene ud. Nu blev der trængsel ved udgangen. Det var helt klart “farvel og tak for i dag” signalet .
Det er anden gang vi besøger caféen efter genåbning - og desværre nok også sidste gang. Vi var ellers glade for genåbningen og cafebestyrerens høje ambitioner om et hyggeligt og veldrevet sted. Ved sidste besøg var æbletærten helt kold. Den blev ellers serveret med advarslen om, at den nok ville være varm. Vi var de eneste gæster i caféen og ville gerne ha’ sagt pænt farvel, da vi gik - men vi så desværre aldrig noget til den unge pige bag disken - i øvrigt samme pige ved begge besøg. Det varede også en rum tid, før hun viste sig efter et par klemt på klokken ved ankomst. Upersonligt synes jeg. Du føler dig ikke velkommen.
Ked af denne dårlige anmeldelse, men den er i høj grad på sin plads. I øvrigt kan jeg tilføje, at websitet flere måneder efter genåbning, ikke er færdiggjort og stadig fremstår med menuen fra den mexikanske Cafe.

