Banner for ALPAKA

ALPAKA Anmeldelser 99

TrustScore 2.5 ud af 5

2,3

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Very awful. A massive disappointment with their customer service. I bought a few pieces from them so this is not just a random review. I bought the 2L flow satchel and when I received it I realized ho... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 3 ud af 5 stjerner

👍The quality is good - no complaints there. However, the big question is whether it justifies the extreme premium price. 💸 I purchased mine at almost a 40% discount and still feel it was barel... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I can't understand why I've been subscribed to your newsletters when I haven't bought anything, I'm just add something to the cart check how much it will cost to send it to Denmark I think it was a bi... Se mere

Virksomheden har svaret

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Package was seized by USPS for counterfeit postage. It had several items that were a limited run and are no longer available for purchase. Alpaka support re-shipped the limited Japan collection ite... Se mere

Virksomheden har svaret

Virksomhedsoplysninger

  1. Taske- og kuffertbutik

Skrevet af virksomheden

Redefining urban mobility with next-gen backpacks, slings, and more. Designed for the modern explorer. Our sleek, high-quality gear fuses style with functionality, built to endure your journey—whether across the city or around the world. Experience innovation in every detail. We ship globally, so you’re always ready to move forward.


Kontaktoplysninger

2,3

Under middel

TrustScore 2.5 ud af 5

99 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Har besvaret 100 % af deres negative anmeldelser

Svarer typisk inden for 48 timer

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Poor customer service

I made an order of 3 items during a promotion and the next morning they had cancelled the order due to an internal technical glitch and asked me to re place the order. They did not honor the promotion despite my request. Really poor service!!!

19. april 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello Jonathan,

Thank you for getting in touch, and we are sorry to hear about the trouble with your recent order.

We were unfortunately unable to modify your order due to a system glitch and had to cancel it to avoid the risk of sending out the incorrect item, and have you place your order again with us.

However once the promotion has ended we’re unable to offer the same promotional pricing after the offer period has ended.

We hope for your understanding on this and we sincerely apologize for any inconvenience caused.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Do Not Buy

I purchased a wallet on them, it took weeks for them to give me a tracking number and when the did it appear as delivered, the item never arrived and they refuse to give me a refund.
Do Not Buy!

19. april 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Ferran,

Thank you for reaching out.

You placed your order on 19th March, and we fulfilled it on the same day. For UK orders, standard delivery typically takes 10-15 business days, and delivery is handled by Royal Mail. Unfortunately, we don’t have control over Royal Mail’s delivery process.

When you informed us of the lost package, we responded promptly and are currently looking into the situation with our team. Please follow up with us directly via the same email thread, and we’ll continue to assist you.

Thank you for your understanding.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Premium cost, not as waterproof as advertised

Having spent a premium on the Alpaka Elements Backpack on something that was quoted as having waterproof material - I discovered that even in light rain it can leak - as the zips aren't waterproof. Something that Alpaka confirmed wasn't a design fault but a design choice. They offered a waterproof cover almost 12 months ago and after various emails and two customer service tickets - I've been ignored. So I'm left with a premium waterproof backpack that isnt fully waterproof and a customer service team that can't get back to a customer.

9. september 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Mark,

We're really sorry to hear about your experience and the inconvenience this has caused. This definitely isn’t the level of service we aim to provide.

Please contact us at hello@alpakagear.com, and our team will make sure to follow up with you directly from there. We appreciate your patience and look forward to resolving this for you.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

I purchased a product from the Alpaka website

I purchased a product from the website, when the product arrived the colour was not as expected as the website images were different to the product in the flesh. I initiated a return process to find out that international customers (i.e. outside the US and Canada have to be sent back to Melbourne, Australia at the customers own expense. In this case the cost of return was more than the product was worth. This is ridiculous and even with a faulty product the customer would be massively out of pocket especially with their more pricey and bulkier items which would cost even more to post back.

My advice is AVOID THIS SHOP and get something similar locally or from retailer who won't rip you off if you need to return or exchange it..!!

1. april 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Tim,

Thank you for your feedback. I understand your frustration. As clearly stated on our website, our return center is located in Melbourne, Australia.
For more details, you can refer to our return policy here:
https://alpakagear.com/pages/returns.

Please note that the item is not considered faulty but rather a color difference. Every screen is unique, just like each one of us. From desktop monitors to mobile displays, the ability to showcase colors varies, influenced not only by the technology but also by individual settings and personal perceptions. Factors such as hue, saturation, and the lighting conditions when a photo is taken can alter how a color appears.

At ALPAKA, we've gone the extra mile to ensure that our product images provide an authentic representation of their actual colors. However, due to the unpredictable nature of screens and individual perception, we cannot guarantee that the color you see on your screen is a perfect match to the product's true color.

We apologize for any inconvenience this may have caused, and we appreciate your understanding.

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Make you read the return conditions in…

Make you read the return conditions in total.

27. februar 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello Joe,

We completely understand your concerns regarding our return policy, and we are truly sorry for any frustration this may have caused.

Our return policy is in place to ensure fairness and consistency for all our customers.
While we may not be able to adjust the terms of the policy, we are more than happy to assist you.
Should you have any further questions in regards to the return process you may reach out to us at hello@alpakagear.com

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

I have been using Alpaka gear for more than 4 years

I have been using Alpaka gear for more than 4 years. I love the sensibility in design and workmanship. I have used the 2 liter Flight Bag on a 4 year worldwide travel. I just ordered the Zip Pouch Max V2. This allows me to carry a IPad Mini and everything I need on flights. I have the zip pouch as a wallet, perfect for Europe and coins. One of my favorite things Alpaka does not make any longer, The Wash Pouch. This unit is perfect for 1 bag travel. I would order 2 of these if they ever produce it again. I love their products.

3. marts 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello Jeff,

Thank you so much for sharing your wonderful experience with us.

We’re thrilled to hear that you’ve been enjoying the Flight Bag, Zip Pouch Max V2, and the Zip Pouch as a wallet. Your feedback means a lot to us, especially knowing how much you appreciate the design and craftsmanship.

If there’s anything else you need or any other gear you’d like to explore, don’t hesitate to reach out to us at hello@alpakagear.com

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

DO NOT BUY FROM THIS ALPAKA COMPANY

DO NOT BUY FROM THIS ALPAKA COMPANY !
Their products are the worst (in one word rubbish /garbage )! The customer services a little bit worst !
I’ve got the tactical clips and the sling from these guys and are wrongly designed ! Doesn’t make sense how they made them because are useless !
The sling if you keep you phone inside you CAN NOT lock it …stays flimsy …open !
The clips , the carabiner is the same wrongly designed …one of them I lost it and the other one that you need to attached it to the straps , that clip is loosen .
RUBBISH
DO NOT BUY
There are so many better products on market these days than these craps !

1. december 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello Vic,

We sincerely apologize for the issues you've experienced with our products and the frustration this has caused.

Upon checking, we have already taken steps to address the situation:

We have sent a Hub Clip as a replacement for the faulty one you mentioned in December 2024.

As for the Modular Sling V2 which we are offering as a replacement, we have reached out to confirm your shipping details and color preference. Once we receive that information, we'll ship out your replacement as soon as it's ready.

We value your feedback and are committed to ensuring a better experience with our products. Please don't hesitate to reach out to us at hello@alpakagear.com if you have any further questions or concerns.

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

bon produit

sacoche (go sling) de belle qualité et pratique. Livraison pas excessivement lente en France.
J'ai également commande des petits carnets mais la qualité du papier est mauvaise, très fin et transparent et la couverture est fragile, je ne recommande pas surtout pour leur prix.

11. februar 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Clement,

Thank you for your feedback. We're glad to hear that you're satisfied with the quality and practicality of the Go Sling. However, we’re sorry to hear about your disappointment with the notebooks. We take your comments regarding the paper quality and the cover very seriously and will forward them to our production team.

We appreciate your valuable feedback and hope you continue to enjoy our products. If you have any further questions or concerns, feel free to reach out.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Terrible Customer Service, Shipping Issues, and Inadequate Resolution

I am deeply disappointed with my recent experience with ALPAKA, a company I previously trusted and had spent several hundreds of dollars with. This review details a series of issues that demonstrate their poor customer service and shipping practices.

After my original order was severely delayed beyond their promised 8-12 business day delivery window, I was forced to place a second, expedited shipping order ($40 extra for <5 business day delivery) on December 20th, 2024 for the same item. Just 7 minutes after placing the order, I emailed their support team requesting cancellation. Despite the immediate notification and the fact that UPS hadn't even received the package yet (as evidenced by tracking), they refused to cancel it, claiming it had "already been processed and shipped."

The order, which was time-sensitive and meant to be delivered to a temporary address in Orlando (where the recipient would only be until January 4th), wasn't delivered until January 6th - a full 17 days after ordering, well outside their promised delivery window even for standard shipping, let alone expedited. This massive delay rendered the $158.69 order completely useless, as the recipient had already left the delivery address.

When I brought this to their attention, their solution was to offer a $20 gift card for future purchases - not even half the cost of the wasted expedited shipping, let alone the total order value. This inadequate response came without any consultation about what would make the situation right.

The company's response to my request for a full refund was to direct me to their returns portal - completely ignoring the fact that I can't even access the package to return it, as it was delivered to an address I no longer have access to. The entire order value of $158.69 is essentially lost.

This experience revealed several critical issues with ALPAKA:
1. They won't honor cancellation requests even minutes after ordering
2. Their shipping promises are consistently unreliable for both standard and expedited shipping
3. They forced me to pay twice for the same item due to their shipping delays
3. Their customer service team lacks the authority or willingness to properly remedy serious issues
4. They show little regard for loyal customers who have spent hundreds with their brand

I've now been forced to consider filing a bank dispute and pursuing this through small claims court or consumer arbitration. Save yourself the headache and shop elsewhere - this company's customer service has deteriorated significantly.

Customer Service Representative: Eshia
Order Date: December 20, 2024
Delivery Date: January 6, 2025
Order Value: $158.69 (including $40 expedited shipping)

10. januar 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello A F

We sincerely apologize for the inconvenience and frustration you've experienced with your recent order. We truly value your loyalty as a customer and deeply regret that your experience did not meet the high standards we strive for.

We understand how upsetting the delays and the lack of proper resolution must have been, especially considering the time-sensitive nature of the order. We also acknowledge the miscommunication regarding the cancellation request.

To make things right, a full refund for your order has already been processed including the expedited shipping fee for the order.
You should see the refund reflected in your account shortly.

Again, we truly apologize for the trouble this has caused and appreciate your feedback, as it helps us improve our services.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Non inpressive merch at a steep return…

Non inpressive merch at a steep return fee. Almost 5 bucks fee for a 35 dollars merch.

6. januar 2025
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Renan,

Thank you for reaching out. We understand your frustration regarding the return fee, and we truly appreciate your feedback.

As outlined in our **Return Policy**, customers are responsible for the cost of returning products to us. The return fee helps cover the processing and handling costs, which is why it's charged when items are returned. Unfortunately, shipping costs, including return shipping, are non-refundable unless the return is due to a warranty defect.

We want to ensure that you’re satisfied with your experience, so if there’s any issue with the product or if you believe it doesn’t meet our quality standards, please don’t hesitate to let us know. We’re happy to help with any specific concerns.

We hope this clarifies our return process, and if you have any further questions or need assistance, we’re here to help.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Purchased 5 slings December 4 and was…

Purchased 5 slings December 4 and was given tracking which says an attempt was delivered on December 16, which is a complete lie. Since then it has updated to “more info needed” which I have contacted Alpaka to help more or provide a refund to which they are constantly informing me that they are able to get a reply from the shipper but keep telling me to contact them directly. The shipper does not respond to emails or calls and Alpaka is not helpful.

Avoid this company since if items are lost they are unwilling to help.

26. december 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello JC

Thank you for reaching out and sharing your feedback.

We’re sorry to hear about your experience with the shipping. To assist you further and to resolve the issue, please kindly send us an email at hello@alpakagear.com, and we’ll be glad to look into this.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Pre ordered a sling bag

Pre ordered a sling bag. On the ship date, received notification a label printed and ordered shipped. Days later, no activity. A week later, no activity. Then I get an email my order was delayed. Do they really think they are fooling their customers? Seems product was ne er ready for the ship date and they are just playing games with the shipping now.
Sent am email to cancel order and nothing.
Have no other choice but to dispute with cc and deny package when finally delivered. Whenever that will be.

13. november 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi LW,

Thank you for reaching out and sharing your feedback.

We’re sorry to hear about your experience with the item. To assist you further and resolve the issue, please kindly send us an email at hello@alpakagear.com, and we’ll be happy to look into this for you.

We appreciate your patience and look forward to helping you.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Pessima qualità alto prezzo non dura niente tessuto si sporca

Ho comprato un piccolo porta oggetti tipo una Pochette arancione di una misura che mi andava molto bene, ma solo dopo un mese sembrava usata da tre anni se riesco, metto anche foto perché è veramente indecoroso pensavo fosse una ditta seria e poi vedo qui tutte queste recensioni e questa è la prima in italiano, sono pessimi stateci alla larga… NELLA RISPOSTA MI SCRIVONO DI SCRIVERE AD UNA MAIL … ma io prima di scrivere una recensione qui avevo proprio scritto a quella mail ed ho scritto qui proprio perché NON MI AVETE RISPOSTO … quindi io voglio proprio dare indietro l’oggetto in questione

19. december 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Lucio,

Thank you for reaching out and sharing your feedback.

We’re sorry to hear about your experience with the item. To assist you further and resolve the issue, please kindly send us an email at hello@alpakagear.com, and we’ll be happy to look into this for you.

We appreciate your patience and look forward to helping you.

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

No product

No product. Extremely slow. Delayed delivery with no updates. Customer service just kept telling me to wait. I won’t be able to even use it on my upcoming trip.

Told them to cancel and they keep avoiding it. At this rate I’ll dispute this charge.

18. december 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Jay,

Thank you for reaching out and sharing your feedback.

We’re sorry to hear about your experience with the item. To assist you further and resolve the issue, please kindly send us an email at hello@alpakagear.com, and we’ll be happy to look into this for you.

We appreciate your patience and look forward to helping you.

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Slow slow slow delivery

While customer service has been ok and responsive, the shipping is taking extremely long.

I live in Melbourne where they have a physical store, but my item was shipped from hongkong, which makes no logistical sense.

My item was apparently shipped out on 03/12/24. Today is 13/12/24, with no updates in my shipping.

I will be travelling soon and have no confidence that it will turn up prior. Disappointing that my first experience with Alpaka is like this.

12. december 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Darren,

Thank you for reaching out and sharing your concerns. We sincerely apologize for the delay and any frustration caused by the shipping timeline.

For our deliveries to Australia, our standard processing and shipping time frame is 9-13 business days. Your order was shipped from our warehouse in Hong Kong on December 3rd, 2024.

We expect your package to arrive by December 19th, 2024, but we are pleased to inform you that our deliveries are often faster, and you already received it as early as December 15th, 2024. We truly appreciate your patience, especially with your upcoming travels, and we’re confident that your order will reach you shortly.

If you have any further questions or need additional assistance, please don’t hesitate to contact us. We are here to help and ensure your experience with Alpaka improves moving forward.

Bedømt til 2 ud af 5 stjerner

Bad experience with Alpaka Re:Carry

Tl;dr The bad Alpaka customer service you keep reading about extends to Re:Carry.

Wanted to quickly share my experience with Re:Carry. I ordered an Elements Tech Max pouch from their site. It was listed as being new with tags and sold directly from Alpaka. I understood it could be a return or was even ready for a factory second. What I received was a regular sized Tech pouch with a Max tag. I’m giving them the benefit of the doubt that someone there is incompetent instead of thinking this was on purpose. I made the claim through their website which has to be within 72 hours of delivery and only accepts .jpg (NOT .jpeg like an iPhone takes) or .png. They offered return/refund or $20 off to keep the wrong item. 72 hour window to ship for the return.

What I’m not happy about is that they won’t exchange or offer free shipping on the replacement even though they have the exact same thing in stock (new w/tags, color, from Alpaka direct). They are willing to refund but after paying shipping again and the price difference today it would be about $20 more than I paid. I had also bought a pro strap that I’m no longer sure what I’ll do with as I’m sure they won’t take it back. They are no longer emailing me back.

It seems like they have rigid policies that prevent them from doing the right thing. I can’t imagine a free shipping code being worth the bad feelings. The pack is decent construction but service is part of the price and whatever discount you’re getting isn’t enough.

11. december 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello Matthew,

Thank you so much for sharing your experience, and I’m really sorry to hear about the frustration you’ve faced.
For clarification on items resold through Re:Carry, the best route would be to reach out to their customer support directly.
You can easily do that by clicking the chat bubble at the bottom right of the home page here: [https://marketplace.alpakagear.com/]

They’ll be able to provide you with more detailed assistance regarding the specific items.

I truly hope this helps clear things up for you, and please don’t hesitate to reach out to us at hello@alpakagear.com if you have any further questions.

Wishing you all the best and a smoother resolution ahead!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

ECCELLENTE.

ho acquistato uno zaino e un tech sling, durante la promozione black friday.
in regalo una sling mini e un'altro gadget.
i prodotti sono fatti con materiali eccellenti e di ottima finitura. qui prodotto approvato al 100%
due cose da migliorare, la spedizione davvero troppo lenta.
il packaging di spedizione. lo zaino e i suoi gadget sono fatti con materiali ottimi, meritano un packeging di rispetto per non rovinarli nel viaggio di spedizione.
il costo non è cosi basso.. come tale dar valore all'oggetto comprato.
per il resto alpaka approvato

1. december 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Thank you for your thoughtful feedback and for choosing ALPAKA!

We're thrilled to hear that you are happy with the quality and craftsmanship.
Your satisfaction is incredibly important to us

We truly appreciate your insights regarding the shipping experience. We're sorry to hear that the shipping time was slower than expected and will certainly look into ways to improve this aspect.

Thank you once again for your feedback and for being a part of the ALPAKA community. If you have any other comments or concerns, feel free to reach out to us hello@alpakagear.com

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Terrible customer support

Terrible customer support, sent messages for three days trying to cancel an order and was completely ignored.

Scum bag company avoid at all costs!

26. november 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hello Michael,

We are sorry to hear about your experience.
We have dropped you an email in regards to this situation
We sincerely apologize for the inconvenience caused.

Bedømt til 4 ud af 5 stjerner

Decent product that arrived on time

Decent product that arrived on time
I ordered from California and received my order in about a week. Got the Metro Sling V2. Zippers are a bit stiff and hard to use and the material isn't the most flexible but for 60 bucks it's acceptable quality in my opinion.
Most negative reviews seem to come from shipping taxes and poor return policy which I cannot speak to since I ordered in the US so that it something to look out for if you are ordering from somewhere else.
All in all was a decent quick experience for me however your mileage may vary.

7. oktober 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi Jordan,

Thank you for sharing your experience! We're glad to hear your order arrived on time and that you're generally happy with the Metro Sling V2. We appreciate your feedback about the zippers and material – we'll definitely keep that in mind. Thanks again for your review!

Bedømt til 5 ud af 5 stjerner

Absolutely Amazing Ppouch

Absolutely amazing pouch, incredible quality and feel. Excellent customer service. Would highly recommend this product.

5. oktober 2024
Uopfordret anmeldelse
ALPAKA-logo

Besvarelse fra ALPAKA

Hi A Tuber,

Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you love your pouch and that our customer service made a positive impression. Your recommendation means the world to us!

If you have any questions or need assistance in the future, feel free to reach out. We’re always here to help!

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere